Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-C-laddare kan kanske komma till iPhone i år

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

USB-C till Lightning kan bli en grej i årets iPhone-modeller.

Läs hela artikeln här

Alltså...tycker folk verkligen det är snyggt med den STORA klumpen på baksidan??? Riktigt gräsligt! Hoppas verkligen inte det blir så!

  • Medlem
  • 2019-08-21 15:32
Ursprungligen av chrishugo:

Alltså...tycker folk verkligen det är snyggt med den STORA klumpen på baksidan??? Riktigt gräsligt! Hoppas verkligen inte det blir så!

Snyggt och snyggt.. Jag tittar aldrig på baksidan av min telefon. Framsidan är betydligt intressantare.

Ursprungligen av chrishugo:

Alltså...tycker folk verkligen det är snyggt med den STORA klumpen på baksidan??? Riktigt gräsligt! Hoppas verkligen inte det blir så!

Ja precis det är pga folk tycker det är snyggt med utstickande kameror som Apple kört med det sedan iphone 6. De flesta skiter i hur baksidan av telefonen ser ut. Blir kameran bättre av det så lär de flesta acceptera det. Känner inte många som har en extra kamera längre utan allt fotas med telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-21 17:21
Ursprungligen av chrishugo:

Alltså...tycker folk verkligen det är snyggt med den STORA klumpen på baksidan??? Riktigt gräsligt! Hoppas verkligen inte det blir så!

Med ett skal på, som de flesta har, så spelar det inte så stor roll.

Skal måste man nästan ha. Dock hoppas det tål slitage kameradelen.

Ursprungligen av Ljung:

Snyggt och snyggt.. Jag tittar aldrig på baksidan av min telefon. Framsidan är betydligt intressantare.

Tror nog chrishugo menar undre kortsidan där man stoppar i sladden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-21 18:28
Ursprungligen av CekariYH:

Tror nog chrishugo menar undre kortsidan där man stoppar i sladden.

Tror du? Det blir ju ingen klump på telefonen av USB-C. Ping @chrishugo

Ursprungligen av xms67:

Tror du? Det blir ju ingen klump på telefonen av USB-C. Ping @chrishugo

Kanske missuppfatta, men vad för stor klump på baksidan menas då?

  • Medlem
  • 2019-08-21 18:36
Ursprungligen av CekariYH:

Kanske missuppfatta, men vad för stor klump på baksidan menas då?

Kamerorna. En fyrkantig "klump" i ena övre hörnet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-21 19:00

Fulaste jag sett.

Ursprungligen av kladda:

Fulaste jag sett.

Man vänjer nog sig. Viktigt att det blir bättre prestanda på kameran.

Menade kameralinserna på baksidan. Det är såklart inget som gör att jag överger Apple men en telefon ska vara snygg för ögat också ? Har X och hela den telefonen utstrålar skönhet! Men ska ändå inte byta i år så inte lönt att reta upp sig ?

ok, då fatter jag, men har alltid skal av något slag på mina iPhones, för dyra för att ett tapp på fel ställe ska få mig att losa 15-20 kkr.

Fattar dock inte vad det har med USB-C laddare att göra

Pratar du

Det är telefonen du ska prata i inte laddaren!

Ursprungligen av chrishugo:

Alltså...tycker folk verkligen det är snyggt med den STORA klumpen på baksidan??? Riktigt gräsligt! Hoppas verkligen inte det blir så!

  • Medlem
  • 2019-08-22 19:51
Ursprungligen av Krajewski:

Det är telefonen du ska prata i inte laddaren!

Fast nu är det ju inte laddaren som avses utan kamerorna på baksidan av telefonen.

Hur ser den ut laddaren i så fall? Blir det större anslutningskontakt?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-22 20:13
Ursprungligen av calinou:

Hur ser den ut laddaren i så fall? Blir det större anslutningskontakt?

Ja om man ska gå efter bilderna.

https://www.google.com/search?q=usb+c+compare...

  • Medlem
  • 2019-08-22 20:16
Ursprungligen av calinou:

Hur ser den ut laddaren i så fall? Blir det större anslutningskontakt?

Telefonen har fortfarande en lightning-kontakt och laddaren sitter i vägguttaget och är inget man behöver bry sig om.

Här hittade jag intressant info ifall någon annan skulle också vara intresserad att veta om alla dessa varianter
https://www.mobilladdaren.se/om-mobilladdning...

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2019-08-22 20:58
Ursprungligen av calinou:

Här hittade jag intressant info ifall någon annan skulle också vara intresserad att veta om alla dessa varianter
https://www.mobilladdaren.se/om-mobilladdning...

Tack för tipset. Intressant sida.

Iphone 11 kommer ha apples fulaste baksida genom tiderna. Vem är det som designar deras telefoner när Ive hoppat av ? Det här är inte godkänd någonstans. Varför inte fortsätta som X och XS alltså samma kamera fast med tre linser vilket såg ok ut ?

Ursprungligen av submariner:

Iphone 11 kommer ha apples fulaste baksida genom tiderna. Vem är det som designar deras telefoner när Ive hoppat av ? Det här är inte godkänd någonstans. Varför inte fortsätta som X och XS alltså samma kamera fast med tre linser vilket såg ok ut ?

För att man konkurrerar med kameraprestanda och inte kamerautseende

1
Bevaka tråden