Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart blir det dyrare att köpa appar i App Store

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att den svenska kronan har sett bättre dagar har nog inte undgått någon och nu kommer priserna på appar och prenumerationer via App Store att höjas.

Läs hela artikeln här

Det kan väl inte vara lagligt att börja ta mer betalt för en pågående prenumeration utan prenumerantens godkännande?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-02 12:21
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Det kan väl inte vara lagligt att börja ta mer betalt för en pågående prenumeration utan prenumerantens godkännande?

Har du läst igenom App Store avtalen, dom där långa med små bokstäver som du godkänner lite snabbt när du loggar in första gången?

Comhem, min hyresvärd och många andra klarar av att skicka fakturor på högre belopp när dom känner för det.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-02 12:27
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Det kan väl inte vara lagligt att börja ta mer betalt för en pågående prenumeration utan prenumerantens godkännande?

Jo då. Fullt lagligt.

Asså, yikes. Nu är det förvisso ca 8 månader tills nästa betalning för min årsprenumeration på Astropad Studio, men ... om de ska höja en kostnad på 859 SEK med 25% till 1 074 SEK, det blir en rejäääääl höjning. ? För det gäller alla app-kostnader, va? Prenumerationer också?

Ursprungligen av Manglobe:

Asså, yikes. Nu är det förvisso ca 8 månader tills nästa betalning för min årsprenumeration på Astropad Studio, men ... om de ska höja en kostnad på 859 SEK med 25% till 1 074 SEK, det blir en rejäääääl höjning. ? För det gäller alla app-kostnader, va? Prenumerationer också?

Läs artikeln så hittar du svaret.

Ursprungligen av Erik Sjölund:

Läs artikeln så hittar du svaret.

Ah! Såg nu. Surt.

1
Bevaka tråden