Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera AAC till MP3

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Dalle:

.wav ska väl vara cd-kvalitet om jag inte minns helt fel? Man förlorar ingen kvalitet på att gå denna omväg?

Precis, WAV är lossless okomprimerat, därav konvertering till FLAC efter WAV så får du lossless komprimerat.
Ingen förlust någonstans.

  • Medlem
  • 2019-07-12 21:59
Ursprungligen av Andorr:

Precis, WAV är lossless okomprimerat, därav konvertering till FLAC efter WAV så får du lossless komprimerat.
Ingen förlust någonstans.

Stort tack! Detta gick mycket fortare!

En sista nyfiken fråga bara: Om jag först ska göra .wav-filer så spelar det väl ingen roll om jag använder iTunes eller XLD för det momentet? iTunes hämtar ju låttitlar samt skivomslag vilket är ganska trevligt.

Ursprungligen av Dalle:

En sista nyfiken fråga bara: Om jag först ska göra .wav-filer så spelar det väl ingen roll om jag använder iTunes eller XLD för det momentet? iTunes hämtar ju låttitlar samt skivomslag vilket är ganska trevligt.

Nä spelar ingen roll, WAV är WAV så använd det som är smidigast.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-07-13 11:30
Ursprungligen av Dalle:

Stort tack! Detta gick mycket fortare!

En sista nyfiken fråga bara: Om jag först ska göra .wav-filer så spelar det väl ingen roll om jag använder iTunes eller XLD för det momentet? iTunes hämtar ju låttitlar samt skivomslag vilket är ganska trevligt.

Tänker du .wav som slutformat för musiken?

  • Medlem
  • 2019-07-13 19:02
Ursprungligen av reboot81:

Tänker du .wav som slutformat för musiken?

Jag kommer att spara alla skivor som ett .wav-bibliotek. Då har jag alla skivor sparade okomprimerat. Sedan konverterar jag dessa kopior till Apple Lossless så jag kan ha det på telefonen.
Vill jag ha något annat format i framtiden så har jag mina original kvar.
Hade du några tips eller var det ren nyfikenhet?

Ursprungligen av Dalle:

Jag kommer att spara alla skivor som ett .wav-bibliotek. Då har jag alla skivor sparade okomprimerat. Sedan konverterar jag dessa kopior till Apple Lossless så jag kan ha det på telefonen.
Vill jag ha något annat format i framtiden så har jag mina original kvar.
Hade du några tips eller var det ren nyfikenhet?

Du kan konvertera allt till valfritt lossless (FLAC/Apples) och ta bort WAV. Du kan göra det okomprimerat igen från Apples Lossless/FLAC om du vill.
Tar bara upp onödig plats att spara WAV-filerna.

Bevaka tråden