Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple höjer de svenska priserna...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2019-10-01 18:42

Apparna och Apple TV+ har alltså fått nya priser.
Då är det ingen högoddsare att tro att övriga tjänster också får en höjning snart?
Jag tänker på iCloud, Apple Music osv.

Användare som klagade på Spotifys prishöjning i en annan tråd kanske stannar kvar trots allt då det finns risk att Apple följer i Spotifys fotspår?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-01 18:54

Inte konstigt att dom måste höja. Har ni ingen koll på kronans för var dag sämre värde?

  • Medlem
  • 2019-10-01 18:55
Ursprungligen av Gäddnos:

Inte konstigt att dom måste höja. Har ni ingen koll på kronans för var dag sämre värde?

Det är väl ingen som ifrågasatt varför priserna höjs?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-01 19:18
Ursprungligen av Dalle:

Apparna och Apple TV+ har alltså fått nya priser.
Då är det ingen högoddsare att tro att övriga tjänster också får en höjning snart?
Jag tänker på iCloud, Apple Music osv.

Användare som klagade på Spotifys prishöjning i en annan tråd kanske stannar kvar trots allt då det finns risk att Apple följer i Spotifys fotspår?

Tror du det finns dom som väljer bort en tjänst man gillar och är nöjd med för 20kr?

  • Medlem
  • 2019-10-01 19:25
Ursprungligen av Innis:

Tror du det finns dom som väljer bort en tjänst man gillar och är nöjd med för 20kr?

Det har jag väl inte sagt? Men i Spotifytråden var det ett par som övervägde att gå tillbaka till Apple Music. En bidragande orsak (nej, inte den enda orsaken, men en bidragande orsak) var prishöjningen.

https://www.99mac.se/forum/t/328173-spotify-h...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-01 19:30
Ursprungligen av Dalle:

Det har jag väl inte sagt? Men i Spotifytråden var det ett par som övervägde att gå tillbaka till Apple Music. En bidragande orsak (nej, inte den enda orsaken, men en bidragande orsak) var prishöjningen.

https://www.99mac.se/forum/t/328173-spotify-h...

Det var en fråga och inte ett påstående.

Ingen gillar väl prishöjningar, men den svaga svenska kronan har ju lett till att detta sker i sverige idag.

Risken är ju bara att dom som inte har med detta att göra kommer också att höja priserna, och då menar jag dom som inte har ett dugg med prisutvecklingen av kronan utomlands eller "handlar" utomlands.

1
Bevaka tråden