Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Pay kommer inom kort fungera hos Swedbank

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Pay är en trevlig tjänst som vissa banker har stöd för idag men en av de största bankerna i Sverige har väntat länge men är snart redo för lansering.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-23 15:31

Det var på tiden!
Mitt privata Swedbank-kort har jag redan skrotat till förmån för klarna. men nu kan man åtminstone lägga in kortet för gemensamma inköp här med.

Bra timing när en annan är på gång att skaffa Apple Watch.

  • Medlem
  • 2019-09-23 16:14

Bra, men nu får de andra bankerna också snabba på lite.

På tiden verkligen! Nu gäller de bara att betalterminalerna får stöd/aktiveras för Apple Pay ??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-23 18:49

De flesta verkar ha det nu, bara någon enstaka pizzeria jag har misslyckats på, de senaste månaderna.

Äntligen:)

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2019-09-24 09:58

Var väl på tiden att någon av parterna gav med sig i fajten om avtal och $$$.

Nu väntar vi bara på $EB....

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-09-24 15:52

För sent, swedbank. Jag bytte i vår.

Ursprungligen av MatsOlov:

För sent, swedbank. Jag bytte i vår.

Japp, släpper inte Klarna-kortet nu oavsett vad bankerna hittar på... Väntar faktiskt bara på att iCA-kontot kan leva ihop med Klarna-kortet för inköp på ICA (ICA bonusar)

Många skulle nog vara nöjda bara Swedbank fungerade. I fredags var det dags - igen. Allt låg nere. Kanske var det penningtvätt som orsakade det denna gång.....

Ursprungligen av adress@mac:

Många skulle nog vara nöjda bara Swedbank fungerade. I fredags var det dags - igen. Allt låg nere. Kanske var det penningtvätt som orsakade det denna gång.....

Nu tycker jag du är lite orättvis, upplever väldigt sällan problem med Swedbank och deras internettjänster . Var nog det första på väldigt länge och som pågick rätt länge, men som sagt väldigt sällan detta händer.
Mina Klarna Apple Pay inköp som gjordes just då, betalningarna tog någon dag extra innan dom drogs, men igår/idag var alla betalda.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-30 12:48
Ursprungligen av CekariYH:

Nu tycker jag du är lite orättvis, upplever väldigt sällan problem med Swedbank och deras internettjänster . Var nog det första på väldigt länge och som pågick rätt länge, men som sagt väldigt sällan detta händer.
Mina Klarna Apple Pay inköp som gjordes just då, betalningarna tog någon dag extra innan dom drogs, men igår/idag var alla betalda.

I stort sett varje gång jag hör om problem relaterade till internetbank så gäller det Swedbank.

Ursprungligen av zinned:

I stort sett varje gång jag hör om problem relaterade till internetbank så gäller det Swedbank.

Hur många banker har du?

Inte hundra men tror detta var andra gången i år, och den första var klar på en kvart.

Undrar hur nära Swedbank tycker snart är. Nu har det gått en vecka....

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-30 16:01
Ursprungligen av CekariYH:

Hur många banker har du?

Inte hundra men tror detta var andra gången i år, och den första var klar på en kvart.

Här kan man söka och se vilka banker som har haft driftproblem.
Swedbank är inte värst men dom är inte bäst heller.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-30 16:15
Ursprungligen av Innis:

Här kan man söka och se vilka banker som har haft driftproblem.
Swedbank är inte värst men dom är inte bäst heller.

Tänkte inte ens på Downdetector men det var en bra idé. Jag vet inte hur du gjorde din sökning men jag sökte på "bank" och fick en del träffar och av dessa kan jag tycka att Swedbank var sämst.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-30 16:17
Ursprungligen av zinned:

Tänkte inte ens på Downdetector men det var en bra idé. Jag vet inte hur du gjorde din sökning men jag sökte på "bank" och fick en del träffar och av dessa kan jag tycka att Swedbank var sämst.

Sökte på några kända namn och Nordea stack ut som den sämsta på dom jag såg. Handelsbanken var bäst. Men nu gjorde inte jag någon vetenskaplig sammanställning.Tycker inte att det är speciellt viktigt heller i det det stora hela

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-30 16:25

Det jag såg:

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-30 16:49
Ursprungligen av zinned:

Jag gick in på "Kontrollera tidigare problem" som listar över åren och Swedbank har haft 11 driftstörningar, Nordea har haft 16 under 2019. Med andra ord så är Swedbank inte sämst.

Ursprungligen av Innis:

Här kan man söka och se vilka banker som har haft driftproblem.
Swedbank är inte värst men dom är inte bäst heller.

Tänk på att Swedbank består av en massa banker, för att dom i ett län har problem betyder inte att en annat har det.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-09-30 21:43
Ursprungligen av CekariYH:

Tänk på att Swedbank består av en massa banker, för att dom i ett län har problem betyder inte att en annat har det.

Status är för Internettjänsterna vilken är en infrastruktur styrt av en enda organisation och inte de enskilda bankerna.

Ursprungligen av iller:

Status är för Internettjänsterna vilken är en infrastruktur styrt av en enda organisation och inte de enskilda bankerna.

Jaha, och när jag har ett av få problem med Sörmlandsbanken och det funkar via en annan sparbank, hur funkar det då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-01 08:38
Ursprungligen av Innis:

Jag gick in på "Kontrollera tidigare problem" som listar över åren och Swedbank har haft 11 driftstörningar, Nordea har haft 16 under 2019. Med andra ord så är Swedbank inte sämst.

Tittade på detta nu också men det säger inte så mycket. Det visar ju sannolikt bara på tillfällen som downdetector anser att mängden rapporter har passerat gränsen för att skapa en post i historiken som vi ser där. Det finns garanterat flertalet tillfällen som inte tas upp där, för alla banker.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-01 11:31
Ursprungligen av zinned:

Tittade på detta nu också men det säger inte så mycket. Det visar ju sannolikt bara på tillfällen som downdetector anser att mängden rapporter har passerat gränsen för att skapa en post i historiken som vi ser där. Det finns garanterat flertalet tillfällen som inte tas upp där, för alla banker.

Naturligtvis så säger det inte så mycket för det gör att du har fel. Som jag skrev tidigare. Vidare diskussioner med dig kommer inte ske.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-01 12:49
Ursprungligen av Innis:

Naturligtvis så säger det inte så mycket för det gör att du har fel. Som jag skrev tidigare. Vidare diskussioner med dig kommer inte ske.

Hahaha, då är rolig du...läs om mitt inlägg och ta dig utanför din ständigt arga bubbla För övrigt tar jag din sista mening som ett löfte

Kommer snart kan likväl vara 3-6 månader
Jag har haft Nordea och Swedbank sedan har min sambo Handelsbanken och av min erfarenhet så är Handelsbanken ren skitbank, deras dosa och kort känns som 90 tal. Nordeas hemsida känns som stenålder, tacka vet jag Swedbank och med Apple Pay så finns inget annat val för mig i alla fall.

Ursprungligen av @ndreas:

Kommer snart kan likväl vara 3-6 månader
Jag har haft Nordea och Swedbank sedan har min sambo Handelsbanken och av min erfarenhet så är Handelsbanken ren skitbank, deras dosa och kort känns som 90 tal. Nordeas hemsida känns som stenålder, tacka vet jag Swedbank och med Apple Pay så finns inget annat val för mig i alla fall.

Jag vill bara påpeka att du kan logga in med bankid på Handelsbanken.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-02 16:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag vill bara påpeka att du kan logga in med bankid på Handelsbanken.

Men alla tjänster kan inte utföras när du väl är inloggad med BankID, speciellt inte på företagskonton.

Ursprungligen av Gäddnos:

Men alla tjänster kan inte utföras när du väl är inloggad med BankID, speciellt inte på företagskonton.

Nej, och det ska vi kanske vara glada över.

1
Bevaka tråden