Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presentar Apple Watch Series 5

Tråden skapades och har fått 212 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2019-09-19 12:36
Ursprungligen av BlackSmp:

Någon som har avancerat till ”skickad”?

Min står och väntar i ”förbereder leverans...”

Nu är min skickad! Vad är statusen på din?

Ursprungligen av WiFi:

Nu är min skickad! Vad är statusen på din?

Skulle just in och reta dig

På väg

  • Medlem
  • 2019-09-19 13:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Skulle just in och reta dig

På väg

Härligt!

Den ena jag beställde har skickats idag. Den andra dröjer lite till, beräknad leverans om en vecka. Tyvärr är det den jag ska ha. Morgondagens leverans ska direkt till en släkting. Men men, den som väntar på något gott...

  • Medlem
  • 2019-09-20 09:08

Jäklar vilket lyft att gå från AW2 till AW5.

Ursprungligen av Dalle:

Jäklar vilket lyft att gå från AW2 till AW5.

Samma lyft som när jag gick från första Watch till 4:n ungefär

Nu har jag fått ett förväntad leveransdag till den 24/9

Nu har min skickats också! Leverans 27/9 enligt mejlet, men 23/9 enligt orderstatus på hemsidan.

  • Medlem
  • 2019-09-23 09:13

Har den nya klockan fått snabbladdning?
Min gamla AW2 tog två timmar att ladda från 20 till 100%*. Den nya klarar det på halva tiden.
Jag har laddaren ansluten i en TB-display.

*Det tog alltid så lång tid, även när klockan var ny.

Jag är en aning förvirrad. Klockan "skickades" i torsdag men det händer ingenting på DHLs trackingsida. Är det samma för er?

Ursprungligen av Dalle:

Har den nya klockan fått snabbladdning?
Min gamla AW2 tog två timmar att ladda från 20 till 100%*. Den nya klarar det på halva tiden.
Jag har laddaren ansluten i en TB-display.

*Det tog alltid så lång tid, även när klockan var ny.

Jag är osäker men min serie4 tar ungefär en timme att ladda. Det är det som gör att jag kan använda den för att spåra min sömn också. Så jag har den på mig omkring 23 timmar per dygn

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är osäker men min serie4 tar ungefär en timme att ladda. Det är det som gör att jag kan använda den för att spåra min sömn också. Så jag har den på mig omkring 23 timmar per dygn

Brukar sätt min på laddning när den kommer under 40% vid kvällen så är den på igen under sovandet och räcker oftast hela dagen därpå. Kör oftast teaterläge dygnet runt också, så ibland räcker den runt 2 dygn.

Min Watch 5 kommer i morgon \o/

  • Medlem
  • 2019-09-23 12:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är en aning förvirrad. Klockan "skickades" i torsdag men det händer ingenting på DHLs trackingsida. Är det samma för er?

Trodde att min var försenad då inget hände efter den kommit till Arlanda. Men sen var den på ombudet på eftermiddagen, så verkar som att den inte alltid spåras. Har varit med om detta tidigare också. Så den kanske är på Arlanda just nu eller någon annanstans.

Ursprungligen av WiFi:

Trodde att min var försenad då inget hände efter den kommit till Arlanda. Men sen var den på ombudet på eftermiddagen, så verkar som att den inte alltid spåras. Har varit med om detta tidigare också. Så den kanske är på Arlanda just nu eller någon annanstans.

DHL-spårningen brukar sacka efter när dom plötsligt har en massa extra leveranser som tex nu efter Watch och iPhone släppet.

Gick in på Apple igår och kollade och jag har inte ändrat någon ting efter det att jag gjort beställningen, bilden fanns där igår redan, förutom idag då jag ändrade så DHL lämnar av till ICA här i Nyköping:

Det är det som jag också hoppas på. Fördröjningarna i spårningen

Nu sitter klockan på handleden. Oj vilken skillnad! Att säga dag och natt är en underdrift. En kvart in kan jag säga att jag än så länge är helnöjd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-23 15:20
Ursprungligen av Weedberg:

Nu sitter klockan på handleden. Oj vilken skillnad! Att säga dag och natt är en underdrift. En kvart in kan jag säga att jag än så länge är helnöjd.

"En kvart in..." Haha

Men ja, så klart blir du nöjd

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är det som jag också hoppas på. Fördröjningarna i spårningen

Nja. Nu dök den upp i spårning. Skickad 19:de och kom fram till Amsterdams flygplats i dag på em...

Nåväl

Min Watch 5 är ute med kurir... I dag händer det

  • Medlem
  • 2019-09-24 11:38
Ursprungligen av Weedberg:

Nu sitter klockan på handleden. Oj vilken skillnad! Att säga dag och natt är en underdrift. En kvart in kan jag säga att jag än så länge är helnöjd.

Vilken modell hade du innan?

Ursprungligen av Dalle:

Vilken modell hade du innan?

Första generationen, Series 0 blir det väl.

Blir en bra vecka detta, hämtat min nya Watch och bara väntar på att en extra backup på min iPhone ska bli klar så ska jag dra igång den nya.
Fick också reda att min nya kamera är på väg, en Sonya7R IV...
Så då väntar jag bara på min nya iPhone 11 Pro max 256GB som nog tar 1-2 veckor till.

Spännande tider.

En sak som jag verkligen kommer att gilla är att man snart slipper skriva in dessa långa lösenorden titt som tätt så fort man ska göra nått på datorn.

  • Medlem
  • 2019-09-24 17:49
Ursprungligen av CekariYH:

Blir en bra vecka detta, hämtat min nya Watch och bara väntar på att en extra backup på min iPhone ska bli klar så ska jag dra igång den nya.
Fick också reda att min nya kamera är på väg, en Sonya7R IV...
Så då väntar jag bara på min nya iPhone 11 Pro max 256GB som nog tar 1-2 veckor till.

Spännande tider.

Det låter som en dyr vecka.

Ursprungligen av Dalle:

Det låter som en dyr vecka.

Jo, om man betalar så

Ja, men nu kommer det inte att bli några mer dyra grejer... som jag säger varje år

Alltså va fan Apple, tar bort parkopplingen på min Gamla Watch, börjar para min nya, och får då veta att jag måste ladda hem iOS 13.0, ok, gör så och startar parkopplingen igen varvid det meddelas att Watch måste uppdateras till senaste watchOS och parkopplingen avbryts och återställs... så hur i helvetet uppdaterar jag Watch när den vägrar parkoppla????????????

Ok, håller på att uppdatera Watch OS, funka vid tredje fösöket, men vad är vitsen med att hämta från backup när man ändå måste istort sätt ange allt igen?

Ursprungligen av CekariYH:

Alltså va fan Apple, tar bort parkopplingen på min Gamla Watch, börjar para min nya, och får då veta att jag måste ladda hem iOS 13.0, ok, gör så och startar parkopplingen igen varvid det meddelas att Watch måste uppdateras till senaste watchOS och parkopplingen avbryts och återställs... så hur i helvetet uppdaterar jag Watch när den vägrar parkoppla????????????

Jag tar bort parkopplingen efteråt och låter telefonen sköta allt. Du behöver inte ens ta en backup då utan gällande inställningar förs över automatisk. Smidigt

Bevaka tråden