Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 13 – Ringa med Siri

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har nån praktikant varit framme i Cupertino igen.... När jag säger till Siri "Ring Steve Jobs", så svarar hon "Ringer Nu".

Vad i h*e, jag vill veta att hon har fattat rätt, och ska svara som innan, dvs "Ringer Steve Jobs". Att hon ringer nu är väl ingen nyhet? När f*n ska hon annars ringa? Om en kvart?

Gaaaahh!!! Går det ställa in så att hon gör som innan?

Det har säkert med det förbannade GDPR att göra?! ??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-23 19:36
Ursprungligen av carlsson:

Nu har nån praktikant varit framme i Cupertino igen.... När jag säger till Siri "Ring Steve Jobs", så svarar hon "Ringer Nu".

Vad i h*e, jag vill veta att hon har fattat rätt, och ska svara som innan, dvs "Ringer Steve Jobs". Att hon ringer nu är väl ingen nyhet? När f*n ska hon annars ringa? Om en kvart?

Gaaaahh!!! Går det ställa in så att hon gör som innan?

Det har säkert med det förbannade GDPR att göra?! ??

Nu får du allt ta det lite varligt så du inte sårar Siris känslor. Även om hon oftast uppfattar namn rätt, så har hon - precis som Tony - inte så lätt med språket alla gånger. Hon har kommit på ett sätt att slippa uttala våra vänners namn genom att bara säga "Ringer nu". Hon gör det för att underlätta sin internationella vardag och undvika pinsamma namnuttal, och det är en väldigt känslig fråga för henne, hon skäms.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-23 19:37

Håller med, tycker också detta är en förändring till det sämre. Hade Siri varit väldigt träffsäker så hade det varit sin sak men där är vi inte ännu.

Jo, jag vet att uttalet brister ibland. Men hellre då att hon försöker tala svenska, än inte alls. Blir sugigt trött på vissa beslut som moderskeppet gör... ☹️

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-09-24 22:54

@carlsson såg du inte notisen? Jobs, Siri och de andra i Cupertino är på semester till den 4:e.

1
Bevaka tråden