Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som kommer beställa nya iPhone 11 / Pro / Max

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av theplague:

Jag skulle säga att den räknas vara levererad då.
Det står samma på min beställning under Mitt Telia. Men i länken man fick på SMS står det ”Prel leveransdatum” men samma datum.

Har du fått ett sådant sms?

Termen ”beräknad klar” beror nog på att den där sidan mina beställningar etc också(främst?) visar status på beställningar/ändringar/avslutningar av tjänster och abonnemang.

För mig brukar det stå Levererad på prylar som är upphämtade på posten/ levererade till min dörr och jag mottagit varan, och typ "...på väg.. till mottagaren"
Telia kanske har ett annat språkbruk men vad vet jag, har aldrig haft nån fysisk vara från Telia.

Ursprungligen av CekariYH:

För mig brukar det stå Levererad på prylar som är upphämtade på posten/ levererade till min dörr och jag mottagit varan, och typ "...på väg.. till mottagaren"
Telia kanske har ett annat språkbruk men vad vet jag, har aldrig haft nån fysisk vara från Telia.

Läste du vad jag skrev?

Ursprungligen av theplague:

Läste du vad jag skrev?

Yes boss, men kanske inte förstod vad du menade riktigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-18 09:52

Försökte kontakta Telia via chatten på mina sidor, men kom i kö, och fick inget svar. Klickade på skicka igen efter 20 minuter, då fick jag "Tekniskt fel, chatten avbryts" (citerat från minnet).

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-18 10:20
Ursprungligen av Ylan:

Försökte kontakta Telia via chatten på mina sidor, men kom i kö, och fick inget svar. Klickade på skicka igen efter 20 minuter, då fick jag "Tekniskt fel, chatten avbryts" (citerat från minnet).

Vänligen, Ylan

Nu var jag tvungen att gå ifrån, och kopplades då ifrån pga. inaktivitet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-18 11:18
Ursprungligen av Ylan:

Nu var jag tvungen att gå ifrån, och kopplades då ifrån pga. inaktivitet.

Nu kom jag fram och den beräknas att levereras på fredag!

Vänligen, Ylan

Hmm...Jag beställde en iPhone 11Pro midnattsgrön 256GB från Telia samma dag förköpet startade kl 16.45. (Förköpet startade kl 14). Leveransbesked via SMS-länk visade samma dag på 13/11 (!!). Nu har detta datum flyttats fram en dag ytterligare för varje dag som går och är just nu den 19/11. ? Någon mer som har råkat ut för nåt liknande?

Länge sedan jag såg en färg med så många beteckningar. Midnattsgrön - Militärgrön - Mossgrön - Ljusgrön - Olivgrön osv Inte undra på att folk är osäkra på hur den ser ut i grönt.

Shoutout till Telenor. Dom ringde idag och berättade att change inte fungerar i butiken jag valde för tillfället (vet att det fungerat där förut) och därför fick hon lägga en ny order till en ny butik idag så nu lär man ha kommit absolut längst bak i kön. Bra jobbat!

  • Superhjälte
  • 2019-09-18 14:07
Ursprungligen av iAmFille:

Shoutout till Telenor. Dom ringde idag och berättade att change inte fungerar i butiken jag valde för tillfället (vet att det fungerat där förut) och därför fick hon lägga en ny order till en ny butik idag så nu lär man ha kommit absolut längst bak i kön. Bra jobbat!

Vilken butik fungerade inte?

Ursprungligen av Zop:

Vilken butik fungerade inte?

På Väla i Helsingborg. Fick ändra till Malmö (Triangeln) istället.

Räcker det med 64 GB på en iPhone Pro Max med tanke på att den har ändå 6 GB ram samt om man har iCloud?

Ursprungligen av calinou:

Räcker det med 64 GB på en iPhone Pro Max med tanke på att den har ändå 6 GB ram samt om man har iCloud?

Huh, det beror väl helt på hur du ska använda minnet på telefonen vs iCloud?

Sedan har den väl 4GB i RAM?

Ursprungligen av theplague:

Huh, det beror väl helt på hur du ska använda minnet på telefonen vs iCloud?

Sedan har den väl 4GB i RAM?

Har svårt att hitta info om detta med RAM. Den har 6GB enligt en film som visas på Teknikveckan "Lite mysig iPhone historia"

  • Medlem
  • 2019-09-18 15:13
Ursprungligen av calinou:

Har svårt att hitta info om detta med RAM. Den har 6GB enligt en film som visas på Teknikveckan "Lite mysig iPhone historia"

https://www.macrumors.com/2019/09/17/iphone-1...

TENAA lists the battery capacities and RAM in the iPhone 11 lineup as follows:

iPhone 11: 3,110 mAh battery and 4GB of RAM
iPhone 11 Pro: 3,046 mAh battery and 4GB of RAM
iPhone 11 Pro Max: 3,969 mAh battery and 4GB of RAM

Note that Apple filed the Chinese models of each iPhone with TENAA, but as in previous years, the battery capacities and RAM specifications should be consistent with the models sold in the United States and other countries.

Kan känna lite att att detta kanske är den iPhone jag inte känner ett jätte wow inför, får den på fredag och gick från XS Max! Haft alla iPhone sedan 2G så är verkligen inbiten Apple nörd men wow effekten blir mindre för varje år tyvärr!
Kan erkänna att man sneglat på Note och S10 många ggr om och önskat de vore iPhone design men man får hålla ut ett år till och se fram emot iPhone 12 istället och hoppas sorgekanterna blir ett minne blått samt öka upp upplösningen. Det blir lite fel med Pro i namnen när man har en 720p skärm men kan filma 4K 60fps. iPhone i mitt hjärta för alltid men med viss besvikelse ändå, tur de är gratis i alla fall ? det enda som är Pro idag, är priset tyvärr

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-18 15:40
Ursprungligen av @ndreas:

Kan känna lite att att detta kanske är den iPhone jag inte känner ett jätte wow inför, får den på fredag och gick från XS Max! Haft alla iPhone sedan 2G så är verkligen inbiten Apple nörd men wow effekten blir mindre för varje år tyvärr!
Kan erkänna att man sneglat på Note och S10 många ggr om och önskat de vore iPhone design men man får hålla ut ett år till och se fram emot iPhone 12 istället och hoppas sorgekanterna blir ett minne blått samt öka upp upplösningen. Det blir lite fel med Pro i namnen när man har en 720p skärm men kan filma 4K 60fps. iPhone i mitt hjärta för alltid men med viss besvikelse ändå, tur de är gratis i alla fall ? det enda som är Pro idag, är priset tyvärr

Säkert jag som inte hänger med här men vad är det som är gratis, menar du?

Ursprungligen av zinned:

Säkert jag som inte hänger med här men vad är det som är gratis, menar du?

Nja syftar till priserna 16.195kr är väl lite i överkant till dyrt! Så gratis var mer ironi ?? Klart jag ska ha den men ser redan mer fram emot 12:an ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-18 15:56
Ursprungligen av @ndreas:

Kan känna lite att att detta kanske är den iPhone jag inte känner ett jätte wow inför, får den på fredag och gick från XS Max! Haft alla iPhone sedan 2G så är verkligen inbiten Apple nörd men wow effekten blir mindre för varje år tyvärr!
Kan erkänna att man sneglat på Note och S10 många ggr om och önskat de vore iPhone design men man får hålla ut ett år till och se fram emot iPhone 12 istället och hoppas sorgekanterna blir ett minne blått samt öka upp upplösningen. Det blir lite fel med Pro i namnen när man har en 720p skärm men kan filma 4K 60fps. iPhone i mitt hjärta för alltid men med viss besvikelse ändå, tur de är gratis i alla fall ? det enda som är Pro idag, är priset tyvärr

Se så olika vi kan tänka. Från 4:an bytte jag varje år upp till sjuan. Jag hängde kvar vid 5S lite längre då jag inte gillade att telefonerna växte. Sen hoppade jag över 8/X då jag tyckte 8:an inte gav så särskilt mycket till mig och X kände jag mig tveksam till. När XS kom var det dags att byta och det blev en sådan, XS. Då var jag inställd på att ha den 3 år för att den var så dyr. Jag har kommit att gilla den så mycket att jag har insett att jag vill byta tidigare än tre år. Alltså två år. Det kan verka motsägelsefullt, men då jag gillar den skarpt vill jag inte vänta för att få alla tillgängliga fördelar som finns = nyare modell. Och nu tycker jag 11 Pro är så intressant att det enbart är ekonomisk rationalitet som håller mig ifrån att byta. JAg tycker de lyckats bra med denna uppgradering. Visst, vem vill inte ha mer, men ändå mycket nöjd med den nya 11 Pro.

Ursprungligen av xms67:

Se så olika vi kan tänka. Från 4:an bytte jag varje år upp till sjuan. Jag hängde kvar vid 5S lite längre då jag inte gillade att telefonerna växte. Sen hoppade jag över 8/X då jag tyckte 8:an inte gav så särskilt mycket till mig och X kände jag mig tveksam till. När XS kom var det dags att byta och det blev en sådan, XS. Då var jag inställd på att ha den 3 år för att den var så dyr. Jag har kommit att gilla den så mycket att jag har insett att jag vill byta tidigare än tre år. Alltså två år. Det kan verka motsägelsefullt, men då jag gillar den skarpt vill jag inte vänta för att få alla tillgängliga fördelar som finns = nyare modell. Och nu tycker jag 11 Pro är så intressant att det enbart är ekonomisk rationalitet som håller mig ifrån att byta. JAg tycker de lyckats bra med denna uppgradering. Visst, vem vill inte ha mer, men ändå mycket nöjd med den nya 11 Pro.

Håller i stort med!
Betydligt intressantare uppdatering än X till XS också.
Jag byter från X.

Men jag måste flika in, jag tror verkligen Apple skulle tjäna massor på en designuppdatering varannat år iaf. Om den är snygg vill säga.
Om man bortser från att X fick skärm istället för hemknapp har designen inte förändrats nämnvärt sedan iPhone 6. Det tycker jag är ganska märkligt faktiskt.
Jag trodde de skulle gått åt samma håll som iPad Pro-hållet tidigare(menar att jag har haft någon liknande bild av iPhone sedan innan iPad Pro fanns, baserat på hur utseendet på MacBookarna utvecklades).
Tror ni iPhone 12 kommer han en rejäl designuppdatering?

Det sista stycket funderade jag på skulle kunna ha en egen tråd, men låter det vara kvar här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-18 16:21
Ursprungligen av theplague:

Håller i stort med!
Betydligt intressantare uppdatering än X till XS också.
Jag byter från X.

Men jag måste flika in, jag tror verkligen Apple skulle tjäna massor på en designuppdatering varannat år iaf. Om den är snygg vill säga.
Om man bortser från att X fick skärm istället för hemknapp har designen inte förändrats nämnvärt sedan iPhone 6. Det tycker jag är ganska märkligt faktiskt.
Jag trodde de skulle gått åt samma håll som iPad Pro-hållet tidigare(menar att jag har haft någon liknande bild av iPhone sedan innan iPad Pro fanns, baserat på hur utseendet på MacBookarna utvecklades).
Tror ni iPhone 12 kommer han en rejäl designuppdatering?

Det sista stycket funderade jag på skulle kunna ha en egen tråd, men låter det vara kvar här

Det är ju enbart killgissningar om man nu börjar spekulera i nästa års modell. Men, visst skulle det vara sannolika att de byter design och går tillbaka till iPhone 4 och 5 som påminner om iPAd Pro och MBP..?. Det jag själv hoppas nästan mest på är högre hertz på skärmen. Sedan vill jag se hur kameramodulen slukar batteri i nuvarande modell innan jag säger för mycketom vad jag vill ha mer. Kameran ska kontinuerligt ta 9 bilder så fort appen öppnas. Om jag nu förstått det rätt. Jag kan ibland sitta med kameran öppen mycket länge för att kunna ta "rätt" bild. Hur mycket batteri kommer inte det att kräva..? Eller är det nästan samma som idag så live-foto fungerar lite på samma sätt?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-18 16:31
Ursprungligen av @ndreas:

Kan känna lite att att detta kanske är den iPhone jag inte känner ett jätte wow inför, får den på fredag och gick från XS Max! Haft alla iPhone sedan 2G så är verkligen inbiten Apple nörd men wow effekten blir mindre för varje år tyvärr!
Kan erkänna att man sneglat på Note och S10 många ggr om och önskat de vore iPhone design men man får hålla ut ett år till och se fram emot iPhone 12 istället och hoppas sorgekanterna blir ett minne blått samt öka upp upplösningen. Det blir lite fel med Pro i namnen när man har en 720p skärm men kan filma 4K 60fps. iPhone i mitt hjärta för alltid men med viss besvikelse ändå, tur de är gratis i alla fall ? det enda som är Pro idag, är priset tyvärr

Utveckla

Beställt via Telenor (Fick orderbekräftelse 14:01 förra fredagen), fått Kollinummer nu, PostNord har fått elektronisk information om din leverans.

Friyay can't come quicker. Har just nu en iPhone X 64GB. Tog en iPhone 11 Pro 64 GB SpaceGray.

Ursprungligen av xms67:

Det är ju enbart killgissningar om man nu börjar spekulera i nästa års modell. Men, visst skulle det vara sannolika att de byter design och går tillbaka till iPhone 4 och 5 som påminner om iPAd Pro och MBP..?. Det jag själv hoppas nästan mest på är högre hertz på skärmen. Sedan vill jag se hur kameramodulen slukar batteri i nuvarande modell innan jag säger för mycketom vad jag vill ha mer. Kameran ska kontinuerligt ta 9 bilder så fort appen öppnas. Om jag nu förstått det rätt. Jag kan ibland sitta med kameran öppen mycket länge för att kunna ta "rätt" bild. Hur mycket batteri kommer inte det att kräva..? Eller är det nästan samma som idag så live-foto fungerar lite på samma sätt?

Håller inte helt med mer än att de är kantigare i formen.

Ursprungligen av calinou:

Räcker det med 64 GB på en iPhone Pro Max med tanke på att den har ändå 6 GB ram samt om man har iCloud?

64GB räcker inte länge när man filmar i 4K. Och absolut inte om du skaffar Arcade och börjar ladda ner spel som nästan tar 1GB styck.

Så, då har man beställt en iPhone 11 Pro max 250GB Space Gray från Apple.
Preliminär leverans 3-10 oktober, men vanligtvis brukar Apple leverera 5-6 dagar tidigare.

Nu ska jag leta efter inte all för dyra plånboks-fodral med dom "funktioner" som jag villa ha.

Ursprungligen av calinou:

Räcker det med 64 GB på en iPhone Pro Max med tanke på att den har ändå 6 GB ram samt om man har iCloud?

Den har inte 6GB RAM, utan 4 GB, dessutom används RAM till att köra OS, appar etc och inte till att lagra bilder musik etc.

Senast redigerat 2019-09-18 21:12

Försöker hitta hur långt efter man köpt en iPhone som man kan köpa till AppleCare/+ ?
Någon som vet?

Ursprungligen av CekariYH:

Den har inte 6GB RAM, utan 4 GB, dessutom används RAM till att köra OS, appar etc och inte till att lagra bilder musik etc.

Så de var bara 4 i Pro Max? Tyckte jag läste att den skulle ha 6GB! Jaja det är ju en Pro vad förväntar man sig ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-18 21:47
Ursprungligen av CekariYH:

Försöker hitta hur långt efter man köpt en iPhone som man kan köpa till AppleCare/+ ?
Någon som vet?

https://www.apple.com/legal/sales-support/app...

Citat:

12. Allmänt
...
(iv) Du måste köpa och registrera Planen inom tolv (12) månader från det ursprungliga inköpsdatumet för den Omfattade utrustningen.

Bevaka tråden