Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar ny public beta av iOS 13

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har ni gått och väntat på nästa beta av iOS 13 så är den nu släppt och går att installera över WiFi.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-09 09:10

Läste att carplay inte fungerar så avvaktar nästa version för telefonen. Håller på att uppdatera iPaden

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-07-09 10:48
Ursprungligen av Json_81:

Läste att carplay inte fungerar så avvaktar nästa version för telefonen. Håller på att uppdatera iPaden

Carplay fungerar fint för mig, både på PB1 och PB2. Den nya hemskärmen är okej och det finns ett ljust läge, vet inte om det är något banbrytande direkt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-09 14:04
Ursprungligen av jonasn:

Carplay fungerar fint för mig, både på PB1 och PB2. Den nya hemskärmen är okej och det finns ett ljust läge, vet inte om det är något banbrytande direkt.

Ok, låter bra. Var folk på macrumours som skrev att det var problem.
Ska ut och köra en del det närmsta och kommer behöva navigationen så chansar inte

Ursprungligen av Json_81:

Ok, låter bra. Var folk på macrumours som skrev att det var problem.
Ska ut och köra en del det närmsta och kommer behöva navigationen så chansar inte

Prövade CarPlay å maps på Gotland men upplevde stora uppdateringsproblem. Funkar Waze? Enda jag använder. Tack!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-09 20:16
Ursprungligen av D_Odell:

Prövade CarPlay å maps på Gotland men upplevde stora uppdateringsproblem. Funkar Waze? Enda jag använder. Tack!

Ingen aning, de på macrumours skrev bara carplay, inte enskilda appar.

CarPlay har fungerat för mig på både PB 1 och 2. ?

Ursprungligen av jonasn:

och det finns ett ljust läge

Har du fått det att fungera? För mig är den mörk hela tiden även om jag har den på automatiskt.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-07-11 18:25
Ursprungligen av Brynge:

Har du fått det att fungera? För mig är den mörk hela tiden även om jag har den på automatiskt.

Jag vet inte om det ljusa läget fanns/funkade i PB1 men i PB2 växlar den automatiskt mellan lägena för mig.

Ursprungligen av jonasn:

Jag vet inte om det ljusa läget fanns/funkade i PB1 men i PB2 växlar den automatiskt mellan lägena för mig.

Det fanns i PB 1 men för mig funkade det inte. Har kört PB 2 sen release men inte fått det att funka på den heller.

Använder den tid, soluppgång /-nergång baserat på plats eller ljussensorn på telefonen? Om den använder ljussensorn skulle det förklara varför den inte växlar då telefonen ligger i ett fack under mittkonsolen, men det känns samtidigt som en konstig lösning, alla har ju telefonen på olika ställen eller kanske upp och ner och då skulle det inte heller funka.

Funkar Handelsbanken och Swish i senaste betan (4?)?

Edit: svarar mig själv. Handelsbanken funkar fint.

Senast redigerat 2019-08-08 21:44
  • Medlem
  • 2019-08-08 19:53

Nu är PB 5 ute.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-08 19:55

Och Bank-ID fungerar fortfarande

Ursprungligen av Brynge:

Det fanns i PB 1 men för mig funkade det inte. Har kört PB 2 sen release men inte fått det att funka på den heller.

Använder den tid, soluppgång /-nergång baserat på plats eller ljussensorn på telefonen? Om den använder ljussensorn skulle det förklara varför den inte växlar då telefonen ligger i ett fack under mittkonsolen, men det känns samtidigt som en konstig lösning, alla har ju telefonen på olika ställen eller kanske upp och ner och då skulle det inte heller funka.

Det går att ställa in mellan soluppgång/nergång eller mellan specificerade klockslag

Ursprungligen av BlackSmp:

Det går att ställa in mellan soluppgång/nergång eller mellan specificerade klockslag

Det är för UI. Maps har alltid haft ljust och mörkt tema.

Mail buggar rejält. Visar olästa mail (blå plupp), tomma mail mm. Hoppas på bättring i nästa version.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-09 16:59
Ursprungligen av barbapappa_86:

Mail buggar rejält. Visar olästa mail (blå plupp), tomma mail mm. Hoppas på bättring i nästa version.

Japp...har rapporterat det sedan första öppna betan. Är väl långt ner på priolistan

Nån mer än jag som har spökmailutkast på telefonen sen PB4? Sen PB4 dyker det varje gång jag startar Mail upp ett utkast längst ner på skärmen, med ett specifikt ämne. När jag trycker på utkastet kommer ett tomt mail upp, utan ämnet som stod längst ner på skärmen nyss. Utkastet ligger på iCloud-mailen. Ämnet ifråga gäller en korrespondens som skedde för typ 6 månader sedan. Inga utkast i ämnet (eller andra utkast heller för den delen) står att finna på något av mina mailkonton. Har för säkerhets skull till och med raderat hela konversationen ifråga från iCloud-mailen, men det kommer fortfarande upp. Ska nu skicka in en buggrapport.
Hoppades att detta störande moment skulle vara borta som PB5. Har för s

Ursprungligen av Brynge:

Det är för UI. Maps har alltid haft ljust och mörkt tema.

Sant, glömde det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-13 15:40

iOS 13 Dev Beta 7 18:00 idag och PB 6 19:00 imorgon

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-08-13 16:57
Ursprungligen av Bittin^:

iOS 13 Dev Beta 7 18:00 idag och PB 6 19:00 imorgon

länkar tack!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-08-13 17:13
Ursprungligen av iller:

länkar tack!

Alltid bra med källor men sannolikt kommer det en beta varje vecka nu

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-08-14 00:14

Det kom ingen kl 19 till mej i alla fall.

Gissningsleken är rätt onödig . Det kommer när det kommer. Takten har varit ungefär varannan vecka så jag håller inte andan denna vecka medan jag väntar på nästa release.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-14 08:46
Ursprungligen av Json_81:

Alltid bra med källor men sannolikt kommer det en beta varje vecka nu

Rykte på Macrumors forum

  • Superhjälte
  • 2019-08-14 09:02
Ursprungligen av Bittin^:

Rykte på Macrumors forum

Du fick det att låta som det var hugget i sten. Ange källa varje gång och var tydlig med att det bara är ett rykte.

Nu däremot finns nya developer betor ute för iPad, iPhone och watch

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-08-15 23:07

Fast jag fick iPadOS public beta 6 nu på kvällen till en iPad Pro 10,5.

De kom samtidigt. Och den 20/9 kommer nog den officiella releasen

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-08-21 22:39

PB7 ute.

Bevaka tråden