Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här är nytt i iOS 13 beta 6

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår skeppade Apple ut den sjätte uppdateringen av iOS 13-betan till utvecklare och de bjöd på ett par förbättringar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Götene
  • 2019-08-08 15:21

Jag är sugen på att testa en Beta, men jag har en profil under Enhetshantering som jag fått via jobbet. Kan jag även ha Beta-Profilen där? Eller kan man bara ha en?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-08 17:46
Ursprungligen av Zitram:

Jag är sugen på att testa en Beta, men jag har en profil under Enhetshantering som jag fått via jobbet. Kan jag även ha Beta-Profilen där? Eller kan man bara ha en?

Det är inte säkert att din jobbprofil tillåter att du lägger in en beta version av iOS.
Men det märker du direkt

Ursprungligen av Zitram:

Jag är sugen på att testa en Beta, men jag har en profil under Enhetshantering som jag fått via jobbet. Kan jag även ha Beta-Profilen där? Eller kan man bara ha en?

Bara att prova. Jag har den kombinationen på min telefon

  • Medlem
  • Götene
  • 2019-08-08 20:06

och om inte jobbet fungerar efter, så kan jag radera Betan och ändå ha kvar jobb-profilen? Var så sjukt jobbigt att installera jobbet, med all VPN-anslutningar och alla säkerhetsappar för att få en jobbapp...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-08 20:11
Ursprungligen av Zitram:

och om inte jobbet fungerar efter, så kan jag radera Betan och ändå ha kvar jobb-profilen? Var så sjukt jobbigt att installera jobbet, med all VPN-anslutningar och alla säkerhetsappar för att få en jobbapp...

Du ska inte köra beta på en enhet som du använder dagligen.

Nej för att återgå från beta måste du återställa telefonen.

Ursprungligen av Innis:

Du ska inte köra beta på en enhet som du använder dagligen.

Nej för att återgå från beta måste du återställa telefonen.

Vi kan lägga till att du måste se till att spara en gammal backup också eftersom de backuper som tas med betan installerad går inte att använda vid en återställning. Backuper från en nyare os version går inte att använda vid återställning till en äldre version

”Ska och ska”. Jag tror att de flesta av oss kör betorna på en maskin som vi använder dagligen. Jag skulle formulera mig som så att du ska vara beredd på att göra en återställning och ta den smällen. Och även om Marco Arment är kritisk till kvaliten under denna sväng så tycker jag att de fungerar tillräckligt bra för att köras på min telefon och iPad Pro

  • Medlem
  • Örebro
  • 2019-08-09 20:05
Ursprungligen av Innis:

Du ska inte köra beta på en enhet som du använder dagligen.

Trams. Det går så bra så!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-09 20:13
Ursprungligen av mizi83:

Trams. Det går så bra så!

Ända tills det inte går bra och alla bilder eller annat värdefullt är borta.

Ursprungligen av mizi83:

Trams. Det går så bra så!

Det finns en anledning till att Apple inte släppt beta-versionerna som skarpa releaser.
Vi bor i ett relativt fritt land så du får tyckas vad du vill. Själv tycker jag det är nästan korkat att köra beta-versioner av os:et på en telefon som är i skarpt bruk.

Ursprungligen av Innis:

Ända tills det inte går bra och alla bilder eller annat värdefullt är borta.

Exakt det hände mig när jag installerade betan. Alla mina bilder är borta.

Men. Jag har backup och lägger ändå allt i Google Photos.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-09 20:31
Ursprungligen av hummel:

Det finns en anledning till att Apple inte släppt beta-versionerna som skarpa releaser.
Vi bor i ett relativt fritt land så du får tyckas vad du vill. Själv tycker jag det är nästan korkat att köra beta-versioner av os:et på en telefon som är i skarpt bruk.

Och jag gillar att leva farligt ändå så kör jag beta på min "daily driver" ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-08-09 20:32
Ursprungligen av barbapappa_86:

Exakt det hände mig när jag installerade betan. Alla mina bilder är borta.

Men. Jag har backup och lägger ändå allt i Google Photos.

Samma här. Har det sparat i TM-backup, iCloud bildbibliotek och Google foto.

1
Bevaka tråden