Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rädda en dator som fastnat vid Appleloggan?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-31 14:03

Hej!

Jag har en MacBook Pro Retina tror det är en 14 årsmodell och den har macOS Mojave. Jag vet inte vad som har hänt med datorn förutom att den har låst sig vid Apple-loggan när man startar. Har testat felsökningsläget och den fastnar också där.

Dum som jag är så har jag inte backup på allt tror jag så man vill helst kunna rädda datorn utan formatet om den.

Tack på förhand

Senast redigerat 2019-08-01 11:14
  • Medlem
  • 2019-07-31 14:35

Kan du köra Apple Diagnostics?
Koppla ur alla eventuella USB-tillbehör. Håll ned D samtidigt som du startar. Testet tar ett par minuter. (Om det funkar)
Om du har en annan Mac så kan du säkert koppla ihop dom och rädda innehållet på hårddisken. (Får vi hoppas)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-31 16:08
Ursprungligen av Dalle:

Kan du köra Apple Diagnostics?
Koppla ur alla eventuella USB-tillbehör. Håll ned D samtidigt som du startar. Testet tar ett par minuter. (Om det funkar)
Om du har en annan Mac så kan du säkert koppla ihop dom och rädda innehållet på hårddisken. (Får vi hoppas)

Får upp:

Inga problem hittades
Referenskod: ADPOOO

Sen nere vill de man ska kontakta Apple med referenskoden och datorn serienummer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-31 16:16

Non-topic kan nån mod/admin ändra rubriken så det står rädda istället för rädd?

Ursprungligen av liganen:

Non-topic kan nån mod/admin ändra rubriken så det står rädda istället för rädd?

Använd den här.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-08-01 16:29

Var hittar man dem? Jag ser dem inte....

  • Medlem
  • 2019-08-01 16:33
Ursprungligen av kenjon:

Var hittar man dem? Jag ser dem inte....

Längst ner till höger i varje inlägg.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-01 17:17
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-08-05 21:58
Ursprungligen av Dalle:

Kan du köra Apple Diagnostics?
Koppla ur alla eventuella USB-tillbehör. Håll ned D samtidigt som du startar. Testet tar ett par minuter. (Om det funkar)
Om du har en annan Mac så kan du säkert koppla ihop dom och rädda innehållet på hårddisken. (Får vi hoppas)

Märkliga är jag inte vet varför datorn betedde sig såhär. Jag löste det genom ditt förslag via en Thunderbolt till Thunderbolt-kabeln och på så vis så kunde man med hjälp av en annan Mac rädda innehållet. Nu har man formaterat och installerat om operativsystemet så nu verkar det funka som det ska. Tack för ditt inlägg?

Försökte med detta utan vidare framgång. Tack ändå.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-08-06 07:07
Ursprungligen av Ljung:

Längst ner till höger i varje inlägg.

Där har jag knapparna Anmäl, Gilla och Svara. Men det är nog samma då, fast jag har text där
I datorn, det kanske bara är i iOS ikonerna syns?

1
Bevaka tråden