Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InvisibleShield vill få bort bakterierna från din telefon

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förr i tiden satt vi upprepade gånger och läste varningstexten på elementet på toaletten men numera får telefonen följa med in som sällskap.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-27 22:28

InvisibleShield Håller jag högt. Tycker deras skärmskydd är bäst på marknaden. I alla fall av de jag testat. Här reser sig dock några frågetecken. Finns det några vetenskapliga studier på bakteriansamling på skärmen..? Det kan jag nog iofs leva utan. Men deras ”färgfilter”..? Hur kommer det lira ihop med true tones?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-27 22:54

Skärmskydd är nästan ett måste på mobilerna även om jag tycker att den är kanske lite dyr men väl ett + om den skyddar även mot bakterier. Kanske ändå värt att satsa på en lite dyrare pga verkar som att min mobils 6 + aktuella skärmskydd (som jag inte vet vad det är för fabrikat) är nog inte så bra kvalitet eftersom man måste slå in lösenordet flera gånger innan det händer någonting.

Jag tycker det känns lite som den första iPhone kom med gorilla-glas: Först köper man en telefon för tusentals kronor med världens mest avancerade glas och sedan sätter man på ett skärmskydd för ett par tior... (eller hundralappar dårå).

Skal/bumper kan jag dock hålla med om att de har sina fördelar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-28 17:44
Ursprungligen av johan_tanying:

Jag tycker det känns lite som den första iPhone kom med gorilla-glas: Först köper man en telefon för tusentals kronor med världens mest avancerade glas och sedan sätter man på ett skärmskydd för ett par tior... (eller hundralappar dårå).

Skal/bumper kan jag dock hålla med om att de har sina fördelar.

Tyvärr är det så.
Plastfilmen skyddar, men försämrar upplevelsen. Ur ett ekonomiskt och miljömässigt perspektiv är filmen försvarbar, du har väl sett avgifterna som Apple tar för att reparera?

https://support.apple.com/sv-se/iphone/repair...

Frugan hade på skärmskydd på sin 7a. Lik förbannat åkte en nagg ut ur glasets kant när den åkte i backen... En bumper hade dock räddat situationen. Skadan är dock så liten att den går att leva med.

Kan bara se på min egen SE. Utan bumper hade det varit godnatt ett antal gånger redan. Skärmskyddsfilm e dyl har jag dock aldrig haft och aldrig behövt. Efter avtorkning då och då är den som ny trots dagligt liv i framfickan.

Vad hjälper det om skärmen är lite mindre smutsig de flesta av fingrarna vidrör ju sidor och baksida av telefonen inte skärmen.

Jag använder aldrig skärmskydd köpt flera olika genom åren (allt från ebay för 2kr till mer premium för 300kr) men de har monterats bort efter någon vecka pga jag ogillar hur telefonen känns med dom på. Och de få gånger mina skärmar har gått sönder har de kommit lägligt så jag fått en ursäkt att uppgradera. Det är även svårt att säga att skärmen klarat sig om jag haft ett skärmskydd på.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Vad hjälper det om skärmen är lite mindre smutsig de flesta av fingrarna vidrör ju sidor och baksida av telefonen inte skärmen.

Jag använder aldrig skärmskydd köpt flera olika genom åren (allt från ebay för 2kr till mer premium för 300kr) men de har monterats bort efter någon vecka pga jag ogillar hur telefonen känns med dom på. Och de få gånger mina skärmar har gått sönder har de kommit lägligt så jag fått en ursäkt att uppgradera. Det är även svårt att säga att skärmen klarat sig om jag haft ett skärmskydd på.

Den risken får man ta att inte ha. Otroligt att priset kan variera så mycket. Skulle vara intressant med test på skärmskydd så att man köper bra kvalitet. Tjockleken är nog avgörande. Min är ganska tjock men det syns knappast. Dock tycker jag att det går mindre trögt att navigera utan skärmskydd.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-29 14:03

Skärmskydd är som plast på en soffa=nej tack

måste medge att det är otroligt sällan jag slår in pin-koden med tungan...

1
Bevaka tråden