Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Släpps iOS 13 imorgon?

Tråden skapades och har fått 146 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cribe:

Imgem amimg. Fungerar nra ,ellan alla mina iOS13 och iPadOS 13-enheter ?

Tagit en tjotahojtare?

Ursprungligen av CekariYH:

Tagit en tjotahojtare?

Alternativt, problem med IOS13 trots allt

Pippispråk?

13.1 e osynlig, nån som får tag i den? Antar att alla modeller stödjs som fick 13.0?

Det har kommit igång nu.

Edit: Förtydligade mig själv.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-24 19:14

Kör nu.

Same same

Uppdaterar just nu...

... och även iPadOS 13.1

TvOs 13.0 också minsann

Lite segt att det tar typ 3-4 minuter att hämta hem dom och 15-20 minuter för "förbereder uppdateringen", och sen 10-15 minuter för att uppdatera :-/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-24 19:38
Ursprungligen av CekariYH:

Uppdaterar just nu...

... och även iPadOS 13.1

JAg skulle aldrig våga uppdatera telefon och padda samtidigt.

Får fortfarande inte fram flikarna som är öppna på datorn på fyrkanterna i hörnet på mobilen. Vad gör jag för fel? Missat nån inställning? Safari nyss uppdaterad på MacBook också. Bara ge det lite tid o automagisera sig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-24 19:50

Då var man med 13.1

Knäppa lagget från 13.0 kvarstår på iPhone X hade hopp om att slippa detta. Men men blir å uppdatera när 5nm kommer..

Edit: är det värt med en ren installation?
Edit 2: ren installation fixade flytet! Rekommenderar!

Senast redigerat 2019-09-24 21:28
Ursprungligen av xms67:

JAg skulle aldrig våga uppdatera telefon och padda samtidigt.

Varför då?
Startade inte uppdateringen på paddan förrän iPhone hade laddat ner så vad är farligt med det?

Känner nu att det blev lite överväldigande att ha typ tre nya OS samtidigt... man glömmer ju vad man skulle kolla på respektive

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-24 23:35
Ursprungligen av CekariYH:

Varför då?
Startade inte uppdateringen på paddan förrän iPhone hade laddat ner så vad är farligt med det?

Så som du skrev fick jag uppfattningen att du var inne i process med både telefon och padda. Blir lite osäker på det även med din senaste formulering. Men min tanke var att jag skulle aldrig våga dra igång uppdatering på både minn telefon och iPad utfall något går fel. Men jag kan som sagt ha missförstått din process. Sedan säger jag inte att jag har rätt, bara att jag aldrig skulle göra så. Trots att jag aldrig haft problem med en uppdatering. Hängslen och livrem typ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-24 23:37

Känns som iPad OS verkligen har potential. Särskilt på de mer avancerade plattorna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-25 00:03
Ursprungligen av xms67:

JAg skulle aldrig våga uppdatera telefon och padda samtidigt.

Uppdaterade två telefoner, två iPads och två Apple TV:s exakt samtidigt

Ursprungligen av N_Micke:

Får fortfarande inte fram flikarna som är öppna på datorn på fyrkanterna i hörnet på mobilen. Vad gör jag för fel? Missat nån inställning? Safari nyss uppdaterad på MacBook också. Bara ge det lite tid o automagisera sig?

Det kickade igång direkt för mig men jag minns när funktionen kom, då tog det ett tag och sedan var de plötsligt där.

Ursprungligen av D_Odell:

Knäppa lagget från 13.0 kvarstår på iPhone X hade hopp om att slippa detta.

Kvar hos mig också men pallar inte installera om allt.

Ursprungligen av xms67:

Känns som iPad OS verkligen har potential. Särskilt på de mer avancerade plattorna.

Känns än så länge väldigt stabilt på min iPad Pro.

Ursprungligen av zinned:

Uppdaterade två telefoner, två iPads och två Apple TV:s exakt samtidigt

Det kickade igång direkt för mig men jag minns när funktionen kom, då tog det ett tag och sedan var de plötsligt där.

Kvar hos mig också men pallar inte installera om allt.

Känns än så länge väldigt stabilt på min iPad Pro.

Min iPhone XS Max funkar kalas med iOS 13.1 så långt.

Gillar verkligen de mörka temat även om jag fick ändra bilderna för hemsidan och släck-skärmen för att passa in.

Funka rätt bra ihop med mörkt läge, en för låsskärmen och för hemskärmen

För hemskärmen med lite SweSG stuk

För låsskärmen med lite Manga stil

Ursprungligen av xms67:

Känns som iPad OS verkligen har potential. Särskilt på de mer avancerade plattorna.

Speciellt om du har en Apple Pencil. Det har fungerat suveränt sedan dag 1 med betorna. Helt underbart

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-25 07:30
Ursprungligen av frazze:

Skype for Business har inte fungerat under PB 13.x. Det hittar man också bloggar om på nätet. Men hur är det med skarp iOS 13 - fungerar det nu?

Och svarar mig själv: det fungerar med iOS 13.1 (med iPhone 7) men fungerar inte med iPadOS 13.1 (med iPad Pro 10.5”).

Angående flikdelningen: En omstart av båda enheter löste allt. Såklart.

Ursprungligen av D_Odell:

Knäppa lagget från 13.0 kvarstår på iPhone X hade hopp om att slippa detta.

Kan du ge något exempel på detta? Så kan jag kolla hur jag upplever samma sak på två X med 13.1 skarp och en XS med 13.1 public beta. (Tycker personligen att det flyter på bra nämligen, men jag kanske inte gör samma saker som du.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-25 10:52
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Kan du ge något exempel på detta? Så kan jag kolla hur jag upplever samma sak på två X med 13.1 skarp och en XS med 13.1 public beta. (Tycker personligen att det flyter på bra nämligen, men jag kanske inte gör samma saker som du.)

Jag upplever det och åtminstone i mitt fall verkar det kraftigt påverkas av när man sveper in på en hemskärmssida som innehåller många mappar med appar. I mitt fall har jag åtta mappar med X antal appar i varje, testa att återskapa detta och se hur det fungerar för dig då.

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Kan du ge något exempel på detta? Så kan jag kolla hur jag upplever samma sak på två X med 13.1 skarp och en XS med 13.1 public beta. (Tycker personligen att det flyter på bra nämligen, men jag kanske inte gör samma saker som du.)

För min del handlade det om lagg när jag svepte runt på hemskärmen. Det ”lagget” försvann helt med ren 13.1 likt hur 12.x var.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-25 12:32

För övrigt, med riktigt mycket buggar med genvägar och automationer. Massvis med möjliga automationer som antingen inte triggas alls när de ska triggas eller så kräver de user interaction, vilket inte ska krävas då det är en automation.

Riktigt trist, här hade Apple möjligheten att göra det riktigt bra men failar. Synd.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-25 12:34
Ursprungligen av CekariYH:

Varför då?
Startade inte uppdateringen på paddan förrän iPhone hade laddat ner så vad är farligt med det?

Jag vill vara säker på att t ex Mobilt BankID funkar på den uppdaterade enheten innan jag börjar med nästa.

TECH
IOS-bugg medger loggning av tangentbordsdata
Apple har gått ut och varnat IOS-användarna för en bugg i nya IOS 13 som gör det möjligt för en potentiell förövare att till exempel logga knapptryckningar via tredjeparts-tangentbord. Det hela gäller tredjepartslösningar som ber om ”full tillgång”, vilket innebär att apparna kan kommunicera med andra appar eller skaffa sig internettillgång för vissa funktioner (till exempel stavningskontroll). Normalt sett krävs att man godkänner full tillgång, men den nyupptäckta buggen gör det möjligt för apparna att få det även utan medgivande.
Apple har inte kommenterat saken närmare, men uppger att buggen ska åtgärdas med en kommande uppdatering.

Bevaka tråden