Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så tittar du på kvällens Apple-event

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-09-10 19:15
Ursprungligen av Dalle:

19 september kommer alltså iOS 13. Då kommer nästa iPhone på fredag den 20e? Nya iOS brukar väl släppas en dag före nya telefonerna?

Var såg du det?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 19:16
Ursprungligen av Dalle:

Spel? ? Kunde inte ha brytt mig mindre.

Ok

  • Medlem
  • 2019-09-10 19:17
Ursprungligen av Json_81:

Var såg du det?

Apple Arcade ska släppas då. Antar att det kommer med iOS 13?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 19:18
Ursprungligen av Dalle:

Apple Arcade ska släppas då. Antar att det kommer med iOS 13?

Arcade finns redan som val i alla OS så det lär inte behövas 13 för det.

  • Medlem
  • 2019-09-10 19:20
Ursprungligen av Innis:

Arcade finns redan som val i alla OS så det lär inte behövas 13 för det.

Ok

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-09-10 19:25

Trist att de har kvar A10 i billigaste ipaden.

Ursprungligen av Json_81:

Trist att de har kvar A10 i billigaste ipaden.

Sa han inte A10x?
Är inte det samma som iPad Pro (-17).
Grym prissättning på arcade och atv+ iaf

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-09-10 19:30
Ursprungligen av Mackan1984:

Sa han inte A10x?
Är inte det samma som iPad Pro (-17).
Grym prissättning på arcade och atv+ iaf

Tror han sa A10 fusion, dubbelt så snabb som gamla A10.
Jo, A10X sitter i Pro 2017 (skriver på en nu) och den är ju fortfarande snabb visserligen.

Ursprungligen av Json_81:

Tror han sa A10 fusion, dubbelt så snabb som gamla A10.
Jo, A10X sitter i Pro 2017 (skriver på en nu) och den är ju fortfarande snabb visserligen.

Så det är en tredje iteration av A10?
A10 fusion i iPhone 7 och iPad (6th gen), A10X i iPad Pro (-17) och nu denna A10 fusion iPad (7th gen).
Börjar bli förvirrande.

Fan skulle köpt en Apple Watch i år istället

Ursprungligen av Dalle:

19 september kommer alltså iOS 13. Då kommer nästa iPhone på fredag den 20e? Nya iOS brukar väl släppas en dag före nya telefonerna?

Har även hänt att nytt iOS kommit samma dag som eventet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-10 19:41

Äntligen! Always on display på Watch

Ursprungligen av Dalle:

19 september kommer alltså iOS 13. Då kommer nästa iPhone på fredag den 20e? Nya iOS brukar väl släppas en dag före nya telefonerna?

Riktigt. Beställning omgående. I butik 20/9

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-10 19:47

Sa dom priset på iWatch 5?

  • Medlem
  • 2019-09-10 19:48
Ursprungligen av xms67:

Sa dom priset på iWatch 5?

Från $399.
Jag sitter med fingret på avtryckaren.

iPhone 11 fick Wide Angle!
Så jä*la gött, Pro modellerna kommer inte ha nåt extra lull-lull jag vill ha.

  • Medlem
  • 2019-09-10 20:06

Sån blygsam uppdatering när det gäller Apple Watch, lite besviken... Ingen inbyggd sleep tracking och inga andra funktioner.

  • Medlem
  • 2019-09-10 20:14
Ursprungligen av WiFi:

Sån blygsam uppdatering när det gäller Apple Watch, lite besviken... Ingen inbyggd sleep tracking och inga andra funktioner.

Watch 4 var en stor uppdatering. Detta liknar mer en S-modell. Kanske kommer en större uppdatering nästa år?

  • Medlem
  • 2019-09-10 20:15

Det var roligare förr när inte så mycket läckte ut i förhand.

  • Medlem
  • 2019-09-10 20:16
Ursprungligen av Dalle:

Watch 4 var en stor uppdatering. Detta liknar mer en S-modell. Kanske kommer en större uppdatering nästa år?

Ja, det liknar en S-modell men fortfarande en väldigt blygsam uppdatering. Det enda som faktiskt kommer gynna mig är Always On-displayen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-10 20:18

Now we talking... +4 timmar...

  • Medlem
  • 2019-09-10 20:19
Ursprungligen av xms67:

Now we talking... +4 timmar...

Och +5 timmar på Max-versionen. Imponerande!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 20:47

Jag hade verkligen inga förväntningar då jag är nöjd med min iPhone X och AW4. Men, jag har alltid tidigare uppdaterat när varje ny modell har släppts. Undantaget är när XS/XR släpptes, som jag skippade.

Så, mina två cent:

Väldigt blek uppställning.

iPad - Inget speciellt alls. Kändes som en död produkt. Nu sitter jag själv med en iPad Pro iofs, men ändå.

AW - Inte mycket till uppdatering, kändes som always on var det enda. Ingen riktig ny modell utan bara en S-modell, i mina ögon.

iPhone - iPhone 11, och även iPhone Pro, var väldigt bleka. Att prestandan uppdateras genom uppdaterade kretsar tar man för givet men för övrigt så kändes det endast som kameran hade uppdaterats. Inget speciellt alls.

Summering: Detta var tillfället i cykeln där de skulle slå på stora trumman med nya produkterna, inga mellanmodeller. Trots det var det precis så det kändes. Väldigt blekt över hela linjen, enligt mig.

Där sparade jag säkert 25 000 iaf

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-09-10 20:54
Ursprungligen av zinned:

Jag hade verkligen inga förväntningar då jag är nöjd med min iPhone X och AW4. Men, jag har alltid tidigare uppdaterat när varje ny modell har släppts. Undantaget är när XS/XR släpptes, som jag skippade.

Så, mina två cent:

Väldigt blek uppställning.

iPad - Inget speciellt alls. Kändes som en död produkt. Nu sitter jag själv med en iPad Pro iofs, men ändå.

AW - Inte mycket till uppdatering, kändes som always on var det enda. Ingen riktig ny modell utan bara en S-modell, i mina ögon.

iPhone - iPhone 11, och även iPhone Pro, var väldigt bleka. Att prestandan uppdateras genom uppdaterade kretsar tar man för givet men för övrigt så kändes det endast som kameran hade uppdaterats. Inget speciellt alls.

Summering: Detta var tillfället i cykeln där de skulle slå på stora trumman med nya produkterna, inga mellanmodeller. Trots det var det precis så det kändes. Väldigt blekt över hela linjen, enligt mig.

Där sparade jag säkert 25 000 iaf

Mest felaktiga förväntningar alltså.

iPad - Nej, inget speciellt eftersom du inte är målgruppen om du sitter med en ipad pro.

AW - Always on är en rätt stor grej utan att tappa batteritid.

iPhone - Det nämndes en del i bakgrunden, WiFi 6, snabbare 4G-modem, snabbare laddning, stöttåligare osv. Skulle invänta mer detaljerade nyheter innan jag drar större slutsatser.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 20:57
Ursprungligen av Json_81:

Mest felaktiga förväntningar alltså.

iPad - Nej, inget speciellt eftersom du inte är målgruppen om du sitter med en ipad pro.

AW - Always on är en rätt stor grej utan att tappa batteritid.

iPhone - Det nämndes en del i bakgrunden, WiFi 6, snabbare 4G-modem, snabbare laddning, stöttåligare osv. Skulle invänta mer detaljerade nyheter innan jag drar större slutsatser.

Läs om, läs rätt.

Hade inga förväntningar utan beskriver min känsla av de nya produkterna efter keynoten.

För övrigt, jag kan väl förstå vad som kan vara en ordentligt förbättrad produkt för målgruppen för iPad utan att vara en del av den?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 21:16
Ursprungligen av zinned:

Läs om, läs rätt.

Hade inga förväntningar utan beskriver min känsla av de nya produkterna efter keynoten.

För övrigt, jag kan väl förstå vad som kan vara en ordentligt förbättrad produkt för målgruppen för iPad utan att vara en del av den?

Jag har låst ditt inlägg flera gånger och drar samma slutsats.

Ska som vanligt finna länk till eventet i efterhand (barnläggning) utan att se alla bilder... hittar ej vet nån vart man kan se i efterhand? Tack!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 21:26
Ursprungligen av D_Odell:

Ska som vanligt finna länk till eventet i efterhand (barnläggning) utan att se alla bilder... hittar ej vet nån vart man kan se i efterhand? Tack!

Har du en Apple TV finns en app. Eller här redan nu.

https://www.apple.com/apple-events/september-...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 21:29
Ursprungligen av Innis:

Jag har låst ditt inlägg flera gånger och drar samma slutsats.

Han skrev att jag hade felaktiga förväntningar när jag tydligt skrev att jag inte hade några förväntningar innan eventet. Alltså ett direkt felaktigt påstående och därav min rekommendation att läsa inlägget igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 21:31
Ursprungligen av D_Odell:

Ska som vanligt finna länk till eventet i efterhand (barnläggning) utan att se alla bilder... hittar ej vet nån vart man kan se i efterhand? Tack!

Kommer här när de publicerar videon.

Bevaka tråden