Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple kommer hjälpa oss att aldrig glömma nycklarna igen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I koden till iOS 13 har det nu hittats en rad bilder och information om att Apple jobbar på en helt egen utmanare till Tile.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-02 10:23

En sån hade varit perfekt då jag hade katt!

Ursprungligen av Redaktionen:

I koden till iOS 13 har det nu hittats en rad bilder och information om att Apple jobbar på en helt egen utmanare till Tile.

Läs hela artikeln här

Det vore otroligt bra om Apple lanserade något sådant. Tile hade väl någon stor nackdel som jag minns, endast bluetooth tror jag det var. Det vill säga om man tappat nycklarna i skogen så kommer de aldrig att återfinnas. Bra om Apple har löst detta.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-09-02 17:00
Ursprungligen av Pathfinder:

Det vore otroligt bra om Apple lanserade något sådant. Tile hade väl någon stor nackdel som jag minns, endast bluetooth tror jag det var. Det vill säga om man tappat nycklarna i skogen så kommer de aldrig att återfinnas. Bra om Apple har löst detta.

Apples lösning bygger även den på Blåtand. Tile's nackdel var att batterier inte gick att byta, vilket numer går att göra själv på Pro och Mate modellen. Tile har 15 miljoner enheter, och deras ägares mobiler hjälper alla till att hitta Tile-taggar, oavsett ägare. Det är bl.a. detta som kommer att bli Apples styrka: varenda iPhone därute kan hjälpa till att hitta taggar, så det räcker att en bärplockare i gänget har en iPhone för att du ska få position på nycklarna i blåbärsriset.

Senast redigerat 2019-09-03 13:20

Jag ser en enorm marknad för detta tack vare deras användarbas. Tänk också tillbehörsmarknaden, placera "tilen" i ett armband och släng på ungarna. Vare sig kidsen är ute och leker i området eller en hektisk dag på Grönan så lär det lugna virriga föräldrar något...

1
Bevaka tråden