Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta markören i text iOS 13+

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon mer än jag som tycker de inte alls lyckats att byta ut förstoringsglaset mot markören?

När man ska flytta markören i en text man skriver, men också markera ord/stycken i en redan skriven text.

Att detta inte fungerar alls bra?

Jag vet att man kan flytta markören genom att hålla inne space och flytta så, men det är betydligt mer intuitivt att göra det direkt på texten. För så är väl meningen att man fortfarande ska kunna göra?

Senast redigerat 2019-10-03 20:24
Ursprungligen av theplague:

Är det någon mer än jag som tycker de inte alls lyckats att byta ut förstoringsglaset mot markören?

När man ska flytta markören i en text man skriver, men också markera ord/stycken i en redan skriven text.

Att detta inte fungerar alls bra?

Jag vet att man kan flytta markören genom att hålla inne space och flytta så, men det är betydligt mer intuitivt att göra det direkt på texten. För så är väl meningen att man fortfarande ska kunna göra?

Tycker det blivit sämre, svårt att flytta markören med fingret, oftast så markerar den ordet istället.

Ursprungligen av CekariYH:

Tycker det blivit sämre, svårt att flytta markören med fingret, oftast så markerar den ordet istället.

Exakt så!

Om någon har ett tips om man kan göra nåt för att slippa detta krångel är det välkommet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-03 23:59

Då måste ni darra på handen för jag tycker det fungerar klockrent. Inte ett enda fel.

Ursprungligen av zinned:

Då måste ni darra på handen för jag tycker det fungerar klockrent. Inte ett enda fel.

Haha, tycker jag inte darrar på handen men ska försöka vara extreeeeeeemt stilla på handen framöver.

Jag tror inte att ni darrar däremot så kanske ni håller nere fingret för länge.

Jag ”bara” duttar till med fingret om jag vill placera markören. Fingret får inte vila mot skärmen

För mig så fungerar det smärtfritt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att ni darrar däremot så kanske ni håller nere fingret för länge.

Jag ”bara” duttar till med fingret om jag vill placera markören. Fingret får inte vila mot skärmen

För mig så fungerar det smärtfritt.

Ska testa detta med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-04 10:19

Om du skriver själv: testa snabbvägen genom att hålla ned mellanslag och sedan dra.

Ursprungligen av iSweden:

Om du skriver själv: testa snabbvägen genom att hålla ned mellanslag och sedan dra.

Det kan jag, som jag skriver.
Men jag vill så klart få bukt på det mest intuitiva tillvägagångssättet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-04 12:25
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror inte att ni darrar däremot så kanske ni håller nere fingret för länge.

Jag ”bara” duttar till med fingret om jag vill placera markören. Fingret får inte vila mot skärmen

För mig så fungerar det smärtfritt.

Du menar att du inte kan göra som iOS 13 nu gör möjligt, att bara ta tag i markören och flytta den dit du vill ha den? Det tycker jag fungerar klockrent.

Ursprungligen av zinned:

Du menar att du inte kan göra som iOS 13 nu gör möjligt, att bara ta tag i markören och flytta den dit du vill ha den? Det tycker jag fungerar klockrent.

Det fungerar också men varför dra fingret dit när jag helt enkelt kan klicka där jag vill ha markören?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-04 12:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Det fungerar också men varför dra fingret dit när jag helt enkelt kan klicka där jag vill ha markören?

Ja, dels kan det vara svårt att klicka på exakt rätt ställe och sedan så går väl inte det om markören ska sättas t ex mitt i ett ord?

1
Bevaka tråden