Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka nya funktioner önskar ni i en iPhone?

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-26 08:34
Ursprungligen av CekariYH:

Jamen nu fatter jag, Var ju riktigt trevliga funktioner att ändra perspektiv etc via "klockspelen", och så kan man klicka på den som på min bild är gul och välja Forma fritt (inringade i rött) så kan man beskära alla sidor som man vill. Riktigt bra...

Detta var väl ändå inte svar på frågan, väl?

Frågan var ju ifall det gick att putsa klippet mer än att bara dra i ändarna, vilket @Innis påstod och att svaret på hur man gjorde detta skulle finnas i inlägg #38. Jag hittar då ingen ikon som ser ut som en klocka och jag tycker att jag nu har gått igenom alla GUI-element som där finns.

Kan du @Innis visa med en screenshot?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-26 08:45
Ursprungligen av zinned:

Detta var väl ändå inte svar på frågan, väl?

Frågan var ju ifall det gick att putsa klippet mer än att bara dra i ändarna, vilket @Innis påstod och att svaret på hur man gjorde detta skulle finnas i inlägg #38. Jag hittar då ingen ikon som ser ut som en klocka och jag tycker att jag nu har gått igenom alla GUI-element som där finns.

Kan du @Innis visa med en screenshot?

Nej det kan jag inte eftersom mitt ursprungssvar gällde en annan sak. Jag svarade (hanmeddetkonstiganicket) att det finns fler redigeringsverktyg för film. Sen råkade jag citera fel person så mitt ursprungsvar fått en annan mening.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-26 08:51
Ursprungligen av Innis:

Nej det kan jag inte eftersom mitt ursprungssvar gällde en annan sak. Jag svarade (hanmeddetkonstiganicket) att det finns fler redigeringsverktyg för film. Sen råkade jag citera fel person så mitt ursprungsvar fått en annan mening.

Ok, det blev knas helt enkelt.

Frågan kvarstår dock (inte riktad till dig), ges man möjligheten att putsa en video på annat sätt än att bara dra i ändarna? Kan man dela den och putsa delarnas ändar för att sedan foga ihop dem igen?

Det känns iofs som att dessa actions övergår till något iMovie får hantera...

Ursprungligen av zinned:

Detta var väl ändå inte svar på frågan, väl?

Frågan var ju ifall det gick att putsa klippet mer än att bara dra i ändarna, vilket @Innis påstod och att svaret på hur man gjorde detta skulle finnas i inlägg #38. Jag hittar då ingen ikon som ser ut som en klocka och jag tycker att jag nu har gått igenom alla GUI-element som där finns.

Kan du @Innis visa med en screenshot?

Tala om vad du vill göra så är det lättare att svara

På calinous screenshot är det tre ikonerna precis till höger om filmen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-26 13:52
Ursprungligen av CekariYH:

Tala om vad du vill göra så är det lättare att svara

På calinous screenshot är det tre ikonerna precis till höger om filmen.

Det har jag ju gjort i inlägget som var det senaste innan du skrev det här ovanför, alltså i inlägg #64.

Ursprungligen av zinned:

Det har jag ju gjort i inlägget som var det senaste innan du skrev det här ovanför, alltså i inlägg #64.

Tänk på att jag är gammal och glömsk

Ah, det inlägget såg jag inte, men som du skriver har jag inte hittat att dela till mindre clip och sedan after justeringar foga samman dom igen, så som du sa är det nog något för iMovies eller annat på en Mac

Kan ju finnas till iOS med nån tredjeparts app men det får du leta upp själv för jag gör det mesta på min Mac.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-26 14:32
Ursprungligen av CekariYH:

Tänk på att jag är gammal och glömsk

Ah, det inlägget såg jag inte, men som du skriver har jag inte hittat att dela till mindre clip och sedan after justeringar foga samman dom igen, så som du sa är det nog något för iMovies eller annat på en Mac

Kan ju finnas till iOS med nån tredjeparts app men det får du leta upp själv för jag gör det mesta på min Mac.

Så blir det för oss alla

Jag tror dock inte man måste blanda in en Mac men däremot att köra iMovie på iOS-enheten och där redigera och klippa.

Ursprungligen av zinned:

Så blir det för oss alla

Jag tror dock inte man måste blanda in en Mac men däremot att köra iMovie på iOS-enheten och där redigera och klippa.

Var år och dag sen jag använde iMovie för iOS, men den kan ju klara detta galant.

Ursprungligen av zinned:

Så blir det för oss alla

Jag tror dock inte man måste blanda in en Mac men däremot att köra iMovie på iOS-enheten och där redigera och klippa.

Det borde finnas bättre alternativ.....

Ursprungligen av calinou:

Det borde finnas bättre alternativ.....

Det finns ju 3:e-parts appar Men jag gör sånt här på datorn hellre. Men iMovie är inget dåligt val.

Ursprungligen av CekariYH:

Det finns ju 3:e-parts appar Men jag gör sånt här på datorn hellre. Men iMovie är inget dåligt val.

Så du gör sånt här via iMovie på datorn?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-09-29 12:48

Du kan använda iMovie på telefonen för att klippa ut som du vill och sen spara tillbaka i Bilder. Varför tycker du det är ett dåligt alternativ?

Ursprungligen av Gäddnos:

Du kan använda iMovie på telefonen för att klippa ut som du vill och sen spara tillbaka i Bilder. Varför tycker du det är ett dåligt alternativ?

För att man inte kan hålla på enkelt med enstaka filmer utan att det blir ett projekt.

Ursprungligen av calinou:

Så du gör sånt här via iMovie på datorn?

Nej, på datorn använder jag DaVinci Resolve.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-30 07:26

Och alla som har iPhone har nog inte en Mac-dator.... jag skulle också vilja ha funktionen i iOS.

Bevaka tråden