Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder utan ordning eller tema

Tråden skapades och har fått 640 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-04-27 19:22

Mest troligtvis mitt sista inlägg i denna tråd. Mer djurliv från Södertörn.

Alla fina, men grodan är genial. Du får min sista gilla här som tack för besväret och för många fina naturbilder genom åren.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-04-27 19:46
Ursprungligen av GustafMA:

Alla fina, men grodan är genial. Du får min sista gilla här som tack för besväret och för många fina naturbilder genom åren.

Tack!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-04-27 19:49

Mycket fina. Jag önskar jag kunde ta hälften så bra bilder.

Ursprungligen av joakimo:

Mest troligtvis mitt sista inlägg i denna tråd. Mer djurliv från Södertörn.

Du har alltid lagt ut mycket vackra naturbilder i denna tråden. Har du en Instagram eller Flickr eller liknande för man kan fortsätta njuta av dina alster?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-04-28 13:28
Ursprungligen av suddgummi:

Du har alltid lagt ut mycket vackra naturbilder i denna tråden. Har du en Instagram eller Flickr eller liknande för man kan fortsätta njuta av dina alster?

Är mest aktiv på Instagram nu för tiden. Men har även Flickr och 500px.

https://www.instagram.com/joakimoestberg/

https://www.flickr.com/photos/jockeo/
https://500px.com/oestberg

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-05-09 09:23

Anonymiserad QR-kod?

Nej, kalibreringskarta för 2D-plasma skärrigg

Brorsans jycke nu i påskas.

  • Medlem
  • 2019-05-16 17:41

Igår stötte jag på en närgången och nyfiken ekorre. Bilden är tagen på 2-3 meters håll.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-05-17 10:57
Ursprungligen av CekariYH:

Liten äluk (Sädesärla) som lekte med nått dunigt, och naturligtvis hade jag ingen TC monterad, och medan jag montera den så försvann den...

Fina bilder

Tyvärr sällsynt att man får se dem i större format då du länkar till Flickr som är så in i bomben segt, sidan laddas aldrig in innan man tröttnar o stänger fliken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-05-17 10:58
Ursprungligen av Dalle:

Igår stötte jag på en närgången och nyfiken ekorre. Bilden är tagen på 2-3 meters håll.

Kul!

Kuriosa, jag har ännu så länge aldrig sett en ekorre i sverige...inte en enda. I London, i Hyde Park, har jag sett massor men i Sverige - noll

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-05-17 11:03
Ursprungligen av zinned:

Kul!

Kuriosa, jag har ännu så länge aldrig sett en ekorre i sverige...inte en enda. I London, i Hyde Park, har jag sett massor men i Sverige - noll

Ut i skogen med dig så ser du dom här också. Jag har sett flera stycken under våren här i våra södra delar.

Ursprungligen av zinned:

Fina bilder

Tyvärr sällsynt att man får se dem i större format då du länkar till Flickr som är så in i bomben segt, sidan laddas aldrig in innan man tröttnar o stänger fliken.

Tackar!
Flickr segt? Tar knappt 0,5s för mig få upp den på en 100/100 lina.

Ursprungligen av zinned:

Kul!

Kuriosa, jag har ännu så länge aldrig sett en ekorre i sverige...inte en enda. I London, i Hyde Park, har jag sett massor men i Sverige - noll

Ja, man ser dom sällan nu för tiden, men himla glad även fast jag fick tvärnita för en i närheten där jag bor så satt och glodde på den en stund men ingen kamera med mig, jo en iPhone men den va lite långt borta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-05-17 12:04
Ursprungligen av CekariYH:

Tackar!
Flickr segt? Tar knappt 0,5s för mig få upp den på en 100/100 lina.

Jag har testat från flertalet olika förbindelser från tid till annan, alltid samma sak.

Ursprungligen av zinned:

Jag har testat från flertalet olika förbindelser från tid till annan, alltid samma sak.

Skumt!
Testade just nu, runt 2s om jag klickar på en av bilderna, med Safari. Massa tilläg till Browsern?

Va på Strömsholmsdagarna som är ett event vid Strömsholms Slott med bla hästtävlingar etc. Under 4 dagar från den 6-9 juni. Otroligt kul, och fotade massor.
Tyvärr fick jag inte vara inne i arenorna som pressfotograferna fick, så lite hämmad av att inte kunna gå ner lågt etc , men men...
Har kommit igenom ca 20% av bilderna nu. Dag ett är klar, och påbörjat dag 2.
Första gången i livet jag är på hästtävlingar också… men fler ska det bli.

Har kommit igenom ca 20% av bilderna nu. Dag ett är klar, och påbörjat dag 2.
Några smakprov:

7R303179 by Lars Hernborg, on Flickr

7R304784 by Lars Hernborg, on Flickr

Albumet för dag 1: https://www.flickr.com/photos/cekari/albums/7...
Albumet för dag 2: https://www.flickr.com/photos/cekari/albums/7...

OBS! Massor av bilder och många fler är på gång…

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-07-13 18:02

Det har varit klent med fotograferande ett tag nu. Men första semesterdagen till ära satte jag väckarklockan på ringning extra tidigt och gick ut för att försöka få några bilder. En kan jag bjuda på.

Common snipe by Joakim Östberg, on Flickr

  • Medlem
  • 2019-07-15 12:04

Slänger in en bild från ön Huvudskär som togs för en dryg vecka sedan. Det är ett panorama på totalt fyra exponeringar. Tyvärr var slutartider för lång för att fånga fågeln skarpt, jag såg den inte ens i sökaren utan först hemma vid datorn.
Är det någon som vet vad det kan vara för pippi?

Ursprungligen av Dalle:

Slänger in en bild från ön Huvudskär som togs för en dryg vecka sedan. Det är ett panorama på totalt fyra exponeringar. Tyvärr var slutartider för lång för att fånga fågeln skarpt, jag såg den inte ens i sökaren utan först hemma vid datorn.
Är det någon som vet vad det kan vara för pippi?

Fin sommarbild! Har varit där någon gång. Man skulle tro att det borde vara en fiskmås men det ser ut som en falk?

  • Medlem
  • 2019-07-16 10:36
Ursprungligen av calinou:

Fin sommarbild! Har varit där någon gång. Man skulle tro att det borde vara en fiskmås men det ser ut som en falk?

Tack. Någon sorts rovfågel måste det väl vara? Den ser stor ut. Det är ju ingen Skata iaf.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-16 11:21
Ursprungligen av Dalle:

Tack. Någon sorts rovfågel måste det väl vara? Den ser stor ut. Det är ju ingen Skata iaf.

Delad stjärt fick mig att tänka på någon svala. Kanske en tornsvala? (som tydligen inte är en svala)

  • Medlem
  • 2019-07-16 12:06
Ursprungligen av IngoX:

Delad stjärt fick mig att tänka på någon svala. Kanske en tornsvala? (som tydligen inte är en svala)

Så pass? Där ser man, jag trodde den var mycket större! Men sen måste jag erkänna att jag inte kan någonting om fåglar.

Ursprungligen av IngoX:

Delad stjärt fick mig att tänka på någon svala. Kanske en tornsvala? (som tydligen inte är en svala)

Hur i helsike kan du se en delad stjärtfena på denna lilla bilden??? Tog hem den för att fixa till i PS, men den var så liten att det bara blir pixlar vid full-skärm.

@Dalle. En beskuren från originalfilen skulle nog vara bättre/lättare. Om du använder FB så finns det det tex Vilken Fågel att fråga på.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-07-19 19:40
Ursprungligen av CekariYH:

Hur i helsike kan du se en delad stjärtfena på denna lilla bilden??? Tog hem den för att fixa till i PS, men den var så liten att det bara blir pixlar vid full-skärm.

@Dalle. En beskuren från originalfilen skulle nog vara bättre/lättare. Om du använder FB så finns det det tex Vilken Fågel att fråga på.

Man får ta på sig glasögonen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-19 19:47
Ursprungligen av CekariYH:

Hur i helsike kan du se en delad stjärtfena på denna lilla bilden??? Tog hem den för att fixa till i PS, men den var så liten att det bara blir pixlar vid full-skärm.

@Dalles okända fågel:

Tornseglare, bild från wikipedia:

Ursprungligen av Gäddnos:

Man får ta på sig glasögonen.

Var mer SBS (Skit Bakom Spakarna) än glasögon. Fick ner visningsbilden först och inte den postade, så nu syns det ju tydligt

Ursprungligen av IngoX:

@Dalles okända fågel:
Tornseglare, bild från wikipedia:

Japp, ser ut att vara den...

  • Medlem
  • 2019-07-20 17:24

Well. Alla nöjda och glada. Tack @ingoX för klargörandet.

Case closed.

Bevaka tråden