Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara en bild från Facebook till Pinterest?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver länka en bild från facebook i min Pinterest /väljer att högerklicka på en bild/ Pin it. Dock undrar jag om var bilden hamnar någonstans?
Vissa funktioner i högerklick verkar inte fungera......

Senast redigerat 2019-08-05 06:19

1) Varför ligger tråden under "Övriga enheter"? Gäller det inte Mac?
2) "Pin it" låter inte som en funktion som är till för att spara ned en bild. Så den hamnar nog ingenstans. Men svårt att veta vad du menar med "hamnar".
3) Högerklick, var då, hur då? Berätta gärna lite mer.

Senast redigerat 2019-08-05 07:14
  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-08-05 07:58

När du trycker på Pinterest-ikonen (eller Pinit från menyn) så sparas en länk och kopia på bilden hos Pinterest, på ditt eget Pinterest-konto och visas för dom dom ställt in ska få tillgång till den, som standard helt öppet för alla att se.

Det är väl information som förklaras när du skapade Pinterest-kontot.

Du kan nog inte räkna med att bilder från stängda profiler eller stängda grupper på Facebook kan sparas på det sättet.

Senast redigerat 2019-08-05 10:12
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

1) Varför ligger tråden under "Övriga enheter"? Gäller det inte Mac?
2) "Pin it" låter inte som en funktion som är till för att spara ned en bild. Så den hamnar nog ingenstans. Men svårt att veta vad du menar med "hamnar".
3) Högerklick, var då, hur då? Berätta gärna lite mer.

1) Ligger under övriga enheter och mjukvara pga mot bättre vetande dvs någon annan hade ställt en pinterest-fråga i samma översiktskategori.
2)Se bifogad skärmdump. Det finns "pin it" via högerklick men det händer inget när man trycker där fast jag har min pinterest aktiv

Ursprungligen av Gäddnos:

När du trycker på Pinterest-ikonen (eller Pinit från menyn) så sparas en länk och kopia på bilden hos Pinterest, på ditt eget Pinterest-konto och visas för dom dom ställt in ska få tillgång till den, som standard helt öppet för alla att se.

Det är väl information som förklaras när du skapade Pinterest-kontot.

Du kan nog inte räkna med att bilder från stängda profiler eller stängda grupper på Facebook kan sparas på det sättet.

Denna symbol fungerar det alltid men inte med högerklick. Varför finns det att välja då?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-08-05 20:42

Felanmäl det hos Pinterest om du tycker att deras plugin är trasig.

Ursprungligen av Gäddnos:

Felanmäl det hos Pinterest om du tycker att deras plugin är trasig.

Antar att den är inaktiv pga skulle det vara konstigt att det ska gå att göra så från Facebook. I vanliga fall så står det pinterest-symbolen P-spara på varje bild. Har fixat på annat sätt.
Deras support är en robot.

1
Bevaka tråden