Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPhone tjuvringer

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-08-31 18:13

Efter att ha uppdaterat till senaste IOS (12.4.1) har min iPhone 6s+ börjat ringa upp folk av sig själv. Den ringer bara upp favoriter och på ett specifikt klockslag ( 23:03). Hur blir jag av med detta?

Edit: Tillägas att jag i samband med detta aktiverade svara på andra enheter. Detta på en splajdans ny iMac

Senast redigerat 2019-08-31 22:22
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-31 18:44
Ursprungligen av onnyt:

Efter att ha uppdaterat till senaste IOS (12.4.1) har min iPhone 6s+ börjat ringa upp folk av sig själv. Den ringer bara upp favoriter och på ett specifikt klockslag ( 23:03). Hur blir jag av med detta?

Edit: Tillägas att jag i samband med detta aktiverade svara på andra enheter. Detta på en splajdans ny iMac

Märkligt. Det är inte ett Siri-förslag till samtal som kommer upp?
Kopplar den upp samtalet utan att du interagerar med telefonen alls?
Är det ett vanligt mobilsamtal eller Facetime-samtal?
Är det till olika favoritnummer olika gånger?

  • Medlem
  • Borås
  • 2019-08-31 19:19

Min iPhone har också börjat tjuvringa för några veckor sedan, autouppdaterar OS. Favoritlistan. När jag har den i fickan. Vanliga telsamtal, kopplar upp hela vägen. Olika nummer.
Dock sker det inte på fasta tider. Har aldrig hänt innan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-31 19:31
Ursprungligen av Ola:

Min iPhone har också börjat tjuvringa för några veckor sedan, autouppdaterar OS. Favoritlistan. När jag har den i fickan. Vanliga telsamtal, kopplar upp hela vägen. Olika nummer.
Dock sker det inte på fasta tider. Har aldrig hänt innan.

Skärmlås på?
Kan det vara röstaktiverat?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-08-31 19:36
Ursprungligen av IngoX:

Märkligt. Det är inte ett Siri-förslag till samtal som kommer upp?
Kopplar den upp samtalet utan att du interagerar med telefonen alls?
Är det ett vanligt mobilsamtal eller Facetime-samtal?
Är det till olika favoritnummer olika gånger?

Den ringer upp det jag har i favoritlistan. Är det facetime ringer den upp det med. Jag hade inte ens telefonen i fickan när det hände senast utan den låg på bordet och den ringde upp samtliga i favoritlistan. Nu senast var datorn avstängd så den kan uteslutas helt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2019-08-31 20:01
Ursprungligen av IngoX:

Skärmlås på?
Kan det vara röstaktiverat?

Skärmlås på, det kan vara Siri. Har stängt av det helt på telefonen nu, kör det uteslutande på klockan. Men varför började det för några veckor sedan? Har en iPhone 7+ sen den lanserades så har inte ändrat nåt direkt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-08-31 20:35
Ursprungligen av Ola:

Skärmlås på, det kan vara Siri. Har stängt av det helt på telefonen nu, kör det uteslutande på klockan. Men varför började det för några veckor sedan? Har en iPhone 7+ sen den lanserades så har inte ändrat nåt direkt.

Jag har heller inte ändrat något förutom Allow Calls on Other Devices. Siri har jag haft aktiverat med hela tiden

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-31 20:55

Jag tänker på det att det drabbar just favoritlistan, har ni aktiverat Favoriter-widgeten i idag-vyn? (svep åt höger från hemskärmen)

Det ger ju en möjlighet att ringa även om telefonen är låst, om man ställt in det så. Man skulle kunna tänka sig att en defekt skärm som registrerar slumpmässig touch-input lättare skulle orsaka telefonuppringningar med sådan inställning. Men en defekt touch-skärm borde å andra sidan ge en massa andra märkliga symtom, inte bara felaktiga uppringningar.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-08-31 21:45
Ursprungligen av IngoX:

Jag tänker på det att det drabbar just favoritlistan, har ni aktiverat Favoriter-widgeten i idag-vyn? (svep åt höger från hemskärmen)

Det ger ju en möjlighet att ringa även om telefonen är låst, om man ställt in det så. Man skulle kunna tänka sig att en defekt skärm som registrerar slumpmässig touch-input lättare skulle orsaka telefonuppringningar med sådan inställning. Men en defekt touch-skärm borde å andra sidan ge en massa andra märkliga symtom, inte bara felaktiga uppringningar.

Jag hade den aktiverad fast nu har jag tagit bort alla favoriter för att se om det ändrar något. Jag rörde alltså inte telefonen överhuvud taget nu senast utan den låg på bordet. Sedan att den ringer upp samtliga favoriter just kl 23:03 varje dag är ju skumt.

  • Medlem
  • Borås
  • 2019-08-31 21:49

Tack, jag uppskattar engagemanget. Jag har inte favolistan där. Förhoppningsvis är det Siri som blivit mer känslig fast det borde inte vara det ändå. Normalt fickläge på telefonen skall ju inte kunna generera sånt här. Förra gången det hände var med en icke smartfån.

Intressant tråd. Jag blev häromdagen uppringd av en bekants iPhone som ringde mig på eget bevåg.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2019-09-02 16:09

Jag raderade allt i favoritlistan och det gjorde susen

1
Bevaka tråden