Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min XS tvärdog, vad göra?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-23 18:11

Har suttit och slöjobbat och lyssnat på en pod. Stängde av podden, gick ett ärende i 2 minuter och när jag sedan ska starta telefonen är den stendös. Det fanns ca 60-70% batteri. Ingen reaktion om jag trycker på knappen på högra sidan. Ingen reaktion om jag trycker volym upp, sedan volym ned och till sist on/off-knappen(eller vad den heter. Ingen reaktion när jag stoppar i en laddkabel.

Finns det något mer jag kan testa? Den har inte utsatts för något särskilt på länge. Inget vatten, inga stötar eller tapp i marken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-23 18:18

Nu hoppade den igång. Den låg bredvid mig i väntan på tips här. Då dök äpplet upp och den hoppade igång. Den krävde lösenkod för att starta men inte PIN för SIM. Vad var detta?

Ursprungligen av xms67:

Nu hoppade den igång. Den låg bredvid mig i väntan på tips här. Då dök äpplet upp och den hoppade igång. Den krävde lösenkod för att starta men inte PIN för SIM. Vad var detta?

Kolla inställningarna om den ska fråga efter PIN.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-08-23 19:13

En iPad Air (G1) har gjort samma sak för mig en gång. Använde den på kvällen och morgonen därefter var den stendöd. Gick att få den att nästan starta men om jag inte minns fel hamnade den i en rebootloop. DFU funkade inte, reset funkade inte. Tog den till Apple store men inte ens Apples diagnostikverktyg lyckades ansluta till den.

Då garantin hade gått ut fick jag betala för en utbytesenhet.

Dock tror jag mer på någon sällsynt glitch för din XS. Kör du iOS13 beta? Har du den inställd på automatisk uppdatering?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-23 19:58
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kolla inställningarna om den ska fråga efter PIN.

Det ska den, jag stänger av den då och då och då krävs PIN.

Ursprungligen av jonasn:

En iPad Air (G1) har gjort samma sak för mig en gång. Använde den på kvällen och morgonen därefter var den stendöd. Gick att få den att nästan starta men om jag inte minns fel hamnade den i en rebootloop. DFU funkade inte, reset funkade inte. Tog den till Apple store men inte ens Apples diagnostikverktyg lyckades ansluta till den.

Då garantin hade gått ut fick jag betala för en utbytesenhet.

Dock tror jag mer på någon sällsynt glitch för din XS. Kör du iOS13 beta? Har du den inställd på automatisk uppdatering?

Inte beta och inte auto-update Min var ju dessutom stendöd i ca 15 minuter, sedan hoppade den igång av sig själv.

Ursprungligen av xms67:

Det ska den, jag stänger av den då och då och då krävs PIN. Inte beta och inte auto-update Min var ju dessutom stendöd i ca 15 minuter, sedan hoppade den igång av sig själv.

Ok, men nu funkar det som det ska?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-08-23 21:26
Ursprungligen av xms67:

Nu hoppade den igång. Den låg bredvid mig i väntan på tips här. Då dök äpplet upp och den hoppade igång. Den krävde lösenkod för att starta men inte PIN för SIM. Vad var detta?

Det betyder väl att den har gjort en omstart på egen hand (watchdog). Det blir troligen som en hård omstart med knapparna. Då frågar den inte efter SIM-kod. Om du däremot gör en kontrollerad avstängning kommer du också att få frågan om SIM-kod.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-23 22:11
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ok, men nu funkar det som det ska?

Yes!

Ursprungligen av frazze:

Det betyder väl att den har gjort en omstart på egen hand (watchdog). Det blir troligen som en hård omstart med knapparna. Då frågar den inte efter SIM-kod. Om du däremot gör en kontrollerad avstängning kommer du också att få frågan om SIM-kod.

Jag har faktiskt aldrig hört talas om watchdog. Varför händer det?

Ursprungligen av xms67:

Yes! Jag har faktiskt aldrig hört talas om watchdog. Varför händer det?

Dåså. Inga bekymmer Inte ovanligt att iOS kraschar som vilket annat OS.

Ursprungligen av xms67:

Yes! Jag har faktiskt aldrig hört talas om watchdog. Varför händer det?

"Watchdog" innebär att iOS stänger appar som tar för lång tid på sig att svara. Alltså om de hänger eller börjar loopa.

1
Bevaka tråden