Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid har blivit sämre på Apple Watch 4

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker batteritiden blivit mycket sämre sen den låg avstängd en vecka på utlandsresa.
Brukade ta på den fredagmorgon/eftermiddag och inte bry mig om att ladda förrän på söndag-dag någon gång.
Numera känns det som jag inte når 1,5 dygn istället för 2+.
Redan försämring?
Avinstallerade senaste appar jag kunde komma på, någon uppdatering på de gamla som försämrat mitt liv kanske?

Senast redigerat 2019-08-07 14:12

Jag upplever klart det samma. Förut så kunde jag lätt hålla den vaken i två dygn och ända ha 15-18% kvar den andra dagen. Nu klarar sig inte klockan till 23:00 dag två.

Jag har aldrig varit i närheten av era tider...

Detta gäller egentligen AW5, men kan ju ha påverkan på 4:an också.
Min nya 5:a hade väldigt dålig batteritid, så jag sökte lite på ämnet och det visade sig att det är en bugg i 6.01.
Tydligen är det fixat med 6.1 som kommer ut någon gång senare. Det finns ett sätt att fixa det om man inte vill köra betan som innebär en klar förbättring för batteritiden, på min innebär det att jag har kvar drygt 45% på kvällen.
Gå in på iPhones inställningar (inte i appen Watch utan vanliga) / Integritetsskydd / Analys (näst längst ner) bocka av ”Dela iPhone- och Watch-analys”. Jag bockade av även ”Dela iCloud-analys”.
Ovanstående fixade batteriet, åtminstone på min klocka.

1
Bevaka tråden