Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix & AppleTV

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte se netflix på apple-tv 4k, jag kan se trailers, men när klickar på spela blir det stopp. Har installerat om netflixappen, hjälpte inte.

Vad menas med ”stopp”? Startat om din atv?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad menas med ”stopp”? Startat om din atv?

Med ”stopp” menas att det händer ingenting, jag har startat om ATV.

Ursprungligen av beckasin:

Med ”stopp” menas att det händer ingenting, jag har startat om ATV.

Andra appar fungerar? Är din atv uppdaterad? Om inte det hjälper så kan man alltid återställa den, men det är lite jobbigt givetvis.

ATV är uppgraderad, andra appar fungerar. Ja, återställa hörs lite jobbigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-08-23 00:12

Blir det helt svart, eller snurrar ikonen, eller....?

Det händer ingenting när jag trycker på ”spela”-knappen.

Ursprungligen av beckasin:

ATV är uppgraderad, andra appar fungerar. Ja, återställa hörs lite jobbigt.

Jobbigare än att Netflix inte funkar?

Funkar Netflix från andra devices (iPhone, iPad, dator, ...) som kör på samma nätverk?

Ja, de fungerar, även med appen på Samsung tv. Nu håller jag på med återställning, hör av mig hur det går.

Har återställt, ingen förändring☹️ Det röda hjulet snurrar ett halvt varv, sen står det still.

Ursprungligen av beckasin:

Har återställt, ingen förändring☹️ Det röda hjulet snurrar ett halvt varv, sen står det still.

Det låter superudda. Kan du testa en annan anslutning för att utesluta det?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det låter superudda. Kan du testa en annan anslutning för att utesluta det?

Har testat några andra appar, de fungerar så då borde Netflix också fungera.

Ursprungligen av beckasin:

Har testat några andra appar, de fungerar så då borde Netflix också fungera.

Trailers spelas upp både med bild och ljud...

Jag hade inte exakt detta problem för några månader sedan men mitt påminde om det. Vad jag till slut gjorde som löste det hela var att gå in på kontot i en webbläsare och välja "logga ut på alla enheter". Har du testat det om det kanske även kan hjälpa i ditt fall?

Loggade ut från alla enheter, hjälpte inte?

Ursprungligen av beckasin:

Loggade ut från alla enheter, hjälpte inte?

Synd, men då har du i alla fall testat.

Har du ringt Netflix? Jag fick mitt konto kapat förra veckan och han på supporten jag pratade med var väldigt kunnig och hjälpsam.

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Synd, men då har du i alla fall testat.

Har du ringt Netflix? Jag fick mitt konto kapat förra veckan och han på supporten jag pratade med var väldigt kunnig och hjälpsam.

Ringer efter helgen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-23 10:24

Det är inte så att du har ett amerikanskt konto där VPN nu inte funkar på AppleTVn?

Ursprungligen av IngoX:

Det är inte så att du har ett amerikanskt konto där VPN nu inte funkar på AppleTVn?

Nej.

Ursprungligen av beckasin:

Trailers spelas upp både med bild och ljud...

Kan du testa med en annan HDMI kabel? Jag tänker att den du har inte (längre) fixar HDCP kopieringsskyddet och därför visas inte den riktiga filmströmmen. Trailers etc. är förmodligen inte kopieringsskyddade men huvudfilmen är det. Alternativt att problemet ligger i 4k uppspelningen. Det kan fortfarande vara kabeln som trilskas men även bildinställningarna (upplösning, HDR, 50/60 Hz, etc.)

Har Netflix någonsin fungerat för dig på den ATV + TV + sladd kombon?

Får fixa en ny kabel efter helgen, Netflix har fungerat tidigare.

Ursprungligen av beckasin:

Får fixa en ny kabel efter helgen, Netflix har fungerat tidigare.

På kabeln jag har nu står det: High speed HDMI AWM 80C 30v vwi, behöver jag byta? Den har fungerat tidigare på netflix och andra appar.

Ursprungligen av beckasin:

På kabeln jag har nu står det: High speed HDMI AWM 80C 30v vwi, behöver jag byta? Den har fungerat tidigare på netflix och andra appar.

Jag var mer inne på om kabeln i sig har blivit dålig. Eftersom den har fungerat tidigare borde ju modellen vara OK, men ditt exemplar kan ju ha blivit kasst med tiden.

Ursprungligen av HåkanE:

Jag var mer inne på om kabeln i sig har blivit dålig. Eftersom den har fungerat tidigare borde ju modellen vara OK, men ditt exemplar kan ju ha blivit kasst med tiden.

Ok

Ursprungligen av beckasin:

Ok

Har pratat med supporten nu på förmiddagen, teknikerna arbetar med problemet med apple-tv 4K och Netflix, tydligen ett känt problem. Så det är bara att vänta...

Problemet löst! Bytte ut den gamla HDMI-kabeln mot en platt HDMI-kabel med stöd för Ethernet, 3D, 4K-upplösning och returljud

1
Bevaka tråden