Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu en bank ansluter sig till Apple Pay

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Danske Bank denna gången.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-20 11:10

Ni har glömt P.F.C. på listan.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-08-20 11:14
Ursprungligen av zinned:

Ni har glömt P.F.C. på listan.

De är inte med på Apples lista. Berätta gärna lite om dem!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-20 11:17
Ursprungligen av Esse:

De är inte med på Apples lista. Berätta gärna lite om dem!

Ok, enda anledningen till att jag känner till dem är för att de har nämnts till och från i Apple Pay-tråden här. Verkar vara samma typ av tjänst som Revolut och dessa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-20 11:26
Ursprungligen av zinned:

Ni har glömt P.F.C. på listan.

När fick P.F.C. Apple Pay?
https://community.getpfc.com/t/apple-pay/52

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-20 11:48
Ursprungligen av zinned:

Ok, enda anledningen till att jag känner till dem är för att de har nämnts till och från i Apple Pay-tråden här. Verkar vara samma typ av tjänst som Revolut och dessa.

Hej, missade detta inlägg tidigare...

P.F.C. kan väl beskrivas som en svensk motsvarighet till Revolut (som är UK och nu Litauen för att ha en fot i EU efter Brexit)

Nordea satsade i P.F.C. 2017 och ytterligare nu i år Men de har ingen Apple Pay. Än.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-20 11:50
Ursprungligen av IngoX:

När fick P.F.C. Apple Pay?
https://community.getpfc.com/t/apple-pay/52

Det yttrades som att de hade stöd för Apple Pay vid de tillfällen de nämndes i Apple Pay-tråden. Fanns ingen anledning att misstro dem, ansåg jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-20 13:53
Ursprungligen av zinned:

Det yttrades som att de hade stöd för Apple Pay vid de tillfällen de nämndes i Apple Pay-tråden. Fanns ingen anledning att misstro dem, ansåg jag.

Danske bank är med men inte P.F.C https://support.apple.com/sv-se/HT206637 Eller går dom kanske under annat namn?

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2019-08-23 00:09

Även N26 verkar erbjuda Apple Pay!

Dock varierar uppgifterna vilka länder som är aktiva beroende på vilken sida man kollar, supportsidan anger Sverige, men ex vis en bit ner på denna sida anges:

Notice: Apple Pay is only available in Finland, France, Ireland, Italy, and Spain.

Ett blogginlägg nyligen nämner Luxemburg, men inga andra länder.

Kanske dålig uppdatering och slarvig marknadsföring, jag försökte iaf öppna ett gratiskonto med MasterCard debit, men det stöp på identifiering, de godtar inte körkort utan endast pass eller nationellt id-kort.

Annars verkar det som en trevlig fintech bank och en stark konkurrent till Revolut.

En färsk recension av N26 där de även jämför med Revolut, som också har sin egen detaljerade genomgång.

Senast redigerat 2019-08-23 11:46
1
Bevaka tråden