Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper iOS 12.4, watchOS 5.3, macOS Mojave 10.14.6 och tvOS 12.4

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har idag släppt iOS 12.4, watchOS 5.3, macOS Mojave 10.14.6 och tvOS 12.4 som ni nu kan uppdatera till och Walkie-Talkie-funktionen till Apple Watch är åter igång.

Läs hela artikeln här

Kör igång på iPhone X så får jag se om det även blir AppleWatch och iPad 12,9

Ursprungligen av adress@mac:

Kör igång på iPhone X så får jag se om det även blir AppleWatch och iPad 12,9

Happy updating

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2019-07-23 19:41

Även Apple TV Software version 7.3.1 för ATV 3!

SVT Play fungerar fortsatt inte felfritt, snabbspolning framåt endast i lägsta hastighet och bakåt funkar öht inte.

Logga in på iCloud ger: Kunde inte kommunicera med servern..-//

Har nollställt och även återställt utan framgång.

Så otroligt dåligt de efter 2,5 mån sedan 7.3 inte kunnat fixa.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-23 21:21
Ursprungligen av jas:

Även Apple TV Software version 7.3.1 för ATV 3!

SVT Play fungerar fortsatt inte felfritt, snabbspolning framåt endast i lägsta hastighet och bakåt funkar öht inte.

Logga in på iCloud ger: Kunde inte kommunicera med servern..-//

Har nollställt och även återställt utan framgång.

Så otroligt dåligt de efter 2,5 mån sedan 7.3 inte kunnat fixa.

Börjar det lukta ”spara den nuvarande mjukvaran innan nu uppgraderar”?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-07-24 09:16

Min ATV3 uppdaterades utan problem...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2019-07-24 13:02
Ursprungligen av frazze:

Börjar det lukta ”spara den nuvarande mjukvaran innan nu uppgraderar”?

Har hittills alltid uppdaterat direkt via nätverket!

Laddade ner 7.2.2 och nedgraderade mha micro-USB och iTunes. Versionen före 7.3.x och den tidigaste firmware som Apple fortfarande signerar. Man slipper Apples TV-app men lustigt nog kvarstår problemen med SVT Play och iCloud.

Prövade även med annan DNS utan framgång.

Fattar inte var felet ligger.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-24 14:30

Hmm, underligt. Jag kör 7.3 och den kommer åt mitt iCloud-konto utan att klaga. Å andra sidan har jag inte loggat ut o in igen... det testet återstår.

Ursprungligen av jas:

Även Apple TV Software version 7.3.1 för ATV 3!

Där ser man! Den gamla apparaten lever än.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-24 15:23
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Där ser man! Den gamla apparaten lever än.

Men Netflix-klienten har fortfarande minnesläcka och kraschar regelbundet... ?

Ursprungligen av frazze:

Men Netflix-klienten har fortfarande minnesläcka och kraschar regelbundet... ?

Okej, det har jag inte märkt faktiskt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-24 17:02
Ursprungligen av frazze:

Men Netflix-klienten har fortfarande minnesläcka och kraschar regelbundet... ?

Oj, ser att jag har varit otydlig med felbeskrivningen. Med kraschar menar jag inte själva klienten, utan hela appletv-gui:t eller rent av operativsystemet. Är det någon som vet om man kan komma åt loggar på en icke-jailbreakad appletv. Och regelbundet är ändå med någon timmes tittande på en blandning av serier och filmer. Men kraschar kommer den att göra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-07-25 07:32

Har du Återställt den och installerat om på nytt? Mina står på veckor i sträck utan krascher (ATV3/4).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-25 08:04
Ursprungligen av kenjon:

Har du Återställt den och installerat om på nytt? Mina står på veckor i sträck utan krascher (ATV3/4).

Ok. Då får jag göra vaktmästarereset. Vilket i min mjukvaruvärld betyder att det finns en bug i produkten... ?

Jag har visserligen en Apple TV HD men SVT play-appen kraschar frekvent. Ofta glömmer den också var den var efter vila. Helt. Den minns inte ens att jag såg programmet. Dessutom är det fortfarande bara 720p (ett arv efter Text TV). SVT menar att det kostar en massa att ge HD. Jag betraktar numera SVT som en statlig, ineffektiv byråkrati. Den är ju skattefinansierad.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2019-07-25 19:41
Ursprungligen av frazze:

Ok. Då får jag göra vaktmästarereset. Vilket i min mjukvaruvärld betyder att det finns en bug i produkten... ?

Får du ingen ordning på problemet kan du lämna Feedback.

Och/eller i inställningar aktivera Skicka data till Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-30 14:48

Rykten om att det kommer en uppdatering till iOS 12 18:00 ikväll

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-30 15:59
Ursprungligen av Bittin^:

Rykten om att det kommer en uppdatering till iOS 12 18:00 ikväll

Apple släpple iOS 12.4 för 8 dagar sedan. Vad tror du kommer så här snabbt efteråt?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-30 16:04
Ursprungligen av frazze:

Apple släpple iOS 12.4 för 8 dagar sedan. Vad tror du kommer så här snabbt efteråt?

Därför att han gillar att sprida rykten utan källor

Ursprungligen av Bittin^:

Rykten om att det kommer en uppdatering till iOS 12 18:00 ikväll

Har man hört rykten är en källa alltid trevligt

Vilken klockan 18? Jorden är rund.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-31 14:14
Ursprungligen av frazze:

Ok. Då får jag göra vaktmästarereset. Vilket i min mjukvaruvärld betyder att det finns en bug i produkten... ?

Ok. Då har vi gjort en återställning av enheten. Noterade att automatiskt inställning med iPhone eller iPad inte fungerade med iOS 12.4 på iPhone 7 men med iPadOS 13 PB4 på iPad Pro 10.5. Jag behövde inte ens knacka på enheten för att frågan skulle dyka upp. Återkommer med mer information om hur Netflix fungerar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-31 14:17
Ursprungligen av Zeugma:

Jag har visserligen en Apple TV HD men SVT play-appen kraschar frekvent. Ofta glömmer den också var den var efter vila. Helt. Den minns inte ens att jag såg programmet. Dessutom är det fortfarande bara 720p (ett arv efter Text TV). SVT menar att det kostar en massa att ge HD. Jag betraktar numera SVT som en statlig, ineffektiv byråkrati. Den är ju skattefinansierad.

Jag får 1920x1080 (1080p?) på en 10 år gammal Samsung LE46B535P7WXXE med uppdaterad firmware. Ska låt den stå på ett tag med SVT och se om den välter. SVTplay verkar komma ihåg var jag avbröt visningen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-31 14:22
Ursprungligen av jas:

Även Apple TV Software version 7.3.1 för ATV 3!

SVT Play fungerar fortsatt inte felfritt, snabbspolning framåt endast i lägsta hastighet och bakåt funkar öht inte.

Logga in på iCloud ger: Kunde inte kommunicera med servern..-//

Har nollställt och även återställt utan framgång.

Så otroligt dåligt de efter 2,5 mån sedan 7.3 inte kunnat fixa.

Jag kan bekräfta vad du skriver angående snabbspolning och iCloud. Tyvärr...

Ursprungligen av frazze:

Jag får 1920x1080 (1080p?) på en 10 år gammal Samsung LE46B535P7WXXE med uppdaterad firmware. Ska låt den stå på ett tag med SVT och se om den välter. SVTplay verkar komma ihåg var jag avbröt visningen.

https://kontakt.svt.se/guide/bild-och-ljudkva...

I vilken bildkvalité sänder SVT på vanlig TV?
Vi sänder i 720p/50.”

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-31 14:43
Ursprungligen av Zeugma:

https://kontakt.svt.se/guide/bild-och-ljudkva...

I vilken bildkvalité sänder SVT på vanlig TV?
Vi sänder i 720p/50.”

Förstås. Jag ser ju bara formatet ut från ATV. Den kan ju konvertera on-the-fly.

Ursprungligen av frazze:

Förstås. Jag ser ju bara formatet ut från ATV. Den kan ju konvertera on-the-fly.

Jo, givetvis skalas videon upp. Jag har en 1080p-skärm och hela ytan utnyttjas. Men bildkvaliteten blir sämre.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-07-31 15:03
Ursprungligen av frazze:

Jag kan bekräfta vad du skriver angående snabbspolning och iCloud. Tyvärr...

Fast snabbspolning i SVTplay-appen för iOS och iPadOS fungerar ju. Men möjligen för att den egentligen bara är +/- 15 sek...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-08-01 10:07
Ursprungligen av jas:

Logga in på iCloud ger: Kunde inte kommunicera med servern..-//
Har nollställt och även återställt utan framgång.

Så otroligt dåligt de efter 2,5 mån sedan 7.3 inte kunnat fixa.

Och det problemet (felet?) beror på att du har tvåfaktorsautentisering påslaget. Du kan fortsätta att ha det påslaget, men behöver då göra en lite annorlunda inloggning. Det finns beskrivet i ett antal trådar på Apples diskussionsforum:

https://discussions.apple.com/thread/25043178... (ny från 2019)
https://discussions.apple.com/thread/25042057... (ny från 2019)
https://discussions.apple.com/thread/7533430 (gammal från 2016)

Var uppmärksam på att du har bara 30 sekunder på dig från att du har begärt verifieringskoden innan den slutar att gälla.
Felet som vi alla har drabbats av är att en tidigare inloggning utan tvåfaktorsautentisering gäller även efter att du aktiverar den på ditt AppleID. Detta drabbar ägare av ATV1/2/3, men hanteras korrekt i ATV4 (och framåt?).
Lite olyckligt utformat felmeddelande som gjorde att man kunde misstänka fel i DNS, men så är inte fallet.

Senast redigerat 2019-08-01 23:30
  • Medlem
  • 2019-08-02 22:05

Hörde någonstans att Apple slutar att hålla High Sierra uppdaterat. Någon som kan bekräfta? Har googlat men jag kanske har missat något?

Bevaka tråden