Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Portabel batteridriven WiFi booster för iPhone och iPad?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Japp, ni läste rätt, behöver något som förstärker WiFi på framförallt på min iPhone.

Styr vissa kameror med appar för dessa via WiFi, men räckvidden suger. Mest troligt att det är kamerornas WiFi som inte har den bästa räckvidden, men kan tänka mig att om man förstärker mobilens WiFi så skulle man kunna vara mer än 5m bort.

Existerar det överhuvud taget sådana som är portabla dvs batteridrivna?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-18 08:26

Det jag skulle kunna tänka mej är väl en liten mobil bredbandsrouter. Du behöver ju inget SIMkort i den, utan bara nyttja Wifidelen.
https://www.lohelectronics.se/kommunikation/m...

Ursprungligen av kenjon:

Det jag skulle kunna tänka mej är väl en liten mobil bredbandsrouter. Du behöver ju inget SIMkort i den, utan bara nyttja Wifidelen.
https://www.lohelectronics.se/kommunikation/m...

Så den går att köra utan ett micro-SIM? Ska nog ta och prova, vore ju galant om det blev bättre.

Beställde en så får vi se om det blir bättre

Tack för tippset!

  • Superhjälte
  • 2019-06-18 08:50

Använder en Xiaomi WiFi Repeater 2 kopplad till en powerbank när jag flyger drönare.

Ursprungligen av Zop:

Använder en Xiaomi WiFi Repeater 2 kopplad till en powerbank när jag flyger drönare.

Tackar, ska prova den om det jag beställt inte funkar till belåtenhet

Ursprungligen av kenjon:

Det jag skulle kunna tänka mej är väl en liten mobil bredbandsrouter. Du behöver ju inget SIMkort i den, utan bara nyttja Wifidelen.
https://www.lohelectronics.se/kommunikation/m...

Tämligen värdelös då den kräver SIM-kort för att kunna konfigureras... det går att ansluta med vilken enhet som helst dvs mina datorer eller iEnheter via WiFi, men det hjälper inte då dess konfig-sida tydligen måste gå genom dess egen uppkoppling via SIM-kortet.

Den åker tillbaka omedelbums...

Behöver du ha 3G/4G i den?
Jag har använt mig av dessa för att skapa privata trådlösa nätverk när jag var ute och reste: http://www.billigteknik.se/3g-4g-router-modem...

Om kameran kan ansluta sig till ett befintligt wifi kan det vara en lösning för dig. Det ska gå att konfigurera som repeater också, men jag har inte provat det (jag installerade OpenWrt ganska omedelbart).

Ursprungligen av suddgummi:

Behöver du ha 3G/4G i den?
Jag har använt mig av dessa för att skapa privata trådlösa nätverk när jag var ute och reste: http://www.billigteknik.se/3g-4g-router-modem...

Om kameran kan ansluta sig till ett befintligt wifi kan det vara en lösning för dig. Det ska gå att konfigurera som repeater också, men jag har inte provat det (jag installerade OpenWrt ganska omedelbart).

Nej, men det var ett av förslagen jag fick, och den jag skaffade funkar inte som jag tänkt mig dvs utan SIM.
Nu när jag vill returnera den vill säljaren ha 200:- för att jag öppnat förpackningen och testat den, dvs 20% av priset.

Det enda jag vill ha är en WiFi extender som är batteridriven alt. går att drive med power bank.
Ska ansluta mina WiFi-kameror till den och min iPhone för att styra kamerorna på ett längre avstånd än ca 5m...

Ursprungligen av Zop:

Använder en Xiaomi WiFi Repeater 2 kopplad till en powerbank när jag flyger drönare.

Hur funkar denna Xiaomi rent praktiskt?
Ansluter man bara tex mobilen och kameran till den via WiFi och dom kan sen "snacka" med varandra?

Ursprungligen av CekariYH:

Nu när jag vill returnera den vill säljaren ha 200:- för att jag öppnat förpackningen och testat den, dvs 20% av priset.

Det låter inte rimligt om du köpte den online. Du måste ju rimligen öppna och starta produkten för att undersöka den.

Ursprungligen av Konsumentverket:

Konsumenten har rätt att undersöka varan
Konsumenten har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion.

Du kan ha rätt till ersättning för värdeminskning om konsumenten använder eller hanterar varan på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den. För att ha rätt till ersättning måste du vid avtalet ha informerat konsumenten om förutsättningarna för värdeminskningsavdrag och om ångerrätten.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/ko...

Ursprungligen av suddgummi:

Det låter inte rimligt om du köpte den online. Du måste ju rimligen öppna och starta produkten för att undersöka den.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/ko...

Från (Säljarens ) Info-sida:

"Ångerrätt

När du handlar hos oss har du alltid 30 dagars ångerrätt. Du måste skicka in varan du önskar returnera till oss, senast 14 dagar efter att du meddelat att du önskar returnera den. Du som konsument har rätt att öppna en produktförpackning för att inspektera varan om detta sker på så sätt att det inte skadar varan. Förpackningar som är plomberade med tex plast eller liknande får ej öppnas. Ångerrätten börjar gälla från den dag du mottagit komplett leverans av din order. Returfraktkostnad betalas av dig som kund.

Det innebär att varan ska vara i väsentligt oförändrat skick så att den anses kunna säljas på nytt utan att visa tecken på att ha varit använd eller öppnad. Produkter som har varit använda eller monterade återtages inte. Öppet köp och ångerrätt gäller ej företag.

För att undvika problem samt effektivisera hanteringen av åberopande utav ångerrätt/öppet köp kontakta alltid oss innan retur. Skicka helst försändelser med spårbarhet. (DPD företagspaket eller REK) Skickar du utan spårbarhet och paketet kommer bort på posten, då står du som kund för hela ansvaret. Du måste kunna bevisa att försändelsen är påväg till oss och inlämnad hos ett ombud. Postförskott hämtas inte ut av oss och försändelser skickade med postförskott anses inte vara ett nyttjande av ångerrätt.

Exempel på när ångerrätt kan utnyttjas: Du har mottagit produkter från en order och upptäcker att det blivit fel. Ångerrätt

När du handlar hos oss har du alltid 30 dagars ångerrätt. Du måste skicka in varan du önskar returnera till oss, senast 14 dagar efter att du meddelat att du önskar returnera den. Du som konsument har rätt att öppna en produktförpackning för att inspektera varan om detta sker på så sätt att det inte skadar varan. Förpackningar som är plomberade med tex plast eller liknande får ej öppnas. Ångerrätten börjar gälla från den dag du mottagit komplett leverans av din order. Returfraktkostnad betalas av dig som kund.

Det innebär att varan ska vara i väsentligt oförändrat skick så att den anses kunna säljas på nytt utan att visa tecken på att ha varit använd eller öppnad. Produkter som har varit använda eller monterade återtages inte. Öppet köp och ångerrätt gäller ej företag.

För att undvika problem samt effektivisera hanteringen av åberopande utav ångerrätt/öppet köp kontakta alltid oss innan retur. Skicka helst försändelser med spårbarhet. (DPD företagspaket eller REK) Skickar du utan spårbarhet och paketet kommer bort på posten, då står du som kund för hela ansvaret. Du måste kunna bevisa att försändelsen är påväg till oss och inlämnad hos ett ombud. Postförskott hämtas inte ut av oss och försändelser skickade med postförskott anses inte vara ett nyttjande av ångerrätt.

Exempel på när ångerrätt kan utnyttjas: Du har mottagit produkter från en order och upptäcker att det blivit fel. Kanske har du även öppnat produktförpackningen för att titta, men produktförpackningen är hel och varan har ev. klistermärken och plomberingar kvar. Minsta möjliga åverkan är gjord på produktförpackning eller vara. Förutsättningarna förändras och produkten behövs inte längre, det är då helt i sin ordning att tillämpa ångerrätt och öppet köp.

Exempel på när ångerrätt inte kan utnyttjas: Du har mottagit en produkt, tex. en antenn till mobilt bredband. Efter montering och installation av antennen så ger den dig inte önskad effekt i det område du befinner dig i just nu. Det går då inte att lämna tillbaka antennen såvida det inte är något tekniskt fel på den. Vi tillhandahåller produkter helt orelaterat från operatörerna. Det är isåfall en diskussion mellan dig och din operatör, inte med oss som leverantör av den oberoende produkten. Syns det inte på produkten att den har varit monterad, går det ändå att lämna tillbaka den.

Återbetalning av returnerade varor
Återbetalning sker med samma sätt som du valde att betala oss. Om du har valt att betala mot faktura återförs beloppet till ditt bankkonto, antingen automatiskt om du har registrerat konto hos Klarna, eller så kan vi komma att kontakta dig för att få uppgift om bankkontonr. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att du sänt in varan till oss. Du som kund står för returfraktostnad till oss.

Konsumentverket tillhandahåller en ångerblankett som finns att nå på följande länk
http://publikationer.konsumentverket.se/kontr...

Du måste inte använda ovan ångerblankett. Det går bra att kontakta oss direkt.

Minsta möjliga åverkan är gjord på produktförpackning eller vara. Förutsättningarna förändras och produkten behövs inte längre, det är då helt i sin ordning att tillämpa ångerrätt och öppet köp.

Exempel på när ångerrätt inte kan utnyttjas: Du har mottagit en produkt, tex. en antenn till mobilt bredband. Efter montering och installation av antennen så ger den dig inte önskad effekt i det område du befinner dig i just nu. Det går då inte att lämna tillbaka antennen såvida det inte är något tekniskt fel på den. Vi tillhandahåller produkter helt orelaterat från operatörerna. Det är isåfall en diskussion mellan dig och din operatör, inte med oss som leverantör av den oberoende produkten. Syns det inte på produkten att den har varit monterad, går det ändå att lämna tillbaka den.

Återbetalning av returnerade varor
Återbetalning sker med samma sätt som du valde att betala oss. Om du har valt att betala mot faktura återförs beloppet till ditt bankkonto, antingen automatiskt om du har registrerat konto hos Klarna, eller så kan vi komma att kontakta dig för att få uppgift om bankkontonr. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att du sänt in varan till oss. Du som kund står för returfraktostnad till oss.

Konsumentverket tillhandahåller en ångerblankett som finns att nå på följande länk
http://publikationer.konsumentverket.se/kontr...

Du måste inte använda ovan ångerblankett. Det går bra att kontakta oss direkt.
"
1. "Förpackningar som är plomberade med tex plast eller liknande får ej öppnas." Vilken vara idag är inte plomberad på något sätt?
2. "...utan att visa tecken på att ha varit använd eller öppnad "Inga tecken på att vara öppnad? Hur fan ska man då ens se på varan???
3. "Du som konsument har rätt att öppna en produktförpackning för att inspektera varan om detta sker på så sätt att det inte skadar varan. Förpackningar som är plomberade med tex plast eller liknande får ej öppnas." Så, man ska stirra sig blind på förpackningen och avgöra något vettigt från det?

Ja jisses...

Någon som vill köpa en ZTE MF920V för 850:- inkl. frakt Kostade 1039:- :Batteridriven 4G router

Ursprungligen av CekariYH:

Från (Säljarens ) Info-sida:

Ångerrätt

När du handlar hos oss har du alltid 30 dagars ångerrätt. Du måste skicka in varan du önskar returnera till oss, senast 14 dagar efter att du meddelat att du önskar returnera den. Du som konsument har rätt att öppna en produktförpackning för att inspektera varan om detta sker på så sätt att det inte skadar varan. Förpackningar som är plomberade med tex plast eller liknande får ej öppnas. Ångerrätten börjar gälla från den dag du mottagit komplett leverans av din order. Returfraktkostnad betalas av dig som kund.

...............................

1. "Förpackningar som är plomberade med tex plast eller liknande får ej öppnas." Vilken vara idag är inte plomberad på något sätt?
2. "...utan att visa tecken på att ha varit använd eller öppnad "Inga tecken på att vara öppnad? Hur fan ska man då ens se på varan???
3. "Du som konsument har rätt att öppna en produktförpackning för att inspektera varan om detta sker på så sätt att det inte skadar varan. Förpackningar som är plomberade med tex plast eller liknande får ej öppnas." Så, man ska stirra sig blind på förpackningen och avgöra något vettigt från det?

Jag skulle inte tro att de kan friskriva sig på det viset. Att de skulle kunna ta ut en rimlig ersättning för återställande av produkten eller en rimlig värdeminskning är väl i sin ordning, men att förbjuda öppning av förpackningen strider helt mot ångerrätten. Man har all rätt att öppna och undersöka produkten (vilket också innefattar att starta t.ex. en mobiltelefon) för att se att man har fått den vara man förväntade sig och att den uppfyllde det man tänkte sig. I alla fall när det gäller såna här produkter. Kan aldrig tänka mig att de skulle kunna vinna i ett ARN mål om man är villig att ta det så långt. Testa att kontakta din konsumentvägledare i kommunen.

Surt är det ju för dig i vart fall. ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-23 09:45

Fattar inte den säljaren att man aldrig kommer tillbaka och köper något mer? Det är väl mycket bättre att ha en nöjd kund!

1
Bevaka tråden