Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes: ta bort låt från önskelista?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det går inte at ta bort en låt i favoritlista nu längre. Händer inte någonting när man trycker på krysset.
Har upplev lite konstiga saker senaste tiden fast kommer inte ihåg vad.
Kanske med flit att underhållet börjar svikta ?

Senast redigerat 2019-08-04 18:55
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-03 08:49
Ursprungligen av calinou:

Har upplev lite konstiga saker senaste tiden fast kommer inte ihåg vad

Ursäkta, men det där är en alldeles bedrövligt dålig felbeskrivning, om du förväntar dig någon hjälp...

Ursprungligen av calinou:

Kanske med flit att underhållet börjar svikta ?

Du menar att eftersom iTunes kommer ersättas i nästa version av macOS så skulle en funktion slutat fungera på din dator nu? Med flit av Apple? Eller menar du ditt eget underhåll? För övrigt är det för oss helt okänt om du använder nuvarande, nästa eller en fem år gammal version av iTunes och macOS

Japp, håller med IngoX. Måste ligga ganska nära ett personligt rekord i dålig felbeskrivning.

- Vilken version av macOS och iTunes?
- Vad menas med "favoritlista" i det här sammanhanget?
- Vilka kryss?
- Vilka konstiga saker?
- Och en bild eller två är alltid en bra hjälp i att få forumet att förstå vad som åsyftas. (Och då helst hela fönster, inte någon hårt beskuren liten bråkdel av ett fönster)

Ursprungligen av calinou:

...Kanske med flit att underhållet börjar svikta ?

Apple brukar väl vara ganska bra på att stödja gammal mjukvara och hårdvara. T.ex. släppte man nyligen säkerhetsuppdateringar för High Sierra och Sierra. Att man kan köra 2019 års operativsystem (iOS 13) på telefoner från 2015 är också ett bra exempel.

Så iTunes i Mojave(?) lär nog fungera ett tag till.
(Jag gissar att det är Mojave du kör)

Senast redigerat 2019-08-03 09:46

Ursäkta att jag förklarat dåligt. Samt att jag skämtade om underhållet. Här är bilder

Senast redigerat 2019-08-03 11:14

Ok, det handlade alltså om "Önskelista". När du använder egna påhittade begrepp så är det inte lätt att veta. Du kunde lika gärna syftat på någon form av spellista t.ex.

Jag testade lite nu, och det är inga problem att använda krysset för att ta bort låtar eller album från listan. (iTunes 12.9.5.5, macOS 10.14.6)

Låten du visar på bilden verkar ju vara under uppspelning. Det är kanske därför den inte går att radera från listan.

Prova annars med en omstart. Och det finns ju en tillgänglig uppdatering också (macOS 10.14.6).

Tips:
När det gäller versioner så behöver du inte lägga tid på att göra bilder. Det är fullt tillräckligt att skriva versionsnumret. Önskemålet om bilder var ju för att se vilken typ av lista och vilka kryss det handlade om.

Som vanligt kommer ingen att tro mig men redovisar ändå.
1) Lyckades plötsligt ta bort första låt i önskelistan men inte dom andra. Ingen av dessa var under uppspelning.
2) Startade om datorn
3) provade igen och lyckades inte ta bort någon låt
4) tog bort siri-fältet på högersida med taggade låtar och då försvann plötsligt några låtar i önskelistan samtidigt som siri fältet togs bort. ps: Dessa låtar var från början inte i siri-listan.
5) blev ingen ändring efter uppdatering
Tack @jesper för alla tips

Senast redigerat 2019-08-03 13:35
Ursprungligen av calinou:

Tack @jesper för alla tips

Ytterligare ett tips:
- Om du ska tagga någon, så måste du använda hela användarnamnet. ”Jesper Ohlsson” och ”jesper” är inte samma forummedlem.
- Om medlemsnamnet innehåller mellanslag, så måste man sätta apostrof före och efter namnet. Annars funkar inte taggningen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ytterligare ett tips:
- Om du ska tagga någon, så måste du använda hela användarnamnet. ”Jesper Ohlsson” och ”jesper” är inte samma forummedlem.
- Om medlemsnamnet innehåller mellanslag, så måste man sätta apostrof före och efter namnet. Annars funkar inte taggningen.

@Jesper Ohlsson Nu går det tyvärr inte att redigera i mitt inlägg
@Jesper Ohlsson gällande problemet - har gjort enligt dina anvisningar men tyvärr fungerar det inte.

1
Bevaka tråden