Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Storytel på iOS 13 beta

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-07-17 09:14

Hej,

Både jag och sambon kör public beta 2 på våra iPhones. Plötsligt häromdagen slutade Storytel fungera, till synes inte i samband med varken app- eller iOS-uppdatering. Vi är båda 100% säkra på att ha kört den på public beta 2 och senaste appuppdateringen verkar vara ett tag sedan.

Appen fungerar tills man loggar in, då avslutas den. Har startat om telefonerna samt avinstallerat appen helt och installerat om.

Funkar Storytel för er andra som kör betan?

  • Superhjälte
  • 2019-07-17 09:25

Har själv varit med om att appar slutar fungera i betan. Använder inte just Storytel men bl.a. Forza fungerade i några dagar för mig för att sedan tvärdö och vägra starta igen vad man än gör. Något man får räkna med när man använder betaversioner.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-07-17 19:21
Ursprungligen av Zop:

Har själv varit med om att appar slutar fungera i betan. Använder inte just Storytel men bl.a. Forza fungerade i några dagar för mig för att sedan tvärdö och vägra starta igen vad man än gör. Något man får räkna med när man använder betaversioner.

Jo, visst räknar jag med konstigheter men har inte varit med om att en app bara slutar funka utan att man uppdaterar något.

Funkar fortfarande på public beta 1 som jag kör på jobbmobilen så den får väl agera Storytel-spelare tills PB3 kommer eller Storytel uppdateras.

Jupp. Storytel kraschar för mig på iOS 13 PB2. På iPadOS fungerar det hjälpligt. Man kan inte styra uppspelning via appen utan man måste starta appen och sen trycka play i kontrollcenter.

Ehm för mig har Storytel fungerar klanderfritt på pb2 ? iofs så installerade jag appen efter att pb2 släpptes.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-07-19 10:10
Ursprungligen av pmarriott:

Jupp. Storytel kraschar för mig på iOS 13 PB2. På iPadOS fungerar det hjälpligt. Man kan inte styra uppspelning via appen utan man måste starta appen och sen trycka play i kontrollcenter.

Det problemet har jag i en annan app - Biblio. Men den har jag inte använt tidigare så jag vet inte om det beror på appen eller betan.

Ursprungligen av Mrkhaglund:

Ehm för mig har Storytel fungerar klanderfritt på pb2 ? iofs så installerade jag appen efter att pb2 släpptes.

Intressant.

Nu med PB3 funkar den bra igen för mig. Har inte gjort något annat än att uppdatera iOS. Däremot Fungerar den fortfarande inte för sambon trots samma mjukvaruversion.

Ursprungligen av jonasn:

...
Nu med PB3 funkar den bra igen för mig. Har inte gjort något annat än att uppdatera iOS. Däremot Fungerar den fortfarande inte för sambon trots samma mjukvaruversion.

Det fungerar inte för mig heller efter senaste uppdateringen.. det är intressant detta med betor och buggar - ibland så känns det totalt obegripligt hur det fungerar eller inte

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-07-28 13:12

Efter någon dag slutade Storytel fungera igen för mig, men igår kväll kunde jag lyssna på ljudböcker utan problem. Idag startar den inte.

Jag har en känsla av att något ändrats med hur dataanslutningar fungerar eller hur appar får information om anslutningen i iOS13. Upplever att några appar tror att de är nedkopplade eller uppkopplade via en annan metod (mobilnät/wifi) än de faktiskt är, och om jag startar Storytel nedkopplad så stängs inte appen förrän jag väljer en bok, så det känns också relaterat.

Ursprungligen av jonasn:

Efter någon dag slutade Storytel fungera igen för mig, men igår kväll kunde jag lyssna på ljudböcker utan problem. Idag startar den inte.

Jag har en känsla av att något ändrats med hur dataanslutningar fungerar eller hur appar får information om anslutningen i iOS13. Upplever att några appar tror att de är nedkopplade eller uppkopplade via en annan metod (mobilnät/wifi) än de faktiskt är, och om jag startar Storytel nedkopplad så stängs inte appen förrän jag väljer en bok, så det känns också relaterat.

Jag har samma känsla (pga andra appar, inte pga storytel)

Storytel fungerar efter senaste uppdateringen i AppStore.

1
Bevaka tråden