Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-06 18:44

Nuba: Swooosh!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-08-06 18:48
Ursprungligen av pesc:

Nuba: Swooosh!

Välkommen!
Satt precis och uppdaterade mjukvaran i min Edgerouter X.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-06 19:13

Jag är väldigt nöjd med mitt ASUS Lyra med fyra satteliter. Men ändå att jag sitter och ångrar mig lite när jag ser prylarna, vi ska nu få hit en elektriker och lite extra kabeldragning hade inte blivit så blodigt.

  • Medlem
  • 2019-08-06 21:56
Ursprungligen av pesc:

Nuba: Swooosh!

Bra val! Jag kör en liknande uppsättning.

Igår fick jag hem min FireBoard Extreme Edition:

En BBQ-termometer med 6 kanaler och BT/WiFi/App-styrning. Snygga diagram över tid/temp mm. mm. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-08 14:13
Ursprungligen av Stefan Mether:

Igår fick jag hem min FireBoard Extreme Edition:

https://www.fireboard.com/wp-content/uploads/2016/10/FBX11-XLBQ-1024x1024.jpg

En BBQ-termometer med 6 kanaler och BT/WiFi/App-styrning. Snygga diagram över tid/temp mm. mm. ?

Jösses...?. Är det både grill och vanliga termometrar?

Ursprungligen av xms67:

Jösses...?. Är det både grill och vanliga termometrar?

2 för grilltemp och 6 för kött... ???

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-08-08 14:30
Ursprungligen av Stefan Mether:

Igår fick jag hem min FireBoard Extreme Edition:
En BBQ-termometer med 6 kanaler och BT/WiFi/App-styrning. Snygga diagram över tid/temp mm. mm. ?

Är den lika bra som den kostar?
Kikade på Mavericks modell med wifi, men den går tydligen inte att kolla tempen i appen om man är utanför nätverket.

Ursprungligen av Json_81:

Är den lika bra som den kostar?
Kikade på Mavericks modell med wifi, men den går tydligen inte att kolla tempen i appen om man är utanför nätverket.

Ja den är riktigt bra! Bra app, bra diagram och bra API som man vill bygga något själv. Enkelt att dela med sig av data också.

Har slutat att använda Mavericks produkter, den senaste jag gillade var ET-732 och det var mest för att den kunde stå ute året om.. ?

Men kolla även på Thermoworks Signals som också är en bra WiFi-termometer.

Och både FireBoard och Signals går att bygga ut med grillstyrning, ungefär som BBQGuru. Om du vill styra och kontrollera din BBQ från jobbet... ???

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-08-08 20:39
Ursprungligen av Stefan Mether:

Och både FireBoard och Signals går att bygga ut med grillstyrning, ungefär som BBQGuru. Om du vill styra och kontrollera din BBQ från jobbet... ???

Gillar idéen men ska jag grilla något som behöver styras när jag jobbar så sitter jag hemifrån och jobbar

Ursprungligen av Json_81:

Gillar idéen men ska jag grilla något som behöver styras när jag jobbar så sitter jag hemifrån och jobbar

Ja jag föredrar det med.. Men magiskt när man ska bjuda på Pulled Pork till lunch och samtidigt sova en natt.. ???

Packade precis upp ett par Logitech kartonger med ett belyst tangentbord och en ergonomisk styrkula.

Impulsköp hos MediaMarkt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-08-13 12:08

Övervakningskamera med 25 x zoom
https://ipcam-shop.dk/sv/pt-ptz-41/hikvision-...

  • Medlem
  • 2019-08-13 12:11
Ursprungligen av kenjon:

Övervakningskamera med 25 x zoom
https://ipcam-shop.dk/sv/pt-ptz-41/hikvision-...

Kopplas den upp mot en NAS eller molntjänst?

Ursprungligen av Dalle:

Kopplas den upp mot en NAS eller molntjänst?

Man kan använda både och eller bara det ena eller andra.

Ursprungligen av kenjon:

Övervakningskamera med 25 x zoom
https://ipcam-shop.dk/sv/pt-ptz-41/hikvision-...

2MP och en väldigt liten sensor + 25x zoom... kan det verkligen bli nått?
Jag menar, det motsvarar en zoom på ca 32-800mm på en FF (35mm) kamera… rätt stor tomt om man behöver 800mm vid övervakning.
Hade hellre sett en motsvarande på 20-80mm (FF) eller så... då jag hellre ser mer av närområdet.

Söp bort mina gen 1 AirPods på semestern så fick bli ett par gen 2.
Skönt att dom är märkbart piggare, valde utan trådlös laddning då jag inte såg nån nytta för det.
Laddar dom kanske en gång i veckan och mitt hem är fyllt med Lightning-kablar men bara en trådlös laddplatta.

Igår fick jag med mig en ny gitarr hem ifrån Musikverkstan. En ESP LTD KH-602 med goa EMG Bone Breaker mickar. Grymt skön att spela på!

Ett Sony FE 200-600 f5.6-6.3 G OSS för ca 24kkr. Fanns två andra jag hellre ville ha, ett 400/2.8 (ca 135kkr) eller ett 600/4 (ca 155kkr) men svårt som avancerad amatör och pensionär att motivera sig själv att köpa gluggar i den prisklassen.
Har bara hunnit med att testa det som hastigast från lägenheten, och bilderna finns på min Flickr:

Hoppas detta funkar, från fjärde våningen och ca 20-25m bort från markplan på huset, och hårt beskuren, så var tvungen att "smootha" ut gräset lite. Lilltjejen gick och sjöng något så blev lite kul med läpparna :-):
https://live.staticflickr.com/65535/485696057... och klicka på bilden för max storlek.

Senast redigerat 2019-08-18 22:50
  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-19 09:57
Ursprungligen av CekariYH:

Ett Sony FE 200-600 f5.6-6.3 G OSS för ca 24kkr. Fanns två andra jag hellre ville ha, ett 400/2.8 (ca 135kkr) eller ett 600/4 (ca 155kkr) men svårt som avancerad amatör och pensionär att motivera sig själv att köpa gluggar i den prisklassen.
Har bara hunnit med att testa det som hastigast från lägenheten, och bilderna finns på min Flickr:

Hoppas detta funkar, från fjärde våningen och ca 20-25m bort från markplan på huset, och hårt beskuren, så var tvungen att "smootha" ut gräset lite. Lilltjejen gick och sjöng något så blev lite kul med läpparna :-):
https://live.staticflickr.com/65535/485696057... och klicka på bilden för max storlek.

Ser helt ok ut bildmässigt tycker jag, tragiskt motiv dock.

Ursprungligen av zinned:

Ser helt ok ut bildmässigt tycker jag, tragiskt motiv dock.

Tragiskt hur? och menar du bilden på tjejerna?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-19 10:18
Ursprungligen av CekariYH:

Tragiskt hur? och menar du bilden på tjejerna?

Ja, med tjejerna. De trycks på en huvudbonad av sina föräldrar som står för kvinnoförtryck, patriakalism, hederskultur osv.

Ursprungligen av zinned:

Ja, med tjejerna. De trycks på en huvudbonad av sina föräldrar som står för kvinnoförtryck, patriakalism, hederskultur osv.

Ja, det är synd, men dom verkar inte besväras av det utan är glada spralliga barn för det, ser dom ofta när jag är ute runt om kvarteret.
Är så van för det finns många olika nationaliteter här där jag bor, alla med sina speciella kläder och stilar. När det händer något på innergården blir det en riktig färgfest med häftigt färgade dräkter mm. Var därför jag fota tjejerna just för deras helt fantastiska dräkter.

Så, det var inga problem med att få upp den bilden som är på Flickr fast visad på ett annat sätt.

Prova här då som är in på Flickr med just dessa "testbilderna": https://www.flickr.com/photos/cekari/albums/7...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-19 10:37

@CekariYH Nej, nu verkar FlickR fungera utan problem

Ursprungligen av zinned:

@CekariYH Nej, nu verkar FlickR fungera utan problem

Va bra, hoppas att det håller i sig då

  • Superhjälte
  • 2019-08-19 13:43

Hämtade ut ett par Bose Noise Cancelling Headphones 700 i helgen. De är fantastiska och det ska bli intressant att se vad konkurrenterna hittar på framöver.

Ursprungligen av Zop:

Hämtade ut ett par Bose Noise Cancelling Headphones 700 i helgen. De är fantastiska och det ska bli intressant att se vad konkurrenterna hittar på framöver.

Snygga och säkert underbart ljud, men vägrar gå ut med sådana på skallen bland folk...

Sony har väl ett par som är riktigt bra också vad jag vill minnas.

Senast redigerat 2019-08-19 14:14
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-19 14:14
Ursprungligen av CekariYH:

Snygga och säkert underbart ljud, men vägrar gå ut med sådana på skallen bland folk...

Äsch, vaddå? Om nu folk skulle skratta åt dig för att du inte passar i stora over-ear-lurar så hör du ju ändå inte hånet. Finessen med bullerreducering

Bevaka tråden