Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone-användare kör i större utsträckning exklusivare bilar än Android-användare

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gänget på Insplanet ville kolla om myten stämde att personer som har en iPhone i större utsträckning köpte exklusivare bilar än de som har en Android-telefon.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-09-10 19:17

Det här är ju kanske mer intressant?

Vanligaste bilmärkena för iPhone-ägare:
BMW 14,43%
Volvo 13,33%
Volkswagen 12,97%
Audi 10,34%
Mercedes-Benz 6,49%

Vanligaste bilmärkena för Android-ägare:
Volvo 14,61%
Volkswagen 12,33%
BMW 10,84%
Audi 8,21%
Mercedes-Benz 6,49%

Ursprungligen av jonasn:

Det här är ju kanske mer intressant?

Vanligaste bilmärkena för iPhone-ägare:
BMW 14,43%
Volvo 13,33%
Volkswagen 12,97%
Audi 10,34%
Mercedes-Benz 6,49%

Vanligaste bilmärkena för Android-ägare:
Volvo 14,61%
Volkswagen 12,33%
BMW 10,84%
Audi 8,21%
Mercedes-Benz 6,49%

Vilken konstig statistik.....

Vad är en mini? är det en fiat mini på andra plats?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 22:34
Ursprungligen av calinou:

Vad är en mini? är det en fiat mini på andra plats?

Det är väl inte en lyxbil?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 22:40
Ursprungligen av calinou:

Det är väl inte en lyxbil?

Du frågade vilken bil det var

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 22:44
Ursprungligen av calinou:

Det är väl inte en lyxbil?

Nu handlade inte artikeln om lyx utan exklusiva bilar.

Att Android-ägare dras till Asiatiska märken kanske inte är så lustigt med tanke på att Android äger nästan hela den asiatiska marknaden. Hur kopplingen kunnat uppstå är väl kanske en annan femma.

Ursprungligen av Innis:

Nu handlade inte artikeln om lyx utan exklusiva bilar.

Oavsett är det ganska märkligt att Lexus inte finns med på listan.

Ursprungligen av calinou:

Oavsett är det ganska märkligt att Lexus inte finns med på listan.

Varför är det märkligt?

Ursprungligen av JepserL:

Varför är det märkligt?

För den är väl både exklusiv och lyxig

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-09-11 12:00

Det är RollsRoyce också... men Lexus (Toyota) har nog inte sålt tillräckligt många för att komma med.

Ursprungligen av calinou:

För den är väl både exklusiv och lyxig

Jo med betyder ju inte att den är populär? Listan är ju på de populära bilmärkena för iPhone respektive Android-ägare.

Ursprungligen av JepserL:

Jo med betyder ju inte att den är populär? Listan är ju på de populära bilmärkena för iPhone respektive Android-ägare.

"iPhone-användare kör i större utsträckning exklusivare bilar än Android-användare" Även om mini är populär så kan jag inte tänka mig att den är exklusiv.

Ursprungligen av calinou:

"iPhone-användare kör i större utsträckning exklusivare bilar än Android-användare" Även om mini är populär så kan jag inte tänka mig att den är exklusiv.

Alla tycker olika men jag skulle nog ändå våga påstå att mini är en exklusiv bil. Exklusivare än, Volvo, Saab, Toyota.

Ursprungligen av JepserL:

Alla tycker olika men jag skulle nog ändå våga påstå att mini är en exklusiv bil. Exklusivare än, Volvo, Saab, Toyota.

Att kalla mini exklusivt är en överdrift tycker jag skulle inte kalla något av de andra märkena du listade det heller
Volvo har väl några modeller nu som är lite finare annars är det mest familjebilar för Svenssons.

Toyota försöker inte ens vara premium/exklusiva utan det har de Lexus till.

Saab vet jag siktade mot Audi a6 köpare med den "nya" 9-5an och Audi a6 är väl typ en passat.

Exklusiva bilar är i min värld sådana som inte vanliga familjer åker runt i. Typ bilar för 600 000 och upp.

Konstig statistik men alltid kul att läsa om sådanna paralleler
Kör nu en Clio IV 2016 Diesel som pendlarbil så den drar ju ner statistiken en del, dock står en Audi RS5-2019 på inköpslistan så då kanske man mer uppväger denna listan haha

Ursprungligen av calinou:

"iPhone-användare kör i större utsträckning exklusivare bilar än Android-användare" Även om mini är populär så kan jag inte tänka mig att den är exklusiv.

Det är en definitionsfråga men Mini är inte en populär bil utan är mer en exklusiv bil - inom sitt segment. Du köper en Mini för att den betyder något, inte för att den är praktisk eller billig.

Ursprungligen av jonasn:

Det här är ju kanske mer intressant?

Vanligaste bilmärkena för iPhone-ägare:
BMW 14,43%
Volvo 13,33%
Volkswagen 12,97%
Audi 10,34%
Mercedes-Benz 6,49%

Vanligaste bilmärkena för Android-ägare:
Volvo 14,61%
Volkswagen 12,33%
BMW 10,84%
Audi 8,21%
Mercedes-Benz 6,49%

Vilket pekar på att vi är som svenskar är mest... Även de som äger android. Det är bara 3-i-topp som varierar i ordning

Däremot så skulle jag snarare argumentera mot slutsatserna eftersom man har tittat på vissa bilmärken och sett på hur stor andel av ägarna som har en viss modell av mobiltelefon. Och man tittar på olika bilmärken för iPhone och Android.

Dvs: det finns inget underlag i undersökningen för slutsatsen "Har du iPhone? Då är det större chans att du kör Porsche!" men väl "Kör du Porsche? Då är det större chans att du har Iphone!"

Det är en helt annan slutsats

Senast redigerat 2019-09-13 10:10
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-09-18 09:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Dvs: det finns inget underlag i undersökningen för slutsatsen "Har du iPhone? Då är det större chans att du kör Porsche!" men väl "Kör du Porsche? Då är det större chans att du har Iphone!"

Det är en helt annan slutsats

Jo, det tänkte även jag på. Och jag funderade även på om de begränsat årsmodellerna eller ej, det är rätt stor skillnad på att ha en rostig 924 bakom ladan och en ny Panamera Sport Turismo i garaget. Orkade dock inte kolla upp, kändes som en helt värdelös undersökning tbh.

Edit: Och skillnaden är väl ganska exakt samma som att ha en gammal iPhone 4S och en XS Max..

Ursprungligen av jonasn:

Det här är ju kanske mer intressant?

Vanligaste bilmärkena för iPhone-ägare:
BMW 14,43%
Volvo 13,33%
Volkswagen 12,97%
Audi 10,34%
Mercedes-Benz 6,49%

Vanligaste bilmärkena för Android-ägare:
Volvo 14,61%
Volkswagen 12,33%
BMW 10,84%
Audi 8,21%
Mercedes-Benz 6,49%

Ingen som helst skillnad vad gäller Mercedes. ?

1
Bevaka tråden