Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Släpps iOS 13 imorgon?

Tråden skapades och har fått 146 svar. Det senaste inlägget skrevs .

På denna X så ger iOS 13.1 en reducering med nästan 2000p i Geekbench 4...

Edit: Tydligen nån glich åter på 106xxP.
Edit 2: lagget är tillbaka..

Senast redigerat 2019-09-25 17:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-25 18:46
Ursprungligen av D_Odell:

På denna X så ger iOS 13.1 en reducering med nästan 2000p i Geekbench 4...

Edit: Tydligen nån glich åter på 106xxP.
Edit 2: lagget är tillbaka..

Mätte du med 13.0?

Ursprungligen av kenjon:

Jag vill vara säker på att t ex Mobilt BankID funkar på den uppdaterade enheten innan jag börjar med nästa.

Har en nödfalls iPhone för just sådant som jag låter vara tills allt viktigt funkar, så kanske tar några veckor innan jag uppdaterar den...

Ursprungligen av zinned:

Jag upplever det och åtminstone i mitt fall verkar det kraftigt påverkas av när man sveper in på en hemskärmssida som innehåller många mappar med appar. I mitt fall har jag åtta mappar med X antal appar i varje, testa att återskapa detta och se hur det fungerar för dig då.

Har 24 ikoner på på min första hemsida varav 10 mapper med varierande antal appar i och zero lag eller så synkar laget med min hjärna (XS Max 256GB iOS 13.1)

Ursprungligen av xms67:

Mätte du med 13.0?

Japp jämna 105xx

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-09-27 16:32

Sjukt irriterande att alla videos i bilder per default är ljudlösa, går detta att ändra?

Ursprungligen av Hoya:

Sjukt irriterande att alla videos i bilder per default är ljudlösa, går detta att ändra?

När jag ändrade en gång så var de på i fortsättningen. Men kan ha å göra med ljudlös på av?

13.1.1 ute nu.

Ursprungligen av Zeugma:

13.1.1 ute nu.

LOL, är de ure efta att jämna några versionnummer eller?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-09-27 23:23
Ursprungligen av D_Odell:

När jag ändrade en gång så var de på i fortsättningen. Men kan ha å göra med ljudlös på av?

När jag ändrar i bilder, alltså slår på ljudet så förblir ljudet på medans jag bläddrar bland mina bilder och videos. Stänger jag ner bilder och öppnar igen, så är vi tillbaka på muted.
Verkar inte ha något att göra med ifall telefonen är på ljudlöst eller inte, i alla fall inte för mig.
Någon annan som har nåt tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-28 12:22

Laddar ned 13.1.1 nu. Det mest intressanta är att de nämner att det bl.a handlar om batteriet. Undrar om det är generellt, eller bara några få.

Rätt trött på det jädra tjafset om att tex iMessage uppdaterats på en ny enhet, speciellt som det inte är en ny enhet utan bara uppdaterat iOS etc.. Kommit rätt oft nu med 3 uppdatering på en vecka.

Ursprungligen av CekariYH:

Rätt trött på det jädra tjafset om att tex iMessage uppdaterats på en ny enhet, speciellt som det inte är en ny enhet utan bara uppdaterat iOS etc.. Kommit rätt oft nu med 3 uppdatering på en vecka.

Ja, riktigt tjatigt är det.

Verkar ha en del buggar. Kan inte längre dela tidningsartiklar via Microsoft Outloook på min iPad som jag uppdaterade igår, går däremot bra med Apples egen e-post tjänst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-10-01 08:03

Då var vi inne på 13.1.2. Nu tycker jag man kan säga att Apple har problem. Ska starta tråd om det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-01 08:44
Ursprungligen av xms67:

Då var vi inne på 13.1.2. Nu tycker jag man kan säga att Apple har problem. Ska starta tråd om det.

Och jag som har fått hugg varje gång jag yttrar min åsikt om att jag tycker nivån på Apples mjukvaruuppdateringar bara blir sämre och sämre...

Tydligen tycker många att det är ok att det är på detta viset, trots det är från världens rikaste företag som slår sig för bröstet om "99,9% customer satisfaction", "best customer service" och Premium-produkter deluxe.

"It just works"...

Ursprungligen av zinned:

Jag upplever det och åtminstone i mitt fall verkar det kraftigt påverkas av när man sveper in på en hemskärmssida som innehåller många mappar med appar. I mitt fall har jag åtta mappar med X antal appar i varje, testa att återskapa detta och se hur det fungerar för dig då.

Nu har jag testat detta på dels min XS med senaste public beta och dels min frus X med 13.1.1. Har inget lagg alls. Min fru har endast mappar på första hemskärmen (alltså 24 st!) och ytterligare två skärmar med mappar - det flyter på utmärkt.

Inga av familjens telefoner har någonsin installerats om från grunden utan vi har alltid endast gjort uppdateringar (vilket är åtskilliga och flera telefoner på samma profil genom många år).

Ledsen, men vi har inte detta problem.

Doh, Uppdatering av watchOS men ingen fix av Komplikationen "Måne" :-/

  • Medlem
  • 2019-10-01 10:48
Ursprungligen av CekariYH:

Doh, Uppdatering av watchOS men ingen fix av Komplikationen "Måne" :-/

Det kommer säkert en ny uppdatering på torsdag eller fredag. Kanske är det fixat då?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-01 11:07
Ursprungligen av zinned:

Och jag som har fått hugg varje gång jag yttrar min åsikt om att jag tycker nivån på Apples mjukvaruuppdateringar bara blir sämre och sämre...

Tydligen tycker många att det är ok att det är på detta viset, trots det är från världens rikaste företag som slår sig för bröstet om "99,9% customer satisfaction", "best customer service" och Premium-produkter deluxe.

"It just works"...

Så vi som inte upplever det du beskriver ska hålla med dig bara för att du ska bli nöjd?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-01 12:48
Ursprungligen av Innis:

Så vi som inte upplever det du beskriver ska hålla med dig bara för att du ska bli nöjd?

Nej, men acceptera att man får tycka som man vill. Alla behöver inte ha samma åsikt men däremot respektera någon annans.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-01 13:13
Ursprungligen av zinned:

Nej, men acceptera att man får tycka som man vill. Alla behöver inte ha samma åsikt men däremot respektera någon annans.

Snacka om att kasta sten i glashus. Så lät det inte i Teknikveckan när du ”diskuterade” med Marcus.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-01 14:02
Ursprungligen av Innis:

Snacka om att kasta sten i glashus. Så lät det inte i Teknikveckan när du ”diskuterade” med Marcus.

Ditt påstående är sannolikt felaktigt men jag kan inte bemöta det för jag har inte detaljerna färskt i minnet, inte heller är det en diskussion för denna tråden. Oavsett så ville jag bara svara på din fråga.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-01 14:57
Ursprungligen av zinned:

Ditt påstående är sannolikt felaktigt men jag kan inte bemöta det för jag har inte detaljerna färskt i minnet, inte heller är det en diskussion för denna tråden. Oavsett så ville jag bara svara på din fråga.

Nej det är inte felaktigt. Du blev t.o.m väldigt otrevlig i dina kommentarer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-01 15:39
Ursprungligen av Innis:

Nej det är inte felaktigt. Du blev t.o.m väldigt otrevlig i dina kommentarer.

Du menar när jag svarade på samma sätt som jag blev tilltalad? Säkerligen. Igen, detta är helt OT och har inget i denna tråden att göra.

Måste hitta block-funktionen, orkar inte med dina typiga kommentarer över hela 99mac längre.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-01 16:11
Ursprungligen av zinned:

Du menar när jag svarade på samma sätt som jag blev tilltalad? Säkerligen. Igen, detta är helt OT och har inget i denna tråden att göra.

Måste hitta block-funktionen, orkar inte med dina typiga kommentarer över hela 99mac längre.

Nej du försök inte. Du klarade inte av att bli emotsagd, som nu, och blev otrevlig. Flera som reagerade.

Ursprungligen av Dalle:

Det kommer säkert en ny uppdatering på torsdag eller fredag. Kanske är det fixat då?

Nä, tror dom måste fixa fixarna först

Bevaka tråden