Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2019-08-18 12:41

Är det röda temperaturen, eller är det ett taskigt EKG med antydan om en pågående hjärtinfarkt?

Ursprungligen av Dalle:

Är det röda temperaturen, eller är det ett taskigt EKG med antydan om en pågående hjärtinfarkt?

EKG med Watch

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-09-01 13:37

Tryckte ⌘+Q för att stänga ner Lightroom.
Mitt svar är "nej".

  • Medlem
  • 2019-09-04 13:34

InDesign CC 2019.

Ursprungligen av reboot81:

Tryckte ⌘+Q för att stänga ner Lightroom.
Mitt svar är "nej".

Galet när man använder "Avbryt" för två olika saker. Kan det vara översättaren som missat?

Ursprungligen av Baron:

InDesign CC 2019.

Du använder för mycket svärta

  • Medlem
  • 2019-09-04 17:22
Ursprungligen av Baron:

InDesign CC 2019.

Adobes produkter har väl alltid varit ett jävla mörker?

Ursprungligen av Dalle:

Adobes produkter har väl alltid varit ett jävla mörker?

Inte Photoshop, Bridge och Lightroom, men dom andra kan jag inte uttala mig om.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-09-05 15:00

Cancel eller Cancel? Jira har denna förvirrande ruta.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-09-05 15:19
Ursprungligen av chrme109:

Cancel eller Cancel? Jira har denna förvirrande ruta.
https://i.imgur.com/RJsBRPD.png

Internet á la diktatur: alla får skriva vad de vill på internet, men ingen får klick på OK.

Har windblows på jobbet o detta dyker upp när jag ska installera Visma600 på ny dator. Klickar jag Ok där avbryts testet med just det meddelandet som rutan informerat om. Klickar jag ok då avbryts installationen ?

Jag förstår mig inte på Apples påstående att mitt batteri är helt hundra. Efter drygt 1,5 års användning är det rimligtvis inte det. Coconutbattery har bättre vett:

Ursprungligen av Zeugma:

Jag förstår mig inte på Apples påstående att mitt batteri är helt hundra. Efter drygt 1,5 års användning är det rimligtvis inte det. Coconutbattery har bättre vett:

Hmmm, skulle mer oroa mig för att det står 100% och att det sedan står att den stängts av pga otillräcklig batteri kapacitet...???

Ursprungligen av CekariYH:

Hmmm, skulle mer oroa mig för att det står 100% och att det sedan står att den stängts av pga otillräcklig batteri kapacitet...???

Jag är naturmupp och är utomhus långa tider även i kallt väder. Då kan det hända att telefonen/batteriet ballar ur. Men denna funktion kanske indirekt påverkar procenttalets uppgivande.

Ursprungligen av Zeugma:

Jag förstår mig inte på Apples påstående att mitt batteri är helt hundra. Efter drygt 1,5 års användning är det rimligtvis inte det. Coconutbattery har bättre vett:

Det är la Apple som förskönar det lite. Alltid lika kul när folk säger att dom har 100% hälsa på en mobil som är 1 år. Ganska omöjligt! Batteri dör lite hela tiden, spelar ingen roll om man laddar eller låter det ligga. Kan vara värre att inte ladda batteriet. Men det ser bra ut med 100%

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-09-21 10:31

I Apples mening är det 100%, så länge det går att ladda över 80% av originalkapaciteten på 500 laddcykler.

Ursprungligen av Gäddnos:

I Apples mening är det 100%, så länge det går att ladda över 80% av originalkapaciteten på 500 laddcykler.

Aha, så 100 procent kommer att följas av 80 procent när den dagen kommer? Oerhört meningsfullt.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-09-21 11:11
Ursprungligen av Zeugma:

Aha, så 100 procent kommer att följas av 80 procent när den dagen kommer? Oerhört meningsfullt.

Givetvis inte, den kommer räkna ner från 100%
https://support.apple.com/en-us/HT208387

Det hade såklart varit vettigare att som på MacOS skriva typ "normalt" så länge det är inom godkända värden.

Ursprungligen av Gäddnos:

Givetvis inte, den kommer räkna ner från 100%
https://support.apple.com/en-us/HT208387

Det hade såklart varit vettigare att som på MacOS skriva typ "normalt" så länge det är inom godkända värden.

Du drar två (rimliga) slutsatser utifrån vad du har läst men det står inte uttryckligen att det är så som du menar.

”Maximum battery capacity measures the device battery capacity relative to when it was new. A battery will have lower capacity as the battery chemically ages which may result in fewer hours of usage between charges. Depending upon the length of time between when the iPhone was made and when it is activated, your battery capacity may show as slightly less than 100%.
A normal battery is designed to retain up to 80% of its original capacity at 500 complete charge cycles when operating under normal conditions.”

Det enda vi egentligen vet av ovanstående är att den iPhone som aktiverades en längre tid efter att den tillverkades kan visa mindre än 100 procent.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-09-21 11:41

Du får väl vänta och se vad som händer när när du inte längre kan ladda mer än 80% inom dom 500 cyklerna. Jag drar inga förhastade slutsatser.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-21 13:11
Ursprungligen av Zeugma:

Aha, så 100 procent kommer att följas av 80 procent när den dagen kommer? Oerhört meningsfullt.

Nej.....den kommer räkna ner. Slutsats ifrån verkliga livet

Ursprungligen av Innis:

Nej.....den kommer räkna ner. Slutsats ifrån verkliga livet

Räkna ned från 80 eller 100%? Om det är 100 så var är dom andra 20% kan man undra!

Edit:

Jag snackar alltså om hälsan på batteriet och inte laddning på nuvarande hälsa.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-21 13:33
Ursprungligen av SweSG:

Räkna ned från 80 eller 100%? Om det är 100 så var är dom andra 20% kan man undra!

Edit:

Jag snackar alltså om hälsan på batteriet och inte laddning på nuvarande hälsa.

Den kommer räkna ner från 100
Ärligt så tycker jag Apple aldrig skulle inkluderat denna funktion i iOS för den skapar bara oro och missförstånd.
Som dom gör med maOS hade varit bättre.

Om min Iphones batteri har 92,8 procent kvar av ursprunglig kapacitet är det bara dumt att det står 100 procent i ”batterihälsa”. Ett vagt och godtyckligt begrepp. Irriterande.

Ursprungligen av Zeugma:

Om min Iphones batteri har 92,8 procent kvar av ursprunglig kapacitet är det bara dumt att det står 100 procent i ”batterihälsa”. Ett vagt och godtyckligt begrepp. Irriterande.

Jag fattar det som att hälsan börjar gå ned när Apple tycker den ska börja gå ned. Vilket är 80%. Inte när hälsan på batteriet börjar dö, vilket är direkt efter tillverkning typ. Lite försköning av det. Mitt tycke galet!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-21 14:48

För mig stämmer det oerhört bra med vad iOS visar och vad Coconut visar.

Då är det säkert användarrelaterat i mitt fall.

Ursprungligen av Zeugma:

Då är det säkert användarrelaterat i mitt fall.

OS som räknar fel? På dina dumpar så har du i alla fall 100% i iOS och 92.8% i appen. Eller också räknar appen fel. Jag hade en MBP som hade en hälsa på 106%. Visade sig att batteriet var snäppet större än det skulle vara och appen räknade på vad det ska vara från fabrik typ.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-21 15:13
Ursprungligen av SweSG:

OS som räknar fel? På dina dumpar så har du i alla fall 100% i iOS och 92.8% i appen. Eller också räknar appen fel. Jag hade en MBP som hade en hälsa på 106%. Visade sig att batteriet var snäppet större än det skulle vara och appen räknade på vad det ska vara från fabrik typ.

Fattar ni inte att detta är en funktion som man ska ta med en nypa salt?
Visst kan man tycka att den är mer precis men till vilken nytta. När man märker batteriet är dåligt byter man.
Vet inte hur många som ojjar sig över att procenten gått ner men i praktiken märker dom ingen sämre batteritid.
Att ett batteri blir sämre genom både tiden och användande är ett faktum.

Ursprungligen av Innis:

Fattar ni inte att detta är en funktion som man ska ta med en nypa salt?
Visst kan man tycka att den är mer precis men till vilken nytta. När man märker batteriet är dåligt byter man.
Vet inte hur många som ojjar sig över att procenten gått ner men i praktiken märker dom ingen sämre batteritid.
Att ett batteri blir sämre genom både tiden och användande är ett faktum.

Jag tar det mesta med en nypa salt. Tror det är svårt att mäta exakt!

Bevaka tråden