Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Släpps iOS 13 imorgon?

Tråden skapades och har fått 146 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-19 22:25
Ursprungligen av Zeugma:

Jag märker ingenting av någon indexering på min gamla iPhone SE. Det är nog användarrelaterat.

Knappast, jag har ingen påverkansmöjlighet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-19 22:25

Btw, fungerar vara swipe-tangentbordet på engelska och inte svenska?

Ursprungligen av zinned:

Btw, fungerar vara swipe-tangentbordet på engelska och inte svenska?

Inte svenska.

Ursprungligen av zinned:

Btw, fungerar vara swipe-tangentbordet på engelska och inte svenska?

Vad är swipetangentbordet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 09:43

Nu har jag stött på en märklig sak...var är alla öppna Safari-tabbar på andra enheter?

Tidigare har man ju, oavsett enhet, tryckt på de överlappande kvadraterna nere i högra hörnet för att komma åt dem. De har ju legat under den aktuella enhetens tabbar men nu är det helt tomt hos mig. Syns inget alls där. Noll.

Hur är det för er? Var styr man denna funktionen?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-20 10:30
Ursprungligen av zinned:

Nu har jag stött på en märklig sak...var är alla öppna Safari-tabbar på andra enheter?

Tidigare har man ju, oavsett enhet, tryckt på de överlappande kvadraterna nere i högra hörnet för att komma åt dem. De har ju legat under den aktuella enhetens tabbar men nu är det helt tomt hos mig. Syns inget alls där. Noll.

Hur är det för er? Var styr man denna funktionen?

Samma ställe som förut

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-09-20 10:57
Ursprungligen av Innis:

Samma ställe som förut

Och var är det om det inte är under kvadraterna som tidigare?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 11:05
Ursprungligen av Innis:

Samma ställe som förut

Ursprungligen av Gäddnos:

Och var är det om det inte är under kvadraterna som tidigare?

Exakt, det undrar jag också för de finns INTE där. Det är tomt och endast flikarna i den aktuella enheten visas.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-20 11:31

Skype for Business har inte fungerat under PB 13.x. Det hittar man också bloggar om på nätet. Men hur är det med skarp iOS 13 - fungerar det nu?

Senast redigerat 2019-09-20 11:57
  • Medlem
  • Lund
  • 2019-09-20 11:34
Ursprungligen av zinned:

Exakt, det undrar jag också för de finns INTE där. Det är tomt och endast flikarna i den aktuella enheten visas.

När de andra enheterna har iOS13/iPadOS13/Catalina så kommer dom dyka upp.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-20 11:52
Ursprungligen av Cribe:

När de andra enheterna har iOS13/iPadOS13/Catalina så kommer dom dyka upp.

Men det fungerade felfritt mellan iOS 12 och Mojave 10.14. Varför fungerar det inte cross verson?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 11:55
Ursprungligen av Cribe:

När de andra enheterna har iOS13/iPadOS13/Catalina så kommer dom dyka upp.

Så för att en pre iOS 13-funktion ska fungera post uppdatering så måste alla enheter först uppdateras? Låter ju helknäppt.

Har du belägg för detta? Fungerade det så för dig?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 12:00

Ännu en bugg:

Nu visas det plötsligt ingen bricka för antalet olästa mail på Mail-appen längre. Jag har 20-talet olästa, vilka alltid har illustrerats med en röd bricka (även igår efter uppdatering), men när jag tittar på telefonen just nu så har den ingen bricka alls.

Ursprungligen av zinned:

Så för att en pre iOS 13-funktion ska fungera post uppdatering så måste alla enheter först uppdateras? Låter ju helknäppt.

Har du belägg för detta? Fungerade det så för dig?

Kan bekräfta att det fungerade så för mig under mitt betatestande. Först när min iPhone, iPad och dator hade iOS 13, iPadOS 13 och Catalina funkade detta fullt ut igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-20 13:44
Ursprungligen av zinned:

Så för att en pre iOS 13-funktion ska fungera post uppdatering så måste alla enheter först uppdateras? Låter ju helknäppt.

Har du belägg för detta? Fungerade det så för dig?

Och nu när jag uppdaterat macOS 10.14 Mojave med Safari 13 så synkar iCloud-flikarna åter både fram och tillbaka med Safari 13 på iOS 13.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-20 14:33

Bra, då bör det fungera även för mig.

Dock helt skruvat att något sådant ska krävas.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-20 14:36
Ursprungligen av zinned:

Exakt, det undrar jag också för de finns INTE där. Det är tomt och endast flikarna i den aktuella enheten visas.

Finns fortfarande kvar under fyrkanterna för mig

Någon som hade problem med Förbereder uppdatering? Säkert stått så i 20 min.

Edit: Så ja, 45 min unzip så är det igång..

Senast redigerat 2019-09-20 15:51
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-20 16:48

Jag hittar inte heller flikarna från Safari på andra enheter på min Xs. Jag har senaste Safari 13(?). Däremot har jag bricka(röd med 7156 olästa..?) på Mailappen.

Edit: Kom på att det kan ju vatra så enkelt att telefonen håller på att indexera i bakgrunden. JAg bytte min XS mot en ny XS för ett par veckor sedan. Telefonen var halvknäpp i nästan 48 timmar innan allt hade satt sig. Personligen har jag alltid tänkt att allt sådant snack är just snack. Hur lång tid ska det ta liksom..? Men det var uppenbart att den bökade runt inne i sig själv ett par dagar. Nu kanske det är så att vi som inte har flikarna på plats helt enkelt måste låta telefonen jobba igenom sig själv?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-20 16:55
Ursprungligen av xms67:

Jag hittar inte heller flikarna från Safari på andra enheter på min Xs. Jag har senaste Safari 13(?).

Efter att jag installerat Safari 13 på macOS 10.14 via Programuppdatering hade jag inaktuella iCloud-flikar i Safari på macOS och inga alls på iOS. Alltså det visades iCloud-flikar på macen som jag surfat till på iPhonen innan den uppdaterades till iOS 13. Så snart jag kryssade bort de gamla inaktuella iCloud-flikarna som syntes på macen så sparkade synken igång åt båda hållen.

Ursprungligen av IngoX:

Efter att jag installerat Safari 13 på macOS 10.14 via Programuppdatering hade jag inaktuella iCloud-flikar i Safari på macOS och inga alls på iOS. Alltså det visades iCloud-flikar på macen som jag surfat till på iPhonen innan den uppdaterades till iOS 13. Så snart jag kryssade bort de gamla inaktuella iCloud-flikarna som syntes på macen så sparkade synken igång åt båda hållen.

Här vill det fasen inte komma igång. Aja, löser sig väl snart

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-09-23 11:07
Ursprungligen av N_Micke:

Här vill det fasen inte komma igång. Aja, löser sig väl snart

Jag uppdaterade telefonen i torsdags och Safari på macen i fredags och flikdelningen kom igång över helgen.

De röda brickorna som noterar att du har uppdaterat en app e numera borta. Ganska skönt!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-23 13:39
Ursprungligen av D_Odell:

De röda brickorna som noterar att du har uppdaterat en app e numera borta. Ganska skönt!

Det var väl ändå en blå plupp framför app-namnet som indikerade uppdaterad app?

Som svar på trådens rubrik idag gäller nej, det är 13.1.

Ursprungligen av zinned:

Spontant efter uppdatering på iPhone X - laggy as hell.

Man är ju van vid att det ska bli ”snappier” och nu ska ju prestandan ha fått sig mycket kärlek i iOS 13 också men...nej. Lagg, lagg, lagg. Känns spontant som en ordentlig försämring.

Men...jag hoppas att det ligger någon form av indexering och kör stenhårt i bakgrunden som är orsaken till detta. Tiden får utvisa.

Upplever med några dagar efter uppdatering en hel del lagg på X. Lite tråkigt!

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-09-23 19:05
Ursprungligen av frazze:

Men det fungerade felfritt mellan iOS 12 och Mojave 10.14. Varför fungerar det inte cross verson?

Imgem amimg. Fungerar nra ,ellan alla mina iOS13 och iPadOS 13-enheter ?

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-09-23 19:06
Ursprungligen av zinned:

Så för att en pre iOS 13-funktion ska fungera post uppdatering så måste alla enheter först uppdateras? Låter ju helknäppt.

Har du belägg för detta? Fungerade det så för dig?

Fungerar så för mig. Kan ju iofs vara att bara safari behöver uppdateras...

Edit: uppdaterade Safari på mina macar, men dom dyker inte upp.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-23 19:44
Ursprungligen av Cribe:

Fungerar så för mig. Kan ju iofs vara att bara safari behöver uppdateras...

Edit: uppdaterade Safari på mina macar, men dom dyker inte upp.

De två iPads vi har kan ju inte uppdateras förrän imorgon så jag har ännu ingen möjlighet att testa.

Får se imorgon kväll

Ursprungligen av frazze:

Det var väl ändå en blå plupp framför app-namnet som indikerade uppdaterad app?

inte på min iPhone X. Märkligt..

Bevaka tråden