Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

De viktigaste nyheterna i iPadOS

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är uppdateringen här som tar Apples iPad till en ny nivå där de även för första gången separerar operativsystemen för iPhone och iPad.

Läs hela artikeln här

Jag funderar fortfarande på om det inte hade varit bättre att köra macOS på iPaden...? ?

Inser nu att det var iPadOS och inte iOS13 som jag glatt installerade igår kväll. Woops. Men snyggt blev det! Får bekanta mig mer med nyheterna när jag kommer hem...

Adobe har släppt nya rit-appen Fresco för Ipad
Nu har Adobe släppt sin nya app Fresco, som är ett ritprogram speciellt framtaget för Apples Ipad och som har stöd för styluspennan Apple Pencil. Det rapporterar The Verge. Appen är gratis för den som prenumererar på Adobes Creative Cloud. Det finns även en gratis testversion tillgänglig även för andra användare, även om den saknar en del av de funktioner som den fullfjädrade versionen har.
Appen gör bland annat anspråk på att kunna återskapa känslan av att måla med olja eller vattenfärg.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-25 13:19
Ursprungligen av carlsson:

Jag funderar fortfarande på om det inte hade varit bättre att köra macOS på iPaden...? ?

macOS är inte optimerat för att köra på touch enheter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-25 13:52
Ursprungligen av Redaktionen:

Nu är uppdateringen här som tar Apples iPad till en ny nivå där de även för första gången separerar operativsystemen för iPhone och iPad.

Läs hela artikeln här

Inspirerade av teknikveckans videosnuttar om iPadOS (? ) har nu Apple släppt några egna om bland annat multitasking och textredigering:

Fler videos om iOS 13, iPadOS och watchOS 6

Ursprungligen av carlsson:

Jag funderar fortfarande på om det inte hade varit bättre att köra macOS på iPaden...? ?

Troligen för olika hårdvara för det skulle jag gissa.

Ursprungligen av Manglobe:

Inser nu att det var iPadOS och inte iOS13 som jag glatt installerade igår kväll. Woops. Men snyggt blev det! Får bekanta mig mer med nyheterna när jag kommer hem...

Fast det är ju samma sak egentligen.

iOS 13 heter iPadOS 13 på iPad.

1
Bevaka tråden