Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1password trodde jag skulle vara enkelt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffade detta i helgen och installerade på min stationära Win10 dator med Firefox. Fixade till alla lösenord vilket gick rätt så smidigt. Kom till jobbet idag där jag har en likadan dator och laddade hem programmet och loggade in. Sen visade sig att jag inte kom in på en enda sida p g a fel lösenord, samma på min iPhone XS. Jag trodde att det skulle vara samma lösenord som i den första datorn men så verkar det inte vara. Ska man göra unika lösenord på varje enhet, det verkar ju inte så bra om man behöver byta lösen.

Någon här som är insatt i hur det funkar?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-15 19:55

Om du lagrar lösenords databas lokalt kan 1Password omöjligen komma åt på olika enheter. Säger sig självt. Du måste välja någon molnlagring så alla enheter kommer åt databasen.

Jag kör 1password på min mac, iPhone och PC - funkar brilliant. Sparar/synkar min keychain i Dropbox.

Ursprungligen av Innis:

Om du lagrar lösenords databas lokalt kan 1Password omöjligen komma åt på olika enheter. Säger sig självt. Du måste välja någon molnlagring så alla enheter kommer åt databasen.

Är det inte redan någon form av molnlagring i 1password? Jag kan ju se alla sidor jag har nya lösenord (i 1password programmet) i min jobbdator, det borde jag väl inte om de var lagrade lokalt?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-15 20:54
Ursprungligen av RolexJocke:

Är det inte redan någon form av molnlagring i 1password? Jag kan ju se alla sidor jag har nya lösenord (i 1password programmet) i min jobbdator, det borde jag väl inte om de var lagrade lokalt?

Nej du måste ha ett medlemskap för att 1Password ska sköta det åt dig. Det är gratis första månaden sen kostar det.
https://support.1password.com/sync-options/

Ursprungligen av Innis:

Nej du måste ha ett medlemskap för att 1Password ska sköta det åt dig. Det är gratis första månaden sen kostar det.
https://support.1password.com/sync-options/

Ja det har jag, sen kostar det $3 i månaden. Det är väl lagringen man betalar för antar jag. Som sagt lösenorden kommer upp men gillas inte i jobbdatorn. Vet inte om något måste aktiveras, eller kanske det inte funkar under gratismånaden?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-15 22:11
Ursprungligen av RolexJocke:

Ja det har jag, sen kostar det $3 i månaden. Det är väl lagringen man betalar för antar jag. Som sagt lösenorden kommer upp men gillas inte i jobbdatorn. Vet inte om något måste aktiveras, eller kanske det inte funkar under gratismånaden?

Har ingen aning varför det inte fungera för dig. Dags att kontakta deras support

Jag ska kolla lite närmre på det imorgon på jobbet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-07-15 22:34

Jag fick detta problemet vid ett tillfälle på en av mina datorer.
Men en omstart senare så synkade allt på nytt och sedan fungerade det igen.

Prova ta bort vault och lägg till igen om du inte redan gjort det.

1
Bevaka tråden