Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro on/off

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2019-07-22 19:20

Hej
Nu känner jag mig rejält osäker och skulle behöva lite proffesionell hjälp igen
2009 köpte jag min första MacBook och den har troget fungerat ända tills nu då den började sega fruktansvärt
Därför gjorde jag slag i saken och bytte in den och köpte istället en ny MacBook Pro 2019 med Touch Bar
Nu till min fråga. Fungerar Touch ID knappen i högra hörnet som on/off knapp fast jag inte aktiverat fingeravtryck?
Jag känner mig osäker och har inte vågat testa att stänga av datorn, när jag inte vet om jag kan starta upp den igen på Touch ID knappen, när inte fingeravtrycket är aktiverat

  • Medlem
  • 2019-07-22 19:34

Jag har aldrig ägt någon MBP med Touch ID. Men jag gissar på att du har fått skriva in ett lösenord för ditt konto när du skapade din profil på datorn? Jag antar att man får logga in med lösenordet när man startar datorn. Touch ID borde inte fungera direkt från ”kallstart”.
Så fungerar det iaf på en iPhone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-22 19:40
Ursprungligen av canaria:

Fungerar Touch ID knappen i högra hörnet som on/off knapp fast jag inte aktiverat fingeravtryck?

Kort svar: Ja.

Man måste alltid knappa in lösenordet manuellt när man startar om och loggar in på datorn. När man aktiverat Touch ID räcker det med fingeravtryck när man väcker från vila eller av andra skäl behöver autentisera användarkontot.

Så här slår du på eller av din Mac

  • Medlem
  • International user
  • 2019-07-22 20:50
Ursprungligen av IngoX:

Kort svar: Ja.

Man måste alltid knappa in lösenordet manuellt när man startar om och loggar in på datorn. När man aktiverat Touch ID räcker det med fingeravtryck när man väcker från vila eller av andra skäl behöver autentisera användarkontot.

Så här slår du på eller av din Mac

Tack snälla för ditt svar.
Så då kan jag med andra ord stänga ner min MacBook helt via äpplet, så som jag gjorde på min gamla MacBook
När jag sen skall använda den nästa gång, så startar jag den på Touch ID knappen och i och med att jag inte aktiverat fingeravtryck så skriver jag in mitt lösenord

Jajamän.

1
Bevaka tråden