Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi behöver din hjälp för att hålla 99mac igång

Tråden skapades och har fått 232 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-07-01 11:12
Ursprungligen av Gurra:

14 pers som stödjer med $43/månad tycker jag är extremt svagt! Man kan absolut ha synpunkter på Patreon, men det är ju inte en liten okänd skitsajt som man inte kan förstå. När nedläggningsbeslutet kom verkade det vara många som verkligen ville ha kvar iallafall forumet men några tior i månaden är tydligen för mycket begärt.

Varför inte ge de nya ansvariga en chans och se vart det tar vägen? Gillar man det inte är det ju inte svårare än att sluta stödja om några månader.

Jag har inga problem att ge Teknikveckan-gänget pengar. Jag sponsrar gärna.

Därför bad jag snällt om alternativ då jag har personliga problem med Patreon. Och det är inte av anledningar som tidigare tagits upp här i diskussion som urartade.

Nej, jag har inte lust att diskutera det om nu någon annan nyfiket vill veta.

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-07-01 11:29
Ursprungligen av iller:

Jag har inga problem att ge Teknikveckan-gänget pengar. Jag sponsrar gärna.

Därför bad jag snällt om alternativ då jag har personliga problem med Patreon. Och det är inte av anledningar som tidigare tagits upp här i diskussion som urartade.

Nej, jag har inte lust att diskutera det om nu någon annan nyfiket vill veta.

Ser inget problem med att fråga om alternativ. Och håller med om att tråden spårade ur.

Det var mer en allmän kommentar kring att det var 500+ inlägg i tråden kring nedläggningen men efter en knapp vecka med ett alternativ för att betala har bara 14 personer kommit sig för att bidra och istället har vi diskuterat betalplattformen, vilka delar av sajten man gillar och om man har förtroende för gänget som tagit över sajten. Det känns bara tråkigt att folk tycker att det är så lätt att säga att man är beredd att betala och så djävla svårt att faktiskt göra det.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-01 11:30
Ursprungligen av iller:

Jag har inga problem att ge Teknikveckan-gänget pengar. Jag sponsrar gärna.

Därför bad jag snällt om alternativ då jag har personliga problem med Patreon. Och det är inte av anledningar som tidigare tagits upp här i diskussion som urartade.

Nej, jag har inte lust att diskutera det om nu någon annan nyfiket vill veta.

Du får bjuda Thor på Lund en gång i veckan så är det löst!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-07-01 11:40
Ursprungligen av Esse:

Du får bjuda Thor på Lund en gång i veckan så är det löst!

Eftersom vi alla 3 bor i Skåne så är det banne mig inte en omöjlig uppgift

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-01 11:42
Ursprungligen av Gurra:

Ser inget problem med att fråga om alternativ. Och håller med om att tråden spårade ur.

Det var mer en allmän kommentar kring att det var 500+ inlägg i tråden kring nedläggningen men efter en knapp vecka med ett alternativ för att betala har bara 14 personer kommit sig för att bidra och istället har vi diskuterat betalplattformen, vilka delar av sajten man gillar och om man har förtroende för gänget som tagit över sajten. Det känns bara tråkigt att folk tycker att det är så lätt att säga att man är beredd att betala och så djävla svårt att faktiskt göra det.

Jag vill bara poängtera att jag ser absolut inga problem med att inte vara Patreon. Förhoppningsvis kommer vi ha råd att utveckla sajten så Patreons får fördelar så som reklamfritt etc men där är vi inte nu.

Nu drar vi lite i handbromsen här

Planen för 99mac är att sidan ska handla om Apple och kringprodukter som fungerar med Apples prylar.

Sidan kommer drivas primärt av mig då jag älskar Apples produkter och brinner för företaget.

Det kommer inte vara politiskt vinklat eller något sådant och jag hoppas vi alla bara kan komma överens och göra 99mac till det trevligaste och största stället i norden där vi kan samlas och prata om just Apple.

När det kommer till finansiering så är Patreon absolut lättast för oss och även billigast. Istället för att sitta och administrera betalningar vill vi lägga tiden på att skapa innehåll till sidan och utveckla den framåt. Det kommer även läggas in reklam framöver så de som kanske inte vill eller kan använda Patreon får mer än gärna stänga av sin Ad-blocker sen när det är igång. Vi kommer titta på fler lösningar men detta är det alternativ vi enklast och snabbast kunde få på plats.

Jag är helt övertygad om att vi kan skapa en supertrevlig plats där vi kan lära oss massor av varandra, och sidan kommer formas tillsammans med er läsare.

Ha en härlig måndag!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-07-01 12:16

Tack för ”programförklaringen”

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Ha en härlig måndag!

och tack detsamma!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-07-01 12:26
Ursprungligen av Sperious:

Kan du försöka hålla dina personliga politiska åsikter skilda från verksamheten du bedriver? Praktexempel på ett inlägg som får mig att känna att det inte blir en krona till er. Det här är inget politiskt forum - och om det är det numera så kan ni avregga mitt konto.

Det tror jag är omöjligt för vederbörande. Du ser ju där även ett praktexempel på något som aldrig skulle yttrats tidigare, att uttala sig nedlåtande mot personer av annan åsikt.

Ursprungligen av Esse:

Du tycker jag skulle ignorera hans inlägg alltså, är det kundvård?

Nej, men att du uttalar dig nedlåtande till @johan_tanying för att han nämner exempel på personer som lämnat Patreon. Vad du tycker om dessa personer är helt ointressant. Din åsikt om personerna som togs som exempel kan ju aldrig ha någon påverkan på valet, som om ni skulle struntat i Patreon om personer du faktiskt gillar skulle ha lämnat dem.

Ursprungligen av Esse:

Av att döma var inte den räddningen möjlig för dig att uppskatta och det kanske dags att gå vidare till annat ställe för dig.

Så fantastiskt trevlig inställning och fint svar till en "kund".

Ursprungligen av Esse:

Hur vill du bli bemött när du förklarar att du inte gillar min personlighet?

Som sig bör, dvs visa att du är bättre än så? Är väl ganska givet.

Ursprungligen av Gäddnos:

Med nya 99mac ska vi alltså behöva bli matade med ledningens politiska åsikter och löjliga memes. Verkligen mysigt.

Vederbörande admin har inte förmågan att agera på annat sätt. Som sagt tidigare, där finns mycket att lära från kollegan @Marcus Attefors.

Jag tycker det är tydligt att förmågan att "take the high road" bara inte där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-07-01 12:29
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Nu drar vi lite i handbromsen här

Planen för 99mac är att sidan ska handla om Apple och kringprodukter som fungerar med Apples prylar.

Sidan kommer drivas primärt av mig då jag älskar Apples produkter och brinner för företaget.

Det kommer inte vara politiskt vinklat eller något sådant och jag hoppas vi alla bara kan komma överens och göra 99mac till det trevligaste och största stället i norden där vi kan samlas och prata om just Apple.

När det kommer till finansiering så är Patreon absolut lättast för oss och även billigast. Istället för att sitta och administrera betalningar vill vi lägga tiden på att skapa innehåll till sidan och utveckla den framåt. Det kommer även läggas in reklam framöver så de som kanske inte vill eller kan använda Patreon får mer än gärna stänga av sin Ad-blocker sen när det är igång. Vi kommer titta på fler lösningar men detta är det alternativ vi enklast och snabbast kunde få på plats.

Jag är helt övertygad om att vi kan skapa en supertrevlig plats där vi kan lära oss massor av varandra, och sidan kommer formas tillsammans med er läsare.

Ha en härlig måndag!

Tack för ett bra svar, Marcus.

Du kanske kan ta en femminutare med @Esse och ge lite tips på hur man bemöter andra användare här. Otroligt tråkig läsning de senaste sidorna i denna tråden.

Ursprungligen av zinned:

Tack för ett bra svar, Marcus.

Du kanske kan ta en femminutare med @Esse och ge lite tips på hur man bemöter andra användare här. Otroligt tråkig läsning de senaste sidorna i denna tråden.

Vad är detta för maskopi och mobbningsfasoner?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-01 13:32
Ursprungligen av calinou:

Vad är detta för maskopi och mobbningsfasoner?

Det är OK Calinou - alla kan inte gilla en

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-07-01 13:35
Ursprungligen av calinou:

Vad är detta för maskopi och mobbningsfasoner?

Inga alls. Du vet att Marcus är admin-kollega med Esse, va?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-07-01 13:38
Ursprungligen av Esse:

Det är OK Calinou - alla kan inte gilla en

Där är vi helt eniga. Jag tycker då att du kan acceptera att när du inte tycker som en annan användare vid ett givet tillfället och då pga det inte agera genom att posta nedlåtande kommentarer mot denne utan istället hålla den tonen som anstår en administratör.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-01 13:44
Ursprungligen av zinned:

Där är vi helt eniga. Jag tycker då att du kan acceptera att när du inte tycker som en annan användare vid ett givet tillfället och då pga det inte agera genom att posta nedlåtande kommentarer mot denne utan istället hålla den tonen som anstår en administratör.

Säger han som blivit avstängd flest gånger på 99mac

Men nu är det så här att 99mac är Marcus domäner medan jag roddar mer Teknikveckan. Du är välkommen att hänga på båda ställerna men i Bubblan vet du vad som gäller.

Ha en fortsatt bra dag!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-01 13:51

Ha fy fan vilken cirkus från lättkränkta snowflakes. Någon/några vill inte använda Paetron pga av deras ställningstagande mot högerextremister och därmed tar politisk ställning.

Vad trodde ni egentligen att 99mac skulle blir exakt lika som 99.se?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-07-01 13:52
Ursprungligen av Esse:

Säger han som blivit avstängd flest gånger på 99mac

Men nu är det så här att 99mac är Marcus domäner medan jag roddar mer Teknikveckan. Du är välkommen att hänga på båda ställerna men i Bubblan vet du vad som gäller.

Ha en fortsatt bra dag!

Avstängt flest gånger? För det första betvivlar jag att du har den minsta aning om jag blivit avstängd över huvud taget och hur många gånger. Let me enlighten you - en gång, för hundra år sedan. Den gången var det till och med pga ett felaktigt agerande från admin och den togs bort. Så, nu har jag upplyst dig. Återigen ett inlägg från dig helt utan grund, där du försöker mästra och kryddar med nedlåtande passningar. Tråkigt agerande från en admin.

Jag vet vad som gäller i Bubblan och jag vet vad som gäller här, du borde också bli påläst om detta. Ditt agerande här jämte sitens användare anser jag vara oerhört klandervärt.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-01 13:52
Ursprungligen av Esse:

Säger han som blivit avstängd flest gånger på 99mac

Men nu är det så här att 99mac är Marcus domäner medan jag roddar mer Teknikveckan. Du är välkommen att hänga på båda ställerna men i Bubblan vet du vad som gäller.

Ha en fortsatt bra dag!

Vad? Vad är det du säger. Jag trodde jag hade den titeln ?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-01 14:15
Ursprungligen av Innis:

Vad? Vad är det du säger. Jag trodde jag hade den titeln ?

Hehe my bad

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-01 14:20
Ursprungligen av zinned:

Avstängt flest gånger? För det första betvivlar jag att du har den minsta aning om jag blivit avstängd över huvud taget och hur många gånger. Let me enlighten you - en gång, för hundra år sedan. Den gången var det till och med pga ett felaktigt agerande från admin och den togs bort. Så, nu har jag upplyst dig. Återigen ett inlägg från dig helt utan grund, där du försöker mästra och kryddar med nedlåtande passningar. Tråkigt agerande från en admin.

Jag vet vad som gäller i Bubblan och jag vet vad som gäller här, du borde också bli påläst om detta. Ditt agerande här jämte sitens användare anser jag vara oerhört klandervärt.

I detta nu utspelar sig följande scen på kontoret.

Thor ligger i fosterställning, gråter och skrattar galet om vartannat, mumlar något i stil med "Sådant här lärde vi oss aldrig på psykologubildningen, varför kan vi inte alla vara vänner!?".

Marcus ligger och pustar ut i sackosäcken efter att ha sprungit runt och letat efter gaffatejpen så att han kunde binda mina händer - allt började med mina ord "Ne nu jävlar får han en meme på den högsta jävla hösten som någon skapats".

Själv är jag rätt nöjd med att jag lyckades diktera allt detta med hjälp av Siri samtidigt som jag har händerna bakbundna!.

NEJ Marcus, NEJ inte tejpa munn.....

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-01 14:25
Ursprungligen av Esse:

I detta nu utspelar sig följande scen på kontoret.

Thor ligger i fosterställning, gråter och skrattar galet om vartannat, mumlar något i stil med "Sådant här lärde vi oss aldrig på psykologubildningen, varför kan vi inte alla vara vänner!?".

Marcus ligger och pustar ut i sackosäcken efter att ha sprungit runt och letat efter gaffatejpen så att han kunde binda mina händer - allt började med mina ord "Ne nu jävlar får han en meme på den högsta hösten som någon skapats".

Själv är jag rätt nöjd med att jag lyckades diktera allt detta med hjälp av Siri samtidigt som jag har händerna bakbundna!.

NEJ Marcus, NEJ inte tejpa munn.....

Lugn det kommer garanterat vara dom som är för allvarliga i sinnet utan att förstå det roliga och fortsätta vara kränkta ?

? ?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-01 15:05
Ursprungligen av carlsson:

? ?

?

Jag sponsrar ofta utvecklare via Paypal, är det ingen möjlig väg?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-01 15:20
Ursprungligen av Zeugma:

Jag sponsrar ofta utvecklare via Paypal, är det ingen möjlig väg?

Vi håller på att skapa ett företagskonto där men väldigt mycket pappersarbete innan det igång på grund av alla nya regler runt penningtvätt.

Så fort det är löst kan vi fixa en paypal-donationslösning!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2019-07-01 20:15

Jag har precis blivit Patron för fösta gången. Visste inte ens att det fanns eller vad det var.
Det blev 5 dollar från mig då jag främst är här för forumet men uppskatter även era nyheter, podcaster mm. Har faktiskt saknat lite macnyheter senaste tiden det var väldigt mycket av Android mm på 99 innan.
Pengarna kommer dras från mitt PayPal konto som i sin tur dras från mitt MasterCard.

Ursprungligen av Marco:

Jag har precis blivit Patron för fösta gången. Visste inte ens att det fanns eller vad det var.
Det blev 5 dollar från mig då jag främst är här för forumet men uppskatter även era nyheter, podcaster mm. Har faktiskt saknat lite macnyheter senaste tiden det var väldigt mycket av Android mm på 99 innan.
Pengarna kommer dras från mitt PayPal konto som i sin tur dras från mitt MasterCard.

All kärlek till dig!

Ursprungligen av Esse:

I detta nu utspelar sig följande scen på kontoret.

Thor ligger i fosterställning, gråter och skrattar galet om vartannat, mumlar något i stil med "Sådant här lärde vi oss aldrig på psykologubildningen, varför kan vi inte alla vara vänner!?".

Marcus ligger och pustar ut i sackosäcken efter att ha sprungit runt och letat efter gaffatejpen så att han kunde binda mina händer - allt började med mina ord "Ne nu jävlar får han en meme på den högsta jävla hösten som någon skapats".

Själv är jag rätt nöjd med att jag lyckades diktera allt detta med hjälp av Siri samtidigt som jag har händerna bakbundna!.

NEJ Marcus, NEJ inte tejpa munn.....

Jag har haft annat för mig ett par dar (jobb å sånt, ni vet), men tydligen borde jag ha lagt in den här bilden tidigare i tråden?

"Det är bara ett exempel, Helge".

Ni som inte var med när det begav sig googlar lämpligen på Nöjesmassakern...

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-07-02 00:06
Ursprungligen av johan_tanying:

Jag har haft annat för mig ett par dar (jobb å sånt, ni vet), men tydligen borde jag ha lagt in den här bilden tidigare i tråden?

"Det är bara ett exempel, Helge".

Ni som inte var med när det begav sig googlar lämpligen på Nöjesmassakern...

Det är faktiskt en smula före min tid ja

Ursprungligen av Esse:

Du tycker jag skulle ignorera hans inlägg alltså, är det kundvård?

För att ha bra ”kundvård” behöver man inte skriva en politisk kommentar tillbaka. Det bara förstör för er och 99mac.

Jag tänkte själv bidra till 99mac överlevnad men nu tappade jag lusten helt! Var snäll och radera mitt konto hos 99mac. Tack och hej

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-07-02 09:53
Ursprungligen av Panic:

För att ha bra ”kundvård” behöver man inte skriva en politisk kommentar tillbaka. Det bara förstör för er och 99mac.

Jag tänkte själv bidra till 99mac överlevnad men nu tappade jag lusten helt! Var snäll och radera mitt konto hos 99mac. Tack och hej

Ingen som bryr sig om en dramaqueen

Bevaka tråden