Apple lanserar ny public beta av iOS 13

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ni gått och väntat på nästa beta av iOS 13 så är den nu släppt och går att installera över WiFi.

Läs hela artikeln här

• Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-09 09:10

Läste att carplay inte fungerar så avvaktar nästa version för telefonen. Håller på att uppdatera iPaden

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-07-09 10:48
Ursprungligen av Json_81:

Läste att carplay inte fungerar så avvaktar nästa version för telefonen. Håller på att uppdatera iPaden

Carplay fungerar fint för mig, både på PB1 och PB2. Den nya hemskärmen är okej och det finns ett ljust läge, vet inte om det är något banbrytande direkt.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-09 14:04
Ursprungligen av jonasn:

Carplay fungerar fint för mig, både på PB1 och PB2. Den nya hemskärmen är okej och det finns ett ljust läge, vet inte om det är något banbrytande direkt.

Ok, låter bra. Var folk på macrumours som skrev att det var problem.
Ska ut och köra en del det närmsta och kommer behöva navigationen så chansar inte

Ursprungligen av Json_81:

Ok, låter bra. Var folk på macrumours som skrev att det var problem.
Ska ut och köra en del det närmsta och kommer behöva navigationen så chansar inte

Prövade CarPlay å maps på Gotland men upplevde stora uppdateringsproblem. Funkar Waze? Enda jag använder. Tack!

• Medlem
  • Kungälv
  • 2019-07-09 20:16
Ursprungligen av D_Odell:

Prövade CarPlay å maps på Gotland men upplevde stora uppdateringsproblem. Funkar Waze? Enda jag använder. Tack!

Ingen aning, de på macrumours skrev bara carplay, inte enskilda appar.

CarPlay har fungerat för mig på både PB 1 och 2. 👍

Ursprungligen av jonasn:

och det finns ett ljust läge

Har du fått det att fungera? För mig är den mörk hela tiden även om jag har den på automatiskt.

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-07-11 18:25
Ursprungligen av Brynge:

Har du fått det att fungera? För mig är den mörk hela tiden även om jag har den på automatiskt.

Jag vet inte om det ljusa läget fanns/funkade i PB1 men i PB2 växlar den automatiskt mellan lägena för mig.

Ursprungligen av jonasn:

Jag vet inte om det ljusa läget fanns/funkade i PB1 men i PB2 växlar den automatiskt mellan lägena för mig.

Det fanns i PB 1 men för mig funkade det inte. Har kört PB 2 sen release men inte fått det att funka på den heller.

Använder den tid, soluppgång /-nergång baserat på plats eller ljussensorn på telefonen? Om den använder ljussensorn skulle det förklara varför den inte växlar då telefonen ligger i ett fack under mittkonsolen, men det känns samtidigt som en konstig lösning, alla har ju telefonen på olika ställen eller kanske upp och ner och då skulle det inte heller funka.

1
Clean my mac!
Bevaka tråden
Clean my mac!
Clean my mac!