Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här är nytt i tvOS 13

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdateringarna kommer på löpande band idag och även Apple TV får sig en uppdatering som bjuder på en rad nya funktioner.

Läs hela artikeln här

Visst fanken den har jag ju glömt.
Inte mycket nytt för mig förrän den nya filmtjänsten kommer, men dom med familj hemma med yngre barn blev det nog himla bra för.
Nya skärmsläckar-bilder under vatten gillas skarpt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-24 23:55

Bra med profiler för varje användare, garanterat många som uppskattar det.

Ursprungligen av zinned:

Bra med profiler för varje användare, garanterat många som uppskattar det.

Hade hellre sett användarkonton när Apple TV startas, där man enkelt väljer sitt konto, loggar in och sen har man sina egna appar och hemskärm etc, som på macOS. Jag har kört betan ett tag och jag och frun glömmer att byta profil hela tiden.

Fel tråd kanske men är dett rätt eller fel tid att köpa senaste Apple TV? Har en gammal 2:a som börjar bli trött.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-25 09:20
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Hade hellre sett användarkonton när Apple TV startas, där man enkelt väljer sitt konto, loggar in och sen har man sina egna appar och hemskärm etc, som på macOS. Jag har kört betan ett tag och jag och frun glömmer att byta profil hela tiden.

Förstår det

Det är ju lite olika hur ens användarmönster ser ut. Hos oss stänger vi t ex aldrig av någon av våra ATV:s så ditt exempel skulle inte vara någon fördel hos oss. Skulle man välja profil varje gång den väcks ur viloläge så skulle iaf jag störa mig på det, hellre då byta profil innan/efter jag har tittat klart.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-25 09:22
Ursprungligen av jurassic579:

Fel tråd kanske men är dett rätt eller fel tid att köpa senaste Apple TV? Har en gammal 2:a som börjar bli trött.

Behöver du en så behöver du en.

Ursprungligen av jurassic579:

Fel tråd kanske men är dett rätt eller fel tid att köpa senaste Apple TV? Har en gammal 2:a som börjar bli trött.

Enligt Macrumors så avrådes köp, en ny ska komma snart. https://buyersguide.macrumors.com/#Apple_TV

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-09-25 11:42
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Hade hellre sett användarkonton när Apple TV startas, där man enkelt väljer sitt konto, loggar in och sen har man sina egna appar och hemskärm etc, som på macOS. Jag har kört betan ett tag och jag och frun glömmer att byta profil hela tiden.

Svar: Johan Adam.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-09-25 11:44
Ursprungligen av Zeugma:

Enligt Macrumors så avrådes köp, en ny ska komma snart. https://buyersguide.macrumors.com/#Apple_TV

Det rådet baseras inte på någon vetskap om att det faktiskt kommer en ny snart utan antalet dagar det gått sedan uppdatering jämfört med hur många dagar det brukar gå i mellan.

Men grejen är den att senaste Apple TVn uppfyllde alla de saker vi gick och väntade på med tidigare, 4K, App Store, Dolby Atmos. Det finns egentligen inte så mycket att uppdatera utan möjligen de interna komponenterna och det kanske kommer en Pro-version allt eftersom Apple Arcade blir mer populärt och de ser fler AAA-titlar med fet grafik framför sig men det gissar jag tar flera år.

vänligen
/P

Ursprungligen av Esse:

Det rådet baseras inte på någon vetskap om att det faktiskt kommer en ny snart utan antalet dagar det gått sedan uppdatering jämfört med hur många dagar det brukar gå i mellan. ...

I know. Ändå brukar det stämma. Utom för Mac mini och Mac Pro. Ändå blev det rätt där också i slutändan. Så klart ska man köpa den Apple TV som finns om man har behov av en. Men många vill bara uppgradera. Och eftersom bara Apple vet när det kommer något nytt så tager man vad man haver.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Hade hellre sett användarkonton när Apple TV startas, där man enkelt väljer sitt konto, loggar in och sen har man sina egna appar och hemskärm etc, som på macOS. Jag har kört betan ett tag och jag och frun glömmer att byta profil hela tiden.

Håller med dig, trodde att det var mer likt som på Netflix.
Att ändra användare efter det man kommit in känns lite 90-tal.

Ursprungligen av Esse:

Det rådet baseras inte på någon vetskap om att det faktiskt kommer en ny snart utan antalet dagar det gått sedan uppdatering jämfört med hur många dagar det brukar gå i mellan.

Men grejen är den att senaste Apple TVn uppfyllde alla de saker vi gick och väntade på med tidigare, 4K, App Store, Dolby Atmos. Det finns egentligen inte så mycket att uppdatera utan möjligen de interna komponenterna och det kanske kommer en Pro-version allt eftersom Apple Arcade blir mer populärt och de ser fler AAA-titlar med fet grafik framför sig men det gissar jag tar flera år.

vänligen
/P

En sak som jag hoppas innerligt på för en ny TV är återinförande av optisk ljud-utgång. Sög när 4:n kom utan, och suger fortfarande.

Ursprungligen av zinned:

Förstår det

Det är ju lite olika hur ens användarmönster ser ut. Hos oss stänger vi t ex aldrig av någon av våra ATV:s så ditt exempel skulle inte vara någon fördel hos oss. Skulle man välja profil varje gång den väcks ur viloläge så skulle iaf jag störa mig på det, hellre då byta profil innan/efter jag har tittat klart.

Det går väl inte ens att stänga av dem Om du inte rycker sladden dvs

Ursprungligen av Zeugma:

Enligt Macrumors så avrådes köp, en ny ska komma snart. https://buyersguide.macrumors.com/#Apple_TV

Tack för svaret på min fråga!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-25 12:37
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Det går väl inte ens att stänga av dem Om du inte rycker sladden dvs

Kanske det inte gör, ville bara minnas att så var fallet men kan minnas fel. Hur som, du lär få byta profil när du har tittat klart

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2019-09-26 14:24
Ursprungligen av CekariYH:

En sak som jag hoppas innerligt på för en ny TV är återinförande av optisk ljud-utgång. Sög när 4:n kom utan, och suger fortfarande.

Ja den upptäckten sög när jag försökte koppla in en PS4 som också saknar optisk utgång. Löste det med hjälp av denna manick. https://estore.nu/sv/adaptrar-och-signalomvan...

Ursprungligen av Spooky:

Ja den upptäckten sög när jag försökte koppla in en PS4 som också saknar optisk utgång. Löste det med hjälp av denna manick. https://estore.nu/sv/adaptrar-och-signalomvan...

Kalas, funkar den bra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-26 21:39

Det hoppas jag, jag beställde en direkt!
Han skrev att han löste det

1
Bevaka tråden