Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi behöver din hjälp för att hålla 99mac igång

Tråden skapades och har fått 232 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-15 13:42
Ursprungligen av tobbehj:

Ända sedan gamla Mac-Nytt tiden så har jag velat ge mitt stöd, nu har jag äntligen fått möjlighet att på ett bra sätt visa min uppskattning och ge möjlighet för de som driver denna sajt att driva vidare och utveckla. Heja Esse!

Ohh! Det var längesedan! Fortfarande i Växjö?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2019-07-15 17:16
Ursprungligen av Esse:

Ohh! Det var längesedan! Fortfarande i Växjö?

Nej, sedan ett antal år (7 tror jag) är det Blekinge som gäller, den sydöstra delen. Har du vägarna förbi så kan vi bjuda på ett osannolikt gott kaffe i vårt sommarcafé Lantluft!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Vi jobbar på det! Förhoppningsvis är det på plats inom ett par veckor!

Slå på stort om/när det händer. Vill inte missa ??

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-24 09:18
Ursprungligen av tobbehj:

Nej, sedan ett antal år (7 tror jag) är det Blekinge som gäller, den sydöstra delen. Har du vägarna förbi så kan vi bjuda på ett osannolikt gott kaffe i vårt sommarcafé Lantluft!

Jämjö alltså? Its a date!

vänligen
/Peter

  • Administratör
  • Lund
  • 2019-08-12 21:16

Så kära Macvänner, ni önskade fler sätt än Patreon för att kunna hjälpa till att hålla sidan levande och vi har nu ordnat så det går att donera via PayPal. Knappen för att donera hittar ni vid menyn över hem, forum och profil.

https://www.99mac.se/artikel/12727-nu-kan-du-...

Ursprungligen av Thor:

Så kära Macvänner, ni önskade fler sätt än Patreon för att kunna hjälpa till att hålla sidan levande och vi har nu ordnat så det går att donera via PayPal. Knappen för att donera hittar ni vid menyn över hem, forum och profil.

https://www.99mac.se/artikel/12727-nu-kan-du-...

Bra ! Nu blir det action - åtminstone från min sida. ?

  • Medlem
  • 2019-08-12 22:31
Ursprungligen av Thor:

Så kära Macvänner, ni önskade fler sätt än Patreon för att kunna hjälpa till att hålla sidan levande och vi har nu ordnat så det går att donera via PayPal. Knappen för att donera hittar ni vid menyn över hem, forum och profil.

https://www.99mac.se/artikel/12727-nu-kan-du-...

Gött! Då slipper man Patreon! ?? Hoppas att det är fler som ansluter sig nu.

Senast redigerat 2019-08-12 22:43
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-08-12 22:34

Words are powerless to express my gratitude.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-08-17 22:20

Jag har inte varit här eller inloggad sedan... sist.
Denna tråd (och allt annat sedan nya ägaren tog över) har gått mig totalt bi.

Nu är sommarsemestern över och jag är tillbaka i verkligheten.

Om jag förstår saken rätt så kan man nu – äntligen – enkelt betala för sitt gillande? Såklart kommer jag isåfall göra det.
Hur många månader har jag missat? (När tog nuvarande ägare över). Självklart kommer jag att pynta retroaktivt.

  • Medlem
  • 2019-08-17 23:07

@filuren Stämmer!
Det är Patreon eller Paypal som gäller. Tråden startade i slutet av Juni. Kolla inlägg #1 och #185 för info om Patreon vs Paypal.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-08-17 23:41

Jag har inte PayPal. (Jag är en gammal man). Vad gäller Patreon verkar det bra. Jag sätter in några hundringar imorrn (sön). Sedan 50:- månad till ni säger ni behöver mer. Eller - mot förmodan - mindre.
Självklart stödjer jag er. Jag hoppas fler gör så att allt funkar.
Det vore intressant med en graf som visar om vi stödjare är i närheten eller över vad som behövs.

Ursprungligen av filuren:

Jag har inte PayPal. (Jag är en gammal man). Vad gäller Patreon verkar det bra. Jag sätter in några hundringar imorrn (sön). Sedan 50:- månad till ni säger ni behöver mer. Eller - mot förmodan - mindre.
Självklart stödjer jag er. Jag hoppas fler gör så att allt funkar.
Det vore intressant med en graf som visar om vi stödjare är i närheten eller över vad som behövs.

All kärlek till dig! Gällande Patreon så finns inga grafer men längst ned här kan du se hur mycket vi behöver komma upp i varje månad för att täcka kostnaderna för att hålla sidan igång:

https://www.patreon.com/99mac

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Tack för de fina orden! Ett tips är att använda en podcastspelare med stöd för kapitel. Om något ämne inte intresserad så kan du enkelt byta till nästa kapitel

Kan du ge exempel på en enkel sådan för iOS?

Ursprungligen av CekariYH:

Kan du ge exempel på en enkel sådan för iOS?

Overcast är grym! Tyvärr har vi inte kapitel längre då vår nya plattform som podden publiceras på inte stödjer det ännu.

  • Superhjälte
  • 2019-08-19 08:59
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Overcast är grym! Tyvärr har vi inte kapitel längre då vår nya plattform som podden publiceras på inte stödjer det ännu.

Hoppas att Acast tar sig i kragen eller får konkurrens av någon vettig aktör. Värdelöst att de inte stödjer kapitel, som till och med Apple stödjer numera.

Ursprungligen av Mackan1984:

Det som saknas här är väl ”en keptang” som stoppar trådarna från att bli helt nedsmutsade av onödigt tjafs som aldrig tar slut.
Tjafs som jag startat b la, då försvann allt från start av argument och påhopp till det senaste och tråden blev ren och fin igen med en påminnelse att hålla sig on-topic.
Just nu får jag bara en cringe-känsla av hela den här tråden ?

Ja, vart tog keptang vägen? Saknar han, mycket bra moderater.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Overcast är grym! Tyvärr har vi inte kapitel längre då vår nya plattform som podden publiceras på inte stödjer det ännu.

Får väl prova överkast då, tack för tipset.

Så, då har jag donerat en engångssumma via PayPal och även startat en månadsvis betalning på en blygsam summa så här i början.
You've donated xxx.xx SEK to Svenska Tekniknyheter AB, så Svenska Tekniknyheter AB är enbart för 99mac?

  • Superhjälte
  • 2019-08-19 09:15
Ursprungligen av CekariYH:

Ja, vart tog keptang vägen? Saknar han, mycket bra moderater.

Kan bara instämma. Vet inte om hen blev tillfrågad när Teknikveckan tog över.

Ursprungligen av CekariYH:

Så, då har jag donerat en engångssumma via PayPal och även startat en månadsvis betalning på en blygsam summa så här i början.
You've donated xxx.xx SEK to Svenska Tekniknyheter AB, så Svenska Tekniknyheter AB är enbart för 99mac?

Yes vi såg precis det, tack! Exakt Svenska Tekniknyheter AB äger 99mac och Teknikveckan, men PayPal och Patreon (för 99) är öronmärkta pengar just för denna site. Sen har vi en egen Patreon för Teknikveckan där de pengarna är öronmärkta för den sidan

Ursprungligen av Zop:

Kan bara instämma. Vet inte om hen blev tillfrågad när Teknikveckan tog över.

Det blev han inte, vi har ingen aning om vem det är

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Det blev han inte, vi har ingen aning om vem det är

Kalas!

Overcast, är det den där det står Overcast Radio LLC undertill Overcast??

Opps, svarade på fel inlägg, skulle vara på inlägg #202, sorry.

Ursprungligen av CekariYH:

Kalas!

Overcast, är det den där det står Overcast Radio LLC undertill Overcast??

Yes sir, det är rätt!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Yes sir, det är rätt!

Så, ska skapa ett account, behöver en url för era podcaster please... eller hur gör man?

Ursprungligen av CekariYH:

Så, ska skapa ett account, behöver en url för era podcaster please.

Tryck på plusset längst upp till höger sen skriver du bara Teknikveckan så kommer du hitta den

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Tryck på plusset längst upp till höger sen skriver du bara Teknikveckan så kommer du hitta den

Finns inget + bara add URL, men det är väl den du menar...

Ursprungligen av CekariYH:

Finns inget + bara add URL, men det är väl den du menar...

Nähe, fick upp en dialog: "Not found Could not find a podcast feed at this URL" (skrev in Teknikveckan som du sa.

Ah, fixade det...tror jag...

Japp, nu är jag igång, så nu kan jag lyssna på glada stämmor och skramland plåtgrejor, jo, ni vet vem

Senast redigerat 2019-08-19 10:09
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Det blev han inte, vi har ingen aning om vem det är

En uppskattad moderator som borde ha fått uppmärksamhet nog att bli tillfrågad om han ville följa med i övergången. Nu vet inte hur historiken ser ut så det kan hända att det finns mycket goda skäl till varför ni inte vet vem det är men jag tycker att det låter märkligt.

Gamla gänget som ägde sajten före er borde kunna ge er mer information.

Ursprungligen av sextontio:

En uppskattad moderator som borde ha fått uppmärksamhet nog att bli tillfrågad om han ville följa med i övergången. Nu vet inte hur historiken ser ut så det kan hända att det finns mycket goda skäl till varför ni inte vet vem det är men jag tycker att det låter märkligt.

Gamla gänget som ägde sajten före er borde kunna ge er mer information.

Hittade hans profil och provade att skicka ett internt meddelande, men är ju inte säkert att han finns för det och infot om han i profilen gav inga ledtrådar hur man får tag i honom utanför 99mac.

Ursprungligen av CekariYH:

Hittade hans profil och provade att skicka ett internt meddelande, men är ju inte säkert att han finns för det och infot om han i profilen gav inga ledtrådar hur man får tag i honom utanför 99mac.

Jag fick faktiskt kontakt med keptang, och han mådde bra mm.
Han va inte säker på om han skulle komma tillbaka hit igen, och jag ville inte fråga ut om varför, men han nämnde en sak men det vill jag inte säga så här för att undvika ett påföljande tjafs, så vi får väl se...

Bevaka tråden