Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 11 Pro klarar sig både bra och dåligt i tapptest

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples iPhone 11 har precis hunnit släppas och direkt är det någon som ska testa hur väl den klarar av att tappas i marken.

Läs hela artikeln här

Glas är glas. Fånigt att marknadsföra det som ännu starkare.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-21 09:42
Ursprungligen av Zeugma:

Glas är glas. Fånigt att marknadsföra det som ännu starkare.

Det ÄR starkare än vanligt glas.

Ursprungligen av Innis:

Det ÄR starkare än vanligt glas.

Det vill säga mindre skört.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-21 10:11
Ursprungligen av Zeugma:

Det vill säga mindre skört.

Relativt

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-09-21 11:07

EverythingApplePro begår samma misstag som Mythbusters när det gäller glas: bankar du samma glasbit tillräckligt länge går det sönder, oavsett hur glaset är tillverkat och behandlat. Det ligger i glasets materialegenskaper.

Ursprungligen av frazze:

EverythingApplePro begår samma misstag som Mythbusters när det gäller glas: bankar du samma glasbit tillräckligt länge går det sönder, oavsett hur glaset är tillverkat och behandlat. Det ligger i glasets materialegenskaper.

Precis, glas är och kommer alltid att vara skört. Det finns tre anledningar att glas används. Det är reptåligare än plast (främst skärm), det släpper igenom induktionsladdning och det är ”exklusivare” än plast. I övrigt är det värdelöst i en handhållen enhet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-21 12:06

Dessa tester är löjliga.
Men kunde varit intressanta om de hade använt bra skal och skärmskydd.
Ex: https://rhinoshield.io/

Ursprungligen av iSweden:

Dessa tester är löjliga.
Men kunde varit intressanta om de hade använt bra skal och skärmskydd.
Ex: https://rhinoshield.io/

Jag vet inte om man kan säga att de är löjliga, ser dagligen folk (främst kontorsråttor som jag oxå är) glida runt med nakna telefoner. För dessa kan såna här tester vara intressanta. Nu använder jag själv ett Smart Battery Case och en Screen Protector till min XS Max dagligen, men ska jag iväg på viktiga möten med kostym nissar, får batteriskalet stanna hemma och telefonen vara naken.

Glas är glas helt enkelt. Gillade annars polykarbonaten som Nokia Lumia 920 hade. Tåligt och släppte igenom trådlös laddning.
Men de flesta mobiltillverkare följer ofta samma trend åt gången och nu är det glasmobiler.

Så nödvändigt med nån form av fodral.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-21 13:41
Ursprungligen av iSweden:

Dessa tester är löjliga.
Men kunde varit intressanta om de hade använt bra skal och skärmskydd.
Ex: https://rhinoshield.io/

Haha va? Varför?
Har personligen inte haft skal eller någon form av skydd på min iPhone senaste 11 åren. Kommer aldrig ha.

Telefonen tillverkas inte med fula klumpiga skal av en anledning, så fånigt att testa med dem på? Det får stå för skaltillverkarnas marknadsavdelning.

Det är med skräckblandad förtjusning man tittar på dessa videos.

Själv brukar jag ha nåt simpelt tpu bumper case, för att inte telefonen ska glida lika lätt.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-21 20:11

Jag upplever inte att en glasbaksida är halkig överlag. Det är bara dom första sekunderna sen blir det liksom lite klibbigt och telefonen sugs fast. Kanske beror på att jag har lite handsvett.

Löjligt med tapptest, de säger i stort sett ingenting och majoriteten av människor tappar inte sina lurar och absolut inte på dessa sätt.

Ursprungligen av Hank Solo:

Löjligt med tapptest, de säger i stort sett ingenting och majoriteten av människor tappar inte sina lurar och absolut inte på dessa sätt.

Hur tappar de sina mobiler då, i regel?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-22 12:00
Ursprungligen av Zeugma:

Hur tappar de sina mobiler då, i regel?

Inte på ett kontrollerat sätt som visas i videon.

Ursprungligen av Innis:

Inte på ett kontrollerat sätt som visas i videon.

Nej, jag förstod det, men hur tappas mobiler i regel, och, utifrån det, hur borde tapptester göras? Eller ska de avstå, alla vet ändå att glas går sönder?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-22 12:15
Ursprungligen av Zeugma:

Nej, jag förstod det, men hur tappas mobiler i regel, och, utifrån det, hur borde tapptester göras? Eller ska de avstå, alla vet ändå att glas går sönder?

Om du förstod det varför ställer du frågor som du vet svaret på?
Det mest verklighetstrogna tapptestet ska vara slumpmässigt gällande höjd, hur telefonen faller.

Ursprungligen av Innis:

Om du förstod det varför ställer du frågor som du vet svaret på?
Det mest verklighetstrogna tapptestet ska vara slumpmässigt gällande höjd, hur telefonen faller.

Jag frågade inledningsvis hur mobiler tappas i regel, som svar på att mobiler inte tappas som i testerna. Det innebär att jag accepterar detta påstående men ändå vill veta hur mobiler då tappas i regel. Ditt svar bidrog inte på så vis. Jag har fortfarande inte fått svar på hur mobiler i regel tappas, eller några andra frågor. Att du inte accepterar/uppskattar/förstår frågorna är irrelevant.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-22 13:05
Ursprungligen av MrQuattro:

Jag vet inte om man kan säga att de är löjliga, ser dagligen folk (främst kontorsråttor som jag oxå är) glida runt med nakna telefoner. För dessa kan såna här tester vara intressanta. Nu använder jag själv ett Smart Battery Case och en Screen Protector till min XS Max dagligen, men ska jag iväg på viktiga möten med kostym nissar, får batteriskalet stanna hemma och telefonen vara naken.

Det där förefaller mer vara ett uttryck för den svenska ängsligheten och den frodas på kontor. Ställ dig i ledet. Vad kommer andra att tycka …

Ursprungligen av Zeugma:

Hur tappar de sina mobiler då, i regel?

Hitta ett exempel https://youtu.be/0tlbpUWxbqg

Annars kan jag tänka mig det är när man tar upp/ner den i fickan och den glider ur handen, eller om man har enhands fattning och ska byta grepp kanske.

Rena spekulationer från min sida.

Ursprungligen av Laserturken:

Hitta ett exempel https://youtu.be/0tlbpUWxbqg

Annars kan jag tänka mig det är när man tar upp/ner den i fickan och den glider ur handen, eller om man har enhands fattning och ska byta grepp kanske.

Rena spekulationer från min sida.

Angående det fetade borde väl duga att släppa den från höfthöjd då? Jag håller med om att det är fånigt att släppa den från axelhöjd.

Ursprungligen av Zeugma:

Angående det fetade borde väl duga att släppa den från höfthöjd då? Jag håller med om att det är fånigt att släppa den från axelhöjd.

Kan även tänkt mig att folk klämmer fast telefonen mellan axeln och örat och därav kanske den börjar glida, men det speglar dock inte ett dropptest men det ger ju en fingervisnings.

Ursprungligen av Zeugma:

Hur tappar de sina mobiler då, i regel?

Än en gång, majoriteten av människor tappar dem inte.

Ursprungligen av Hank Solo:

Än en gång, majoriteten av människor tappar dem inte.

De som inte tappar sina mobiler räknas av naturliga skäl inte med när man ska undersöka hur folk tappar sina mobiler.

Ursprungligen av Zeugma:

Glas är glas. Fånigt att marknadsföra det som ännu starkare.

Två personer, en tanke: ”Glass is glass, and glass breaks.”

1
Bevaka tråden