Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förvald lista i Påminnelser

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan watchOS 6.0 så har appen Påminnelser uppdaterats på Apple Watch. Den har ny design och verkar nu (tyvärr) kommunicera direkt med molnet istället för att gå via iPhone. Detta gör att det nu tar 1-5 sekunder att lägga till en ny påminnelse. Sjukt osmidigt och störigt.

Än värre är att appen numera inte lyssnar på vilken lista som är default/förvald för nya påminnelser. Jag har en lista som heter to do som är inställd som förval på iPhone. Tidigare har Watch speglat detta men nu lägger den in alla nya påminnelser i en helt annan lista som jag inte alls vill använda som standard.

Kan inte hitta någonstans att ändra. Har startat om båda enheterna flera gånger.

Nån som har en lösning eller bara att vänta på buggfix?

Har du provat med "påminn mig om Kalle i morgon i listan jobb"

Då lägger Siri till det hela i den listan.

Men min klocka tar hänsyn till min förvalda lista

Ursprungligen av BlackSmp:

Har du provat med "påminn mig om Kalle i morgon i listan jobb"

Då lägger Siri till det hela i den listan.

Men min klocka tar hänsyn till min förvalda lista

Jo, det är så jag lägger in grejer exempelvis i min inköpslista. Men jag vill, som alltid, kunna säga ex ”påminn mig om hunden när jag kommer hem” utan att behöva specificera lista. Läser på twitter att jag är långt ifrån ensam om strul, så får väl hoppas på en lösning framöver. Vissa har löst det genom unpair/pair av klockan men jag vet inte om jag orkar det. Kanske dyker upp andra problem istället.

Synkar påminnelser fortfarande för dig? Tar det mycket längre tid än förut att skapa en ny påminnelse med klockan?

En annan ”nyhet” jag ogillar skarpt är att om jag lyssnar på typ en podd på min iPhone i mina AirPods så kunde jag tidigare prata med Siri på klockan (för att t.ex. lägga till något till inköpslistan) utan att podden avbröts. Siri lyssnade genom klockans mikrofon och svarade genom klockans högtalare. Podden spelade i mina AirPods hela tiden. Nu funkar det inte längre. Så snart jag börjar prata med Siri på klockan så pausas ljudet i mina Airpods, klockan väntar nån sekund och så hör jag ”Siri-ljudet” i mina Airpods och måste prata genom dom. Såååå störigt. Det bryter min podd och det tar mycket längre tid. Suck... varför.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-09-25 21:14

Påminnelser på iOS är ju helt nytt iom 13, vilket inte synkar med <Catalina på dator. Kanske nåt liknande med watchOS?

Ursprungligen av reboot81:

Påminnelser på iOS är ju helt nytt iom 13, vilket inte synkar med <Catalina på dator.

Påminnelser i iOS 13 synkar absolut med macOS Catalina, men inte med tidigare versioner av operativen.

1
Bevaka tråden