Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbank till AppleWatch

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför säljer inte Apple denna powerbank i form av nyckelring. Klarar upp till 4 laddningar och fungerar toppen. Händer ju ändå att batteriet håller på/tar slut. Att då ha extra power hängande på nyckelknippan är inte fel.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-12 21:38
Ursprungligen av adress@mac:

Varför säljer inte Apple denna powerbank i form av nyckelring. Klarar upp till 4 laddningar och fungerar toppen. Händer ju ändå att batteriet håller på/tar slut. Att då ha extra power hängande på nyckelknippan är inte fel.

Finns den eller är det din idé? Ta patent i så fall!

Ursprungligen av IngoX:

Finns den eller är det din idé? Ta patent i så fall!

Har köpt den via Wish - så inte min idé. Men använder den hela tiden. Fungerar toppen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-12 21:53
Ursprungligen av adress@mac:

Varför säljer inte Apple denna powerbank i form av nyckelring.

Apple tycker man ska ha nyckelringen i molnet, och än så länge klarar inte Qi-laddning så långa avstånd!

(iCloud Keychain)

Ursprungligen av adress@mac:

Varför säljer inte Apple denna powerbank i form av nyckelring. Klarar upp till 4 laddningar och fungerar toppen. Händer ju ändå att batteriet håller på/tar slut. Att då ha extra power hängande på nyckelknippan är inte fel.

Önskar att det fanns en power bank eller ladd-platta + kabel till en power bank där plattan kunde skjutas under en Watch medans den sitter på på handleden och Watch fortsätter att funka som vanlig…men det är väl och förblir en önskan…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-12 22:01
Ursprungligen av CekariYH:

Önskar att det fanns en power bank eller ladd-platta + kabel till en power bank där plattan kunde skjutas under en Watch medans den sitter på på handleden och Watch fortsätter att funka som vanlig…men det är väl och förblir en önskan…

Kolla in Batfree, gick som en kickstarter i våras.
https://www.togvu.com

Ursprungligen av IngoX:

Apple tycker man ska ha nyckelringen i molnet, och än så länge klarar inte Qi-laddning så långa avstånd!

(iCloud Keychain)

Innan Apple kommer med det så nöjer jag mig med power till 4 laddningar på min nyckelring.

Ursprungligen av IngoX:

Kolla in Batfree, gick som en kickstarter i våras.
https://www.togvu.com

Vill kunna ha min AppleWatch som den är - med eget armband. Ser lite klumpigt ut för min smak.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-12 23:03
Ursprungligen av adress@mac:

Vill kunna ha min AppleWatch som den är - med eget armband. Ser lite klumpigt ut för min smak.

Kan väl ha "extraarmbandet" i nyckelringen istället (den fysiska inte i iCloud ). Eller ett alternativ om batteriet inte räcker över natten och man vill registrera sömn. För det går väl snabbt att växla armband? (Har ingen egen Watch)

Men liten varningsflagg för Batfree, de har inte levererat än.

Ursprungligen av IngoX:

Kan väl ha "extraarmbandet" i nyckelringen istället (den fysiska inte i iCloud ). Eller ett alternativ om batteriet inte räcker över natten och man vill registrera sömn. För det går väl snabbt att växla armband? (Har ingen egen Watch)

Men liten varningsflagg för Batfree, de har inte levererat än.

Jag använder AppleWatch 24/7 pga hörselskada. Då är min lösning bäst. Nycklarna har jag med mig i bilen - på hotellet - nästan jämt. iPhone och klocka - så är jag redo. Har Qi laddning och powerbank för iPhone i bilen också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-12 23:12
Ursprungligen av adress@mac:

Jag använder AppleWatch 24/7

Men hur/när laddar du då? Medan du har den på armen?

Ursprungligen av IngoX:

Kolla in Batfree, gick som en kickstarter i våras.
https://www.togvu.com

Kan det om den kommer ut verkligen funka så att Watch funkar som vanligt på armen, ser väl tjock ut för att mätning av puls etc ska funka.

Edit: Oops, va ju inte den jag såg på bilderna ovan... fatta helt fel mao. Armbandet var ju inte helt fel om det nu funkar.

Ursprungligen av IngoX:

Men hur/när laddar du då? Medan du har den på armen?

Fel av mig 23/7. Den laddar fullt på 1 tim - oftast morgon innan 07:00. Inte lika viktigt vad som händer då.
Den sköter allt för mig - nästan. Betalar - larmar på/av - meddelanden - telefon - e-post - EKG - ”socker” osv i oändlighet. Tänker inte på det längre - bara fungerar - om jag inte glömmer ladda. Det är där powerbanken kommer in - sedan en vecka tillbaka. Klart värt det för 120kr + avgifter 76kr Totalt 196kr

I min kameraväska har jag alltid med mig en power bank modell större eller två + kablar till allt så vid längre dagsturer är batter-torsk inget problem, kan ladda allt från Watch, kameran/orna och ev MBPr om jag nu har med den. Halvlånga turer en mindre PB + kablar... Till affären, tja, har jag inte kollat mobilen eller klockan innan jag drar får jag skylla mig själv om det blir till att dra fram ett kort istället, om jag nu inte glömt även mobilen (med kort i fodralet) vilket medför en t&r extra, också (oftast räddar mina EarPods att jag åker ifrån mobilen då dom tystnar liksom...)

Senast redigerat 2019-08-13 02:23
Ursprungligen av adress@mac:

Fel av mig 23/7. Den laddar fullt på 1 tim - oftast morgon innan 07:00. Inte lika viktigt vad som händer då.
Den sköter allt för mig - nästan. Betalar - larmar på/av - meddelanden - telefon - e-post - EKG - ”socker” osv i oändlighet. Tänker inte på det längre - bara fungerar - om jag inte glömmer ladda. Det är där powerbanken kommer in - sedan en vecka tillbaka. Klart värt det för 120kr + avgifter 76kr Totalt 196kr

Samma här. I princip 24/7. Numera med watchOS 6:)

Btw; Att använda klockan samtidigt som jag laddar känns oviktigt och ingenting som jag prioriterar

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-08-13 08:56
Ursprungligen av adress@mac:

Varför säljer inte Apple denna powerbank i form av nyckelring. Klarar upp till 4 laddningar och fungerar toppen. Händer ju ändå att batteriet håller på/tar slut. Att då ha extra power hängande på nyckelknippan är inte fel.

Jag har haft en sådan i ett år men den laddar bara en kort stund (några minuter), sedan slutar den ladda. Trycker jag på batterichecken så LEDen tänds igen laddar den några minuter igen. Men din verkar funka?

  • Medlem
  • 2019-08-13 09:05
Ursprungligen av adress@mac:

Varför säljer inte Apple denna powerbank i form av nyckelring. Klarar upp till 4 laddningar och fungerar toppen. Händer ju ändå att batteriet håller på/tar slut. Att då ha extra power hängande på nyckelknippan är inte fel.

Jag och min kollega köpte sådana. Till min Watch 2:a funkar den, men på min kollegas Watch 3:a dränerade den klockas batteri i rasande takt. Samma om han testade min powerbank, så det var inte den som var fel på.

Gillar ju formatet, så med lite Apple kvalitet hade det varit bra. (Fast nu köpte jag ju för den mest för den kostade 30:- och kunde vara bra att ha, hmm...

Ursprungligen av CekariYH:

I min kameraväska har jag alltid med mig en power bank modell större eller två + kablar till allt så vid längre dagsturer är batter-torsk inget problem, kan ladda allt från Watch, kameran/orna och ev MBPr om jag nu har med den. Halvlånga turer en mindre PB + kablar... Till affären, tja, har jag inte kollat mobilen eller klockan innan jag drar får jag skylla mig själv om det blir till att dra fram ett kort istället, om jag nu inte glömt även mobilen (med kort i fodralet) vilket medför en t&r extra, också (oftast räddar mina EarPods att jag åker ifrån mobilen då dom tystnar liksom...)

Powerbank och laddning i bilen fungerar. Men med stållänk går det inte. Med mindre att du tar av den. Inget jätteproblem att öppna länken - men slipper gärna. Det finns alltid alternativ - men tror ändå att många med AppleWatch tycker lösningen med en - som i detta fall nyckelring - är toppen.

Ursprungligen av kenjon:

Jag har haft en sådan i ett år men den laddar bara en kort stund (några minuter), sedan slutar den ladda. Trycker jag på batterichecken så LEDen tänds igen laddar den några minuter igen. Men din verkar funka?

Fungerar bra. Har laddat 3 ggr utan problem - så här långt.

1
Bevaka tråden