Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som kommer beställa nya iPhone 11 / Pro / Max

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av xms67:

Personligen tror jag att det är ett gammaldags maskulint/patriarkalt tänkande. Dyra/Pro köps av män som vill ha kulor och krut(stål och militärgrönt) medan barn och kvinnor villa ha enkla och billiga och de ska vara färgglada.

Kanske är det så, men jag vill iaf ha den röda... kan jag ha lila eller vad det nu är för färg skosnören så kan jag också ha en röd mobil:

9 7R307992 My foot, got a lot of these by Lars Hernborg, on Flickr

Ursprungligen av CekariYH:

Kanske är det så, men jag vill iaf ha den röda... kan jag ha lila eller vad det nu är för färg skosnören så kan jag också ha en röd mobil:

https://live.staticflickr.com/65535/48746088847_2f39e9d2dc_k.jpg9 7R307992 My foot, got a lot of these by Lars Hernborg, on Flickr

Jag velar faktiskt mellan en Pro Max eller 11 Project RED...

Två veckor kvar till usa-resan. Blir intressant att se vad som finns tillgängligt då. 11Red borde finnas. Mer osäker kring 11Pro Max

Ursprungligen av CekariYH:

Kanske är det så, men jag vill iaf ha den röda... kan jag ha lila eller vad det nu är för färg skosnören så kan jag också ha en röd mobil:

https://live.staticflickr.com/65535/48746088847_2f39e9d2dc_k.jpg9 7R307992 My foot, got a lot of these by Lars Hernborg, on Flickr

Vad menas med PRODUCT på den röda? Förr var den röda för ngt speciellt event/insamling.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-21 11:21
Ursprungligen av adress@mac:

Vad menas med PRODUCT på den röda? Förr var den röda för ngt speciellt event/insamling.

Ja. Jämförelsen är mellan iPhone 11 och iPhone 11 Pro Max i inlägg #182. Färgen (Product Red) är ingen funktion/egenskap.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-21 12:40
Ursprungligen av adress@mac:

Vad menas med PRODUCT på den röda? Förr var den röda för ngt speciellt event/insamling.

Viss del av försäljningen går till AIDS-forskning/vård. Så var det initialt och jag tror det är så nu.

  • Medlem
  • 2019-09-21 12:47

Stämmer bra, en del av intäkterna går till kampen mot aids. Mer information om Product Red finns här.

https://www.apple.com/se/product-red/

Ursprungligen av WiFi:

Stämmer bra, en del av intäkterna går till kampen mot aids. Mer information om Product Red finns här.

https://www.apple.com/se/product-red/

Ganska ok. Ändå samma pris - så fiolen står Apple för. Blir mer och mer sugen på att byta upp mig till både AppleWatch och iPhone 11. Säljer jag mina nuvarande, så är det 6000kr emellan om byte av båda. Ja - klockan är redan beställd - men telefonen..... Får tänka några timmar till.

Ursprungligen av adress@mac:

Ganska ok. Ändå samma pris - så fiolen står Apple för. Blir mer och mer sugen på att byta upp mig till både AppleWatch och iPhone 11. Säljer jag mina nuvarande, så är det 6000kr emellan om byte av båda. Ja - klockan är redan beställd - men telefonen..... Får tänka några timmar till.

Bestämt mig. iPhone 11 Grön från Apple. Kommer tisdag 24/9. Snabbare än AppleWatch 5

Jag gick in på MediaMarkt i Sundsvall idag och kände på iPhone 11 Pro och inser tyvärr att det blir första gången som jag inte kommer att lägga ut några pengar på att köpa den senaste modellen. Absolut, den ser bra ut och kommer med en del nya funktioner men långt ifrån så mycket nytt att det är värt priset. Min iPhone XS räcker långt och gott fram till nästa produktsläpp.

Förhoppningsvis så kommer nästa uppdatering av MacBook Pro och den påstådda 16-tummaren bli något som känns mer värt det.

Ursprungligen av sextontio:

Jag gick in på MediaMarkt i Sundsvall idag och kände på iPhone 11 Pro och inser tyvärr att det blir första gången som jag inte kommer att lägga ut några pengar på att köpa den senaste modellen. Absolut, den ser bra ut och kommer med en del nya funktioner men långt ifrån så mycket nytt att det är värt priset. Min iPhone XS räcker långt och gott fram till nästa produktsläpp.

Förhoppningsvis så kommer nästa uppdatering av MacBook Pro och den påstådda 16-tummaren bli något som känns mer värt det.

16-tummaren kommer säkert bli mycket bättre än nuvarande 15-tummare, men priset lär ju svida rejält.
15-tummaren börjar från 30k i Sverige. Och 16-tummaren ska vara mer Pro på alla möjliga sätt. Börjar från 40k kanske?

Ursprungligen av Johannnn:

16-tummaren kommer säkert bli mycket bättre än nuvarande 15-tummare, men priset lär ju svida rejält.
15-tummaren börjar från 30k i Sverige. Och 16-tummaren ska vara mer Pro på alla möjliga sätt. Börjar från 40k kanske?

Därför älskar man att ha 10% studentrabatt på alla Mac-datorer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-21 19:19
Ursprungligen av adress@mac:

Bestämt mig. iPhone 11 Grön från Apple. Kommer tisdag 24/9. Snabbare än AppleWatch 5

Och jag beställde för ett par dagar sedan och får min först i oktober.... kanske är längre tid på 64 GB.

Ursprungligen av kenjon:

Och jag beställde för ett par dagar sedan och får min först i oktober.... kanske är längre tid på 64 GB.

Min är 64 GB. Verkar märkligt.

Ursprungligen av kenjon:

Och jag beställde för ett par dagar sedan och får min först i oktober.... kanske är längre tid på 64 GB.

Du kanske också får din 24/9. Beställer man en 11 grön 64GB står det att den skall levereras 24/9.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-22 08:56

Hittade felet! Jag beställde en 11Pro

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-09-23 15:16
Ursprungligen av jonasn:

Hade aldrig hört talas om dbrand innan den här tråden. Efter att jag har läst om dem här kollar jag MKBHDs iPhone 11 Pro-video och han nämner dem. Kollar igenom aaplnow.com och hittar denna artikel på Apple Insider: https://appleinsider.com/articles/19/09/19/re...

Framgångsrik viral marknadsföring? Personligen tyckte jag deras skins såg otroligt tacky ut, men de kanske ser bättre ut i verkligheten.

Och nu även i JerryRigEverythings iPhone 11 Pro Max-test: https://youtu.be/7jD5Gkh4K34?t=467

Marknadsföring bekräftad, för mycket för att vara en slump.

Denna gången är jag väligt tveksam om jag skall beställa en premium iPhone eller inte, kameran som man får med PRO är inte en lisnödvändig grej. Men däremot skärmen, har inte hunnit jämföra LCD skärmen vs OLED och är det VÄRT det?

Ursprungligen av kenjon:

Hittade felet! Jag beställde en 11Pro

Jag hade tänkt att fråga det men det kändes så otrevligt när det stod Iphone 11 i ditt inlägg

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-24 09:14
Ursprungligen av Broccolibukettn:

Denna gången är jag väligt tveksam om jag skall beställa en premium iPhone eller inte, kameran som man får med PRO är inte en lisnödvändig grej. Men däremot skärmen, har inte hunnit jämföra LCD skärmen vs OLED och är det VÄRT det?

Jag resonerar som du, jag lägger inte så stor vikt vid en kamera i en mobiltelefon. De är fortfarande alldeles för strypta för att det ska vara en faktor för mig.

Däremot är skärmen en jättegrej för mig och OLED är som natt och dag jämfört med LCD. Jag har en iPhone X idag och jag skulle aldrig gå tillbaka från OLED till LCD. Jag inbillar mig att det kan ha en viss inverkan på batteritiden också, speciellt om man nu använder Dark Mode där så mycket av skärmytan då inte kommer vara tänd alls på en OLED men vara tänd på en LCD.

Ursprungligen av sextontio:

Därför älskar man att ha 10% studentrabatt på alla Mac-datorer.

Jäkligt orättvist att det inte finns pensionärsrabatter också :-/

Ursprungligen av zinned:

Jag resonerar som du, jag lägger inte så stor vikt vid en kamera i en mobiltelefon. De är fortfarande alldeles för strypta för att det ska vara en faktor för mig.

Däremot är skärmen en jättegrej för mig och OLED är som natt och dag jämfört med LCD. Jag har en iPhone X idag och jag skulle aldrig gå tillbaka från OLED till LCD. Jag inbillar mig att det kan ha en viss inverkan på batteritiden också, speciellt om man nu använder Dark Mode där så mycket av skärmytan då inte kommer vara tänd alls på en OLED men vara tänd på en LCD.

Ang batteritid beror det väl väldigt mycket på vilka appar man använder. Safari är ju lika vit som vanligt (jag har bara hittat en ynka sida hittills som detekterar telefonens dark mode). Det är den appen jag använder mest På andra plats är spel, och inget av mina spel stödjer dark mode

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-24 14:33
Ursprungligen av Johannnn:

Ang batteritid beror det väl väldigt mycket på vilka appar man använder. Safari är ju lika vit som vanligt (jag har bara hittat en ynka sida hittills som detekterar telefonens dark mode). Det är den appen jag använder mest På andra plats är spel, och inget av mina spel stödjer dark mode

Då vet jag inte vad för specialversion av iOS 13 du kör för Safari har fullt ut stöd för Dark Mode och det är svart som natten hos mig. Jag utgår från att du inte syftar på specifika webbsidor du sedan besöker med Safari, där säger det ju sig självt att Dark Mode inte är en applicerbart.

Beställde en Pro Max Guld 256gb från Telia ganska sent, den 16 sep.
Hela tiden har jag har prel. lev.datum 7 okt.

Idag ändrades det till 26 sep - imorgon!

Ursprungligen av kenjon:

Hittade felet! Jag beställde en 11Pro

Står i valet och kvalet för 64 gb eller 256 gb, hur resonerar du, klarar du dig på 64 gb?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-25 12:26

Jo, jag tar knappt några bilder/videor alls, mest bara olika appar som tar plats.

Ursprungligen av kenjon:

Jo, jag tar knappt några bilder/videor alls, mest bara olika appar som tar plats.

Jag plåtar en hel del min mest kom ihåg bilder typ som serienummer på prylar etc, men även natur etc när jag inte har systemkameran med mig eller har "fel" glugg på den för tillfället.
Störst utrymme tar dock min musik på dryga 30GB (efter att jag tagit bort en massa låtar jag oftast hoppar förbi)...

Senast redigerat 2019-09-26 00:39

Beställde en Twelve South Bookbook vol. 2 (iPhone 11 Pro Max) för mobilen på iPhonesiten men kommer inte förrän den 5/10 tidigast.

Lite dyr i jfr med dom för en 2-300 jag haft på mina senaste, men inget slår kvalitetskänslan av en BookBook.. Dryga 800:- dock men men.

Någon som vet om det går att returnera en öppnad/använd iPhone till Apple om den är köpt på Apple.se?
Går det att göra så länge det är under 14 dagar sedan man tog emot den?
Köpte en 11 pro. Men inser nu att jag vill ha en MAX istället.

  • Medlem
  • 2019-09-25 22:18
Ursprungligen av everlast:

Någon som vet om det går att returnera en öppnad iPhone till Apple om den är köpt på Apple.se?
Går det att göra så länge det är under 14 dagar sedan man tog emot den?
Köpte en 11 pro. Men inser nu att jag vill ha en MAX istället.

Det går alldeles utmärkt har själv tidigare år gjort ett byte, var inga problem alls.

Ursprungligen av PJM:

Det går alldeles utmärkt har själv tidigare år gjort ett byte, var inga problem alls.

Går det att få pengarna tillbaka eller går det bara att byta till annan modell?

Bevaka tråden