Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud.com blir renare

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Påminnelser kommer till webben samt ett renare utseende när iCloud uppdateras.

Läs hela artikeln här

Hade hoppats på att vi kunde fått skicka iMessage därifrån

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-23 09:16
Ursprungligen av Redaktionen:

Påminnelser kommer till webben samt ett renare utseende när iCloud uppdateras.

Läs hela artikeln här

Citat:

Påminnelser kommer till webben

Påminnelser har funnits på icloud.com tidigare. Det är bara utseendet som har uppdaterats, mer iOS13.

Citat:

Där hittar vi också nya web-appen för Påminnelser. Inte utan en smula skeuomorphism dock.

Vad uppfattar du som skeumorphism på beta.icloud.com?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-08-23 09:21
Ursprungligen av IngoX:

Påminnelser har funnits på icloud.com tidigare. Det är bara utseendet som har uppdaterats, mer iOS13.

Vad uppfattar du som skeumorphism på beta.icloud.com?

Tack! Har ju helt tappat Apple...

Jag tänkte på det pappret i bakgrunden

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-08-23 09:22
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Hade hoppats på att vi kunde fått skicka iMessage därifrån

Ja tack.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-08-23 09:32
Ursprungligen av IngoX:

Påminnelser har funnits på icloud.com tidigare. Det är bara utseendet som har uppdaterats, mer iOS13.

Ja, fast använder du iOS13 beta så står det "Coming soon" på påminnelser på vanliga iCloud. Eller det kanske det står ändå numera?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-23 09:40
Ursprungligen av Esse:

Tack! Har ju helt tappat Apple...

Jag tänkte på det pappret i bakgrunden

Jag gillar att du i en liten nyhet gjorde en egen reflexion, inte bara ren upprepning av andra sajter, men håller inte med

Definitionen av Skeumorfism är väl ungefär "ett designelement som inte fyller någon funktion annat än att föreställa något annat"

Ikonen för Anteckningar har linjer som sedan helt saknas i appen. (Men det är svårt att göra ikoner som inte alls föreställer något annat, då blir de inte längre förståeliga ikoner) Linjerna i Påminnelser fyller funktion som avdelare mellan objekt, men råkar likna ett linjerat papper om listan är tom.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-23 09:52
Ursprungligen av jonasn:

Ja, fast använder du iOS13 beta så står det "Coming soon" på påminnelser på vanliga iCloud. Eller det kanske det står ändå numera?

Det står inte "coming soon" på mitt icloud.com!? Kanske beror på att jag loggat in på beta och vanliga med samma webläsare? Och utseendet på Påminneser är också uppdaterat på vanliga icloud för mig. (macOS 10.14)

Jag vet med säkerhet att Påminnelser funnits där åtminstone för en dryg månad sedan. Nästan det enda jag aktivt använder appen till är dess drag-och-släpp-funkiton när jag vill rangordna saker i en lista som kräver lite testande och funderande. Som senast jag skulle tippa resultatet i Formel1 och inte hade iphonen tillgänglig

@Esse föll i samma fälla som de flesta av de sajter som skriver om nyheten, hänvisat till ursprungliga twitterinlägget. Men exempelvis 9to5Mac förtydligar med "overhauled Reminders app".
Apple-nyheter är en visklek i en liten usa-centrerad fiskdamm...

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-08-23 10:03
Ursprungligen av IngoX:

Det står inte "coming soon" på mitt icloud.com!? Kanske beror på att jag loggat in på beta och vanliga med samma webläsare? Och utseendet på Påminneser är också uppdaterat på vanliga icloud för mig. (macOS 10.14)

Jag vet med säkerhet att Påminnelser funnits där åtminstone för en dryg månad sedan. Nästan det enda jag aktivt använder appen till är dess drag-och-släpp-funkiton när jag vill rangordna saker i en lista som kräver lite testande och funderande. Som senast jag skulle tippa resultatet i Formel1 och inte hade iphonen tillgänglig

@Esse föll i samma fälla som de flesta av de sajter som skriver om nyheten, hänvisat till ursprungliga twitterinlägget. Men exempelvis 9to5Mac förtydligar med "overhauled Reminders app".
Apple-nyheter är en visklek i en liten usa-centrerad fiskdamm...

MEN MEN DU DÅ DU ÄR INTE HELLER SÅ JÄÄ... ja ok då :). Fast jag tog nyheten från Feber.se och där tror jag han menade som dig och inte som de andra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-23 10:20
Ursprungligen av Esse:

Fast jag tog nyheten från Feber.se och där tror jag han menade som dig och inte som de andra.

Roger på Feber skrev "att Reminders numera finns där" som största skillnad förutom förstasidan och fetare typsnitt. Samtidigt visar han en bild på sitt eget icloud.com och beta.icloud.com där Remiders finns på båda! Fastän han tog sig tid att göra en egen faktakoll tittade han inte ens på resultatet...

Jag kritiserar inte att sajter kopierar varandras nyheter om Apple. Det hör till sakens natur och alla stora som små Apple-sajter gör det. Det är som sagt en visklek i en USA-fiskdamm.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-08-23 11:07
Ursprungligen av IngoX:

Roger på Feber skrev "att Reminders numera finns där" som största skillnad förutom förstasidan och fetare typsnitt. Samtidigt visar han en bild på sitt eget icloud.com och beta.icloud.com där Remiders finns på båda! Fastän han tog sig tid att göra en egen faktakoll tittade han inte ens på resultatet...

Jag kritiserar inte att sajter kopierar varandras nyheter om Apple. Det hör till sakens natur och alla stora som små Apple-sajter gör det. Det är som sagt en visklek i en USA-fiskdamm.

Ja hmm, du har nog rätt, som vanligt.

Tur att vi anger källor då så det inte blir pinsamt

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-08-23 11:17
Ursprungligen av IngoX:

Påminnelser har funnits på icloud.com tidigare. Det är bara utseendet som har uppdaterats, mer iOS13.

Ursprungligen av jonasn:

Ja, fast använder du iOS13 beta så står det "Coming soon" på påminnelser på vanliga iCloud. Eller det kanske det står ändå numera?

Ursprungligen av IngoX:

Det står inte "coming soon" på mitt icloud.com!? Kanske beror på att jag loggat in på beta och vanliga med samma webläsare? Och utseendet på Påminneser är också uppdaterat på vanliga icloud för mig. (macOS 10.14)

För mig har det stått Coming Soon på webben ända sedan jag installerade iOS13 beta och valde att uppdatera Påminnelser-appen. Fick då varningen att andra enheter (MacOS gissar jag) inte kommer att fungera korrekt med Påminnelser tills de är uppdaterade, så jag gillade läget med icloud.com under tiden. Trodde det var fullt normalt.

Just påminnelser/reminders på webben har varit lite sketchy förut för mig, ett tag gick det inte alls att öppna appen, oavsett vilken webbläsare/dator man anväde. Felet låg således inte hos mig utan hos iCloud.

Edit: Jag får även detta meddelande på beta.icloud.com:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-23 12:09
Ursprungligen av jonasn:

För mig har det stått Coming Soon på webben ända sedan jag installerade iOS13 beta och valde att uppdatera Påminnelser-appen. Fick då varningen att andra enheter (MacOS gissar jag) inte kommer att fungera korrekt med Påminnelser tills de är uppdaterade, så jag gillade läget med icloud.com under tiden. Trodde det var fullt normalt.

Just påminnelser/reminders på webben har varit lite sketchy förut för mig, ett tag gick det inte alls att öppna appen, oavsett vilken webbläsare/dator man anväde. Felet låg således inte hos mig utan hos iCloud.

Edit: Jag får även detta meddelande på beta.icloud.com:

Aha, jag har inte kört iOS13 men startade nu från min Catalina-partition. Öppnar jag Påminnelser där får jag varning att om jag väljer att uppgradera till de nya funktionerna så kan inte appen användas på icke uppgraderade enheter. Ungefär som när Anteckningar uppgraderades med iOS9/OSX10.11.

Jag valde Uppgradera senare och ser då bara nya designen utan nya funktioner.

Och det står då inte "coming soon" på icloud.com. Men jag antar att du nu kanske kan komma åt dina uppgraderade Påminnelser via beta.icloud.com?

Gillade gamla kalendern, såg ut som den man hade på sig/på skrivbordet.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-08-23 13:14
Ursprungligen av IngoX:

Men jag antar att du nu kanske kan komma åt dina uppgraderade Påminnelser via beta.icloud.com?

Yes, exakt!

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-08-27 13:50
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Hade hoppats på att vi kunde fått skicka iMessage därifrån

Det är min enda feature-request får iCloud.com. Min fru och jag änvänder Telegram framför allt för att hon kör Windows och vill kunna messa från datorn, annars hade iMessage varit smidigare. (För min del speciellt via CarPlay i bilen.)

Det är nästan aldrig jag är på mitt iCloud konto utan bara tittat där ibland. När man ska använda den med tanke på att apparna finns redan på olika enheter.

1
Bevaka tråden