Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Trådlös" och bra mobilhållare för bil?

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-17 20:17

Tänkte införskaffa en hållare för min iPhone XS till bilen. Tänker en med bra kvalitet som enkelt går att sköta med en hand och som har "trådlös" laddning. Den ska passa en Passat och sitta i mitten, inte till vänster. Någon som har ett tips?

Såg den här idag som verkar vettig, men vill ha lite tips hållare med lite hög kvalitet. Vet inte hur denna är: : https://www.iphonebutiken.se/macline-gravity-...

Det här är en annan variant från mitt favoritföretag vad gäller powerbanks. Men funderar hur det fungerar i praktiken utan stöd i botten? http://eu.mophie.com/shop/iphone-xs/charge-st...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-17 20:20

Har ingen aning om den är bra eller inte men den ser intressant ut

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-17 20:30
Ursprungligen av Innis:

Har ingen aning om den är bra eller inte men den ser intressant ut

Menar du den första? Jag la dit en till...

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-17 20:39
Ursprungligen av xms67:

Menar du den första? Jag la dit en till...

Den första.Ser mer stabil ut

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-06-17 21:44

Kolla på Brodit.
https://www.brodit.se/brodit.html?pn=home

Vet inte om de har med trådlös laddning, men de har hållare som du kan ha sladden i. Är det en äldre passat?
Annars vill du väl ha sladden i för carplay ändå.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-17 22:37

Jag håller absolut med om Brodit. Eftersom man ändå måste sätta "fast" telefonen i hållaren kan den lika gärna ha en kontakt i botten.
Det är skillnad hemma där man bara lägger ner telefonen, där är trådlöst en fördel. Men i bilen ser jag ingen fördel.
Brodit är dock dyra....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-06-17 23:21
Ursprungligen av kenjon:

Jag håller absolut med om Brodit. Eftersom man ändå måste sätta "fast" telefonen i hållaren kan den lika gärna ha en kontakt i botten.
Det är skillnad hemma där man bara lägger ner telefonen, där är trådlöst en fördel. Men i bilen ser jag ingen fördel.
Brodit är dock dyra....

Jag har ingen avancerad tanke med valen utan tänker att om det är trådlöst är det bara att sätta i telefonen ganska enkelt, medan om det är en kontakt i botten krävs en helt annan kraft för att få dit telefonen. Det ställer mycket högra krav på infästningen och gör det betydligt mer pillrigt att få dit telefonen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-06-18 08:03
Ursprungligen av xms67:

Jag har ingen avancerad tanke med valen utan tänker att om det är trådlöst är det bara att sätta i telefonen ganska enkelt, medan om det är en kontakt i botten krävs en helt annan kraft för att få dit telefonen. Det ställer mycket högra krav på infästningen och gör det betydligt mer pillrigt att få dit telefonen.

Fungerar jättebra, droppar bara i telefonen i princip. Inga problem att fixa med en hand.
Just fästet är ju Brodits grej, de har anpassade för varje bilmodell.
I min Tiguan kläms det fast i panelen bredvid bilens skärm och har dubbelhäftande tejp så den sitter ordentligt fast.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-18 08:23

Det är inte pilligt och krävs inte mycket kraft för att sätta dit den i en Brodithållare! Jag har haft det så på mina 4 senaste bilar, och kommer att ha det på alla framtida.
Varför inte satsa på det bästa?

Gillar inte det där med ventilations modeller, luftstrålen pekar alltid åt fel håll sas, särskilt nu på sommaren när man vill ha den kylda lyfte uppåt och lite åt mitt håll och inte ner på växelspaken/högra handen. Enda fördelen är väl att mobilen får lite kylning på sommaren, men extra värme på vintern är väl inte så smart?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-18 09:45
Ursprungligen av CekariYH:

Gillar inte det där med ventilations modeller, luftstrålen pekar alltid åt fel håll sas, särskilt nu på sommaren när man vill ha den kylda lyfte uppåt och lite åt mitt håll och inte ner på växelspaken/högra handen. Enda fördelen är väl att mobilen får lite kylning på sommaren, men extra värme på vintern är väl inte så smart?

Kan inte du inte stänga av ventilerna individuellt?

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-06-18 11:43

Körde en Kickstarter för en variant liknande: https://www.iphonebutiken.se/macline-gravity-...

Tyckte det funkade extremt smidigt, bara att droppa in telefonen och den satt still och laddade bra.

Ursprungligen av Innis:

Kan inte du inte stänga av ventilerna individuellt?

Nej.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-18 16:37
Ursprungligen av CekariYH:

Nej.

Va...va futtigt ?

Ursprungligen av Innis:

Va...va futtigt ?

Har nog aldrig haft en bil där man kan stänga av luftutblåsen individuellt, vilka bilar har det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-06-18 16:57

Alla jag har sett. Brukar vara en liten ratt vid sidan eller under utblåset.

Lägger också min röst på Brodit! Har haft Brodit-hållare i de 5-6 senaste bilarna. Alltid nöjd.

Ursprungligen av CekariYH:

Har nog aldrig haft en bil där man kan stänga av luftutblåsen individuellt, vilka bilar har det?

Alla? ?

Mycket nöjd med min med qi laddning, sitter i luftutblåset men är stabil och jag har stängt av just det utblåset ?
Får återkomma med modell.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-18 17:56
Ursprungligen av CekariYH:

Har nog aldrig haft en bil där man kan stänga av luftutblåsen individuellt, vilka bilar har det?

Titta in i en Bmw,Volvo,VW
Jag skulle säga att majoriteten har den möjligheten.

Ursprungligen av Stefan Mether:

Alla? ?

Får nog kolla min Hyundai, men jag tvivlar på att den har det... troligen bara era mer eller mindre lyxbilar som har sådant...

Ursprungligen av CekariYH:

Får nog kolla min Hyundai, men jag tvivlar på att den har det... troligen bara era mer eller mindre lyxbilar som har sådant...

Skämt åsido, har det på min Passat 2018 och även på min tidigare A4. ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-18 18:17
Ursprungligen av CekariYH:

Får nog kolla min Hyundai, men jag tvivlar på att den har det... troligen bara era mer eller mindre lyxbilar som har sådant...

Nej nej nej inte alls ? Vad har du för Hynda?

Perfekt att ha den i luftutblåset så man kan kyla den på sommaren.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-18 18:19
Ursprungligen av CekariYH:

Får nog kolla min Hyundai, men jag tvivlar på att den har det... troligen bara era mer eller mindre lyxbilar som har sådant...

Hynda i30 har det och det är då absolut ingen lyxbil

Ursprungligen av Innis:

Nej nej nej inte alls ? Vad har du för Hynda?

Perfekt att ha den i luftutblåset så man kan kyla den på sommaren.

i10 från 2012

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-18 18:31
Ursprungligen av CekariYH:

i10 från 2012

Vad är det här?

Jag hade fel, men ändå rätt, man stänger dom genom att fälla ner fördelarbladen men då det sticker igenom en hållare så går det inte att få igen dom, och tyngden av hålleren med iPhone gör att dom alltid pekar nedåt.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-06-18 18:54
Ursprungligen av CekariYH:

Jag hade fel, men ändå rätt, man stänger dom genom att fälla ner fördelarbladen men då det sticker igenom en hållare så går det inte att få igen dom, och tyngden av hålleren med iPhone gör att dom alltid pekar nedåt.

Har du alltid skyddspapper för skorna i dina bilar ?

Ursprungligen av Innis:

Har du alltid skyddspapper för skorna i dina bilar ?

Haha, hittade inte mina egna bilder på interiören så jag fick sno den från nätet...

Ursprungligen av CekariYH:

Haha, hittade inte mina egna bilder på interiören så jag fick sno den från nätet...

Komiskt att du hittade en bild med stängt spjäll.

Bevaka tråden