Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi beställde uppenbart fejkade AirPods - detta fick vi

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu var det dags, vi kunde inte låta bli att se vad vi egentligen får om vi beställer AirPods som är alldeles för billiga för att vara AirPods.

Läs hela artikeln här

Intressant ändå att det var bra ljud. Jag antar dock att funktioner som automatiskt paus och parning inte funkar? ?
Min erfarenhet av billiga kopior är att de om inte annat går sönder väldigt fort. I de flesta fall är dessutom allt betydligt sämre; byggkvalité, ljud, bild, känsla etc.

Och som sagt, copyright finns ju av en anledning....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-02 07:28
Ursprungligen av Redaktionen:

Nu var det dags, vi kunde inte låta bli att se vad vi egentligen får om vi beställer AirPods som är alldeles för billiga för att vara AirPods.

Läs hela artikeln här

"Bra ljud", blinkande röda och blå dioder och så hade de ju erbjudande på tre par betala för två.

Köp tre par för 1400 och sälj dem på Blocket som Air Pods 3 för tusenlappen styck. Snart är finansieringen för 99mac i hamn!

Vad kostade dem? Har ni tanken på att beställa en "nyare" kopia och benchmarka mot orginalet? De senaste kopiorna har även W1-chippet med autouppkoppling och trådlös laddning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-02 10:09
Ursprungligen av nollnoll:

De senaste kopiorna har även W1-chippet med autouppkoppling och trådlös laddning.

Har du länk till en sådan kopia med W1-chip? Nyfiken.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-02 10:21
Ursprungligen av nollnoll:

Vad kostade dem? Har ni tanken på att beställa en "nyare" kopia och benchmarka mot orginalet? De senaste kopiorna har även W1-chippet med autouppkoppling och trådlös laddning.

Det har jag väldigt svårt att tro på. Att Apple skulle tillåta tredjepart använda "deras" chip i något som tydligen är av sämre kvalitet.

  • Medlem
  • Svalöv
  • 2019-07-02 10:21
Ursprungligen av nollnoll:

Vad kostade dem? Har ni tanken på att beställa en "nyare" kopia och benchmarka mot orginalet? De senaste kopiorna har även W1-chippet med autouppkoppling och trådlös laddning.

Har de W1 chippet eller säger dom att de ha W1 chippet? Det är väl nån sorts speciallösning från Apple så det lär ju även det vara någon sorts kopia då.

Ursprungligen av IngoX:

Har du länk till en sådan kopia med W1-chip? Nyfiken.

Ursprungligen av Innis:

Det har jag väldigt svårt att tro på. Att Apple skulle tillåta tredjepart använda "deras" chip i något som tydligen är av sämre kvalitet.

Ursprungligen av rassej:

Har de W1 chippet eller säger dom att de ha W1 chippet? Det är väl nån sorts speciallösning från Apple så det lär ju även det vara någon sorts kopia då.

Den senaste modellerna heter i100 och i200, de har fler funktioner än dessa.

Här är en länk till två reviews med i200 som jämförs:
https://www.youtube.com/watch?v=FE8B_DWuLGk
https://www.youtube.com/watch?v=Dk5i2g4ZZzM

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-02 10:40
Ursprungligen av nollnoll:

Den senaste modellerna heter i100 och i200, de har fler funktioner än dessa.

Här är en länk till två reviews med i200 som jämförs:
https://www.youtube.com/watch?v=FE8B_DWuLGk
https://www.youtube.com/watch?v=Dk5i2g4ZZzM

Tror inte alls att det är H1-chipet i dom

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-02 10:45
Ursprungligen av nollnoll:

Den senaste modellerna heter i100 och i200, de har fler funktioner än dessa.

Här är en länk till två reviews med i200 som jämförs:
https://www.youtube.com/watch?v=FE8B_DWuLGk
https://www.youtube.com/watch?v=Dk5i2g4ZZzM

Fascinerande. Kinesiska ingeniörer är duktiga på reverse engineering när de gör kopior.

Man får se upp när man köper begagnat på Blocket. Vad jag förstår är det ytterst små skilnader på förpackning och text på caset som gör att man kan se att det inte är original, så man får kolla extremt noga! Begär att se inköpskvittot.

Edit: kollade några fler jämförelsevideor så ändrade formulering av min text och rekommendation ovan

Senast redigerat 2019-07-02 11:04
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-02 11:15

Snabbaste sättet att skilja på original och fejk kan vara att väga dem! 49 gram för AirPods 2 med trådlös laddning, 34 gram för i200 TWS. Och så att kopian inte har sensorer som gör att musiken pausar när du tar ena ur örat.

https://m.youtube.com/watch?v=pbrH4p2Llhs

Ursprungligen av IngoX:

Snabbaste sättet att skilja på original och fejk kan vara att väga dem! 49 gram för AirPods 2 med trådlös laddning, 34 gram för i200 TWS. Och så att kopian inte har sensorer som gör att musiken pausar när du tar ena ur örat.

https://m.youtube.com/watch?v=pbrH4p2Llhs

Finns olika kopior. i200 och i100 har att musiken pausas när man tar ur dem ur örat.

Jag köpte ett par kopior (av finaste rang) till familjemedlem och den började svälla och ryka efter 30 min på den trådlösa laddaren.
Rekommenderas inte av denna anledning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-02 11:58
Ursprungligen av nollnoll:

Finns olika kopior. i200 och i100 har att musiken pausas när man tar ur dem ur örat.

Ja det verkar variera bland kopiorna, och vad olika youtubers säger. Ger man sig in i branchen att köpa kopior får man göra sin hemläxa och vara beredd att bli besviken när paketet kommer.

Ursprungligen av IngoX:

Ja det verkar variera bland kopiorna, och vad olika youtubers säger. Ger man sig in i branchen att köpa kopior får man göra sin hemläxa och vara beredd att bli besviken när paketet kommer.

Absolut. Speciellt ska man vara uppmärksam när man köper i andra hand, då kopiorna är så lika orginalet. Det bästa är att inte stötta denna branch, utan gå för the real deal.

  • Medlem
  • 2019-07-02 13:21

Jag har ett par TWS i60 och tycker att de är ganska okej, faktiskt. De har inte riktiga W1-chippet så jag har förstått, utan ett med samma funktioner.

Den blir varm när man laddar med QI och ljudet är lite sådär, men för 300:- är jag nöjd än så länge, faktiskt. Aliexpress har massvis med kopior om man söker på "tws".

Jag tänkte använda mina som slit och släng när jag tränar eftersom de ändå var så billiga.

Intressant. Men det heter ”fejkade”. ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-07-03 08:56

Intressant! Kul att du tog en titt på dessa!

Finns det tecken i själva annonsen på att det är fejk?
Menar att om det t ex inte står Apple någonstans så borde vara en varningssignal?
Ser att det står Air Pods i annonsen i stället för Airpods.
Ser inte riktigt på hela filmen men vad gäller förpackningen så verkar den vara ganska identiskt som för äkta?

  • Medlem
  • Svalöv
  • 2019-07-03 16:38
Ursprungligen av calinou:

Ser inte riktigt på hela filmen men vad gäller förpackningen så verkar den vara ganska identiskt som för äkta?

Förpackningen avslöjar produkten direkt eftersom den har en modellbeteckning på framsidan i12 i detta fallet), den riktiga förpackningen har ingen text alls, endast en bild på lurarna.

Ursprungligen av rassej:

Förpackningen avslöjar produkten direkt eftersom den har en modellbeteckning på framsidan i12 i detta fallet), den riktiga förpackningen har ingen text alls, endast en bild på lurarna.

Tänka sig att dom har tabbat sig med förpackningen när allt annat ser så äkta ut.......Skulle kanske har gått i fällan och köpt. Ska vara mer uppmärksam på sådana detaljer.

Ursprungligen av calinou:

Tänka sig att dom har tabbat sig med förpackningen när allt annat ser så äkta ut.......Skulle kanske har gått i fällan och köpt. Ska vara mer uppmärksam på sådana detaljer.

Tabbat sig? Det är naturligtvis med mening.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-03 21:13
Ursprungligen av calinou:

Finns det tecken i själva annonsen på att det är fejk?

Ja det finns tecken. INGEN återförsäljare säljer nya äkta Apple Airpods för 699 kr.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2019-08-12 09:12

Stackars Inga som rekommenderas köpa dem ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-08-12 09:41

Fejkade AirPods på ett annat sätt: hos www.techdeal.shop finns det Apple AirPods G1 original för ca 1100SEK. Men hela siten är fejk visar det sig.

1
Bevaka tråden