Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Då kommer BankID fungera till iOS 13

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det värsta med att älska att testa nya betor av Apples operativsystem iOS är att BankID ofta inte fungerar vilket ställer till en hel del.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-06-25 13:07

"Så alla ni som har avstått från att uppdatera på grund av detta kan snart trycka på uppdatera-knappen med gott samvete."

Ja, om man har en iPryl som ligger på hyllan och inte används och där man inte går bananas när det inte längre fungerar.

Ursprungligen av Ljung:

"Så alla ni som har avstått från att uppdatera på grund av detta kan snart trycka på uppdatera-knappen med gott samvete."

Ja, om man har en iPryl som ligger på hyllan och inte används och där man inte går bananas när det inte längre fungerar.

Det är som de gamla indianerna brukar säga:

"Ingen minns en fegis".

Nej men skämt å sido är det självklart alltid bra att köra detta på något annat än sin primära lur, men som vi vet är det väldigt många som inte kan hålla sig borta oavsett

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-25 13:10
Ursprungligen av Redaktionen:

Det värsta med att älska att testa nya betor av Apples operativsystem iOS är att BankID ofta inte fungerar vilket ställer till en hel del.

Läs hela artikeln här

Hej @Marcus Attefors och @Redaktionen, detta är allmän feedback men jag passar på att ta det i den aktuella tråden istället för en egen feedback-tråd.

Den tidigare 99-redaktionen hade för vana att ibland länka en redaktionell nyhet till en redan existerande diskussionstråd. När flera nyheter handlar om samma ämne sprids då inte diskussionen över flera trådar.

I just det här fallet skulle det ju passa att koppla till samma tråd som skapades till nyhetsartikeln Tänk på detta innan du installerar betan av iOS 13 där ämnet redan diskuteras.

Bara ett tips att överväga

Ursprungligen av IngoX:

Hej @Marcus Attefors och @Redaktionen, detta är allmän feedback men jag passar på att ta det i den aktuella tråden istället för en egen feedback-tråd.

Den tidigare 99-redaktionen hade för vana att ibland länka en redaktionell nyhet till en redan existerande diskussionstråd. När flera nyheter handlar om samma ämne sprids då inte diskussionen över flera trådar.

I det här fallet skulle det ju passa att koppla till samma tråd som skapades till nyhetsartikeln Tänk på detta innan du installerar betan av iOS 13 där ämnet redan diskuteras.

Bara ett tips att överväga

Tack! Yes var IT-kille håller på att se över vilka taggar och möjligheter som finns, vi fick ingen dokumentation när vi tog över och detta system är helt olikt det vi hade på Teknikveckan, men vi jobbar på att göra det du beskriver ovan Tack för feedbacken!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-06-25 13:20
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Tack! Yes var IT-kille håller på att se över vilka taggar och möjligheter som finns, vi fick ingen dokumentation när vi tog över och detta system är helt olikt det vi hade på Teknikveckan, men vi jobbar på att göra det du beskriver ovan Tack för feedbacken!

Bra. Och fint att du ändå skrev just denna nyheten. När 99mac-användare i sig är källan till nyheten ska det lyftas fram.

Ursprungligen av IngoX:

Bra. Och fint att du ändå skrev just denna nyheten. När 99mac-användare i sig är källan till nyheten ska det lyftas fram.

Jamen det finns inget härligare än att få tips av de som hänger på sidan och då ska de lyftas fram också Ha en fin dag!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-06-25 14:59
Ursprungligen av Marcus Attefors:

"Ingen minns en fegis".

Det där är totalt felaktigt. Gör man något fegt minns alla det

Hur ska man kunna underhålla sig själv till ”början av Juli” då? ??

Undrar vad för teknisk begränsning som finns i iOS 13 som gjort att man inte kunnat stödja beta direkt likt iOS 12 beta... ? Gött att de jobbar på det i alla fall så man kan köra beta, fick rulla tillbaka till iOS 12 igår på grund av BankID.

Ursprungligen av Brynge:

Undrar vad för teknisk begränsning som finns i iOS 13 som gjort att man inte kunnat stödja beta direkt likt iOS 12 beta... ? Gött att de jobbar på det i alla fall så man kan köra beta, fick rulla tillbaka till iOS 12 igår på grund av BankID.

Jag tror inte det är någon teknisk begränsning utan ett aktivt val de gör att inte låta BankID fungera med nya iOS-versioner då de vill att säkerheten ska vara så hög som möjligt. Dock rena gissningar från min sida

  • Medlem
  • 2019-06-26 15:41
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Jag tror inte det är någon teknisk begränsning utan ett aktivt val de gör att inte låta BankID fungera med nya iOS-versioner då de vill att säkerheten ska vara så hög som möjligt. Dock rena gissningar från min sida

Det tror jag också. Att köra BankID på ett buggigt och osäkert operativsystem (som en beta av ett sådant är per definition) är nog inget de vill stödja och supporta.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-06-26 16:19
Ursprungligen av Ljung:

Det tror jag också. Att köra BankID på ett buggigt och osäkert operativsystem (som en beta av ett sådant är per definition) är nog inget de vill stödja och supporta.

Uppenbarligen vill de det när de svarar att stöd kommer i juli

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-27 15:32

Nja, det är skillnad på första releasen och release 3, 4, 5....

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Jag tror inte det är någon teknisk begränsning utan ett aktivt val de gör att inte låta BankID fungera med nya iOS-versioner då de vill att säkerheten ska vara så hög som möjligt. Dock rena gissningar från min sida

Ja, fast BankID fungerade från början på iOS 12 beta så... ?‍♂️

1
Bevaka tråden