Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilagor hämtas inte ned i Mail

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har fått problem med att bilagor som mejlas till min iCloud-adress (@me.com) inte laddas ner. Det står "Hämtar..." under bilagans ikon men inget mer händer. Någon som har en lösning på problemet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-09 13:13
Ursprungligen av Freelanders:

Hej!
Jag har fått problem med att bilagor som mejlas till min iCloud-adress (@me.com) inte laddas ner. Det står "Hämtar..." under bilagans ikon men inget mer händer. Någon som har en lösning på problemet?

Antar att du menar i Mail-appen på macOS? Testa att logga in på webmailen via www.icloud.com och titta på och ladda ner bilagan den vägen. Hur stor är filen och vilken filtyp?

Ursprungligen av IngoX:

Antar att du menar i Mail-appen på macOS? Testa att logga in på webmailen via www.icloud.com och titta på och ladda ner bilagan den vägen. Hur stor är filen och vilken filtyp?

Ja, bilagorna funkar faktiskt i webmailen men inte i Mail-appen. Skumt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-09 13:58

Kolla vad du har för inställningar för bilagor i Mail-appen

Mail > Inställningar > Konton > [välj konto] > Kontoinformation > Hämta bilagor > Alla / Senaste / Inga

Ursprungligen av IngoX:

Kolla vad du har för inställningar för bilagor i Mail-appen

Mail > Inställningar > Konton > [välj konto] > Kontoinformation > Hämta bilagor > Alla / Senaste / Inga

Precis så, jag har inställningen Alla där. (Och Skicka stora bilagor med Mail Drop)

Vilken version av macOS, är det någon beta-release?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-08-11 16:14

Funkar inte heller Arkiv - Spara bilagor?

Ursprungligen av hummel:

Vilken version av macOS, är det någon beta-release?

MacOS 10.14.5. Problemet verkar vara relaterat till mejl jag fått på mitt iCloud-konto som flyttas (med en regel i Mail) till mappar under ett annat konto (one.com) i Mail. Jag har stängt av den regeln tillfälligt och då hämtas PDF:erna som de ska. Det konstiga är att det funkat i åratal tidigare...

Är den någon speciell anledning att du inte använder 10.14.6?

1
Bevaka tråden