Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi tar oss en titt på iPadOS

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi lovade oss själva att inte installera första betan av iPadOS och iOS 13 då de brukar innehålla ordentligt med buggar - men vi kunde inte hålla oss.

Läs hela artikeln här

tack för grymt bra demo!

Hur funkar predictive text på svenska? Har längtat efter det i flera år. Har tjatat som en litet barn på Apples feedback.

Ursprungligen av westerlu77:

Hur funkar predictive text på svenska? Har längtat efter det i flera år. Har tjatat som en litet barn på Apples feedback.

Det fungerar faktiskt bra! Skönt att slippa SwiftKey som buggar en hel del. Det enda jag saknar är att kunna skriva på två språk utan att behöva ändra layout. Men man kan ju inte få allt

Bra demonstration! Tack för pedagogisk genomgång. ?

Jag är mycket mer pepp inför detta än jag trodde, och speciellt med tanke på – om det nu stämmer – att min 9,7’’-iPad Pro (från 2016) får vara med på kalaset. Den har några år på nacken nu, trots allt...

Ursprungligen av Manglobe:

Bra demonstration! Tack för pedagogisk genomgång. ?

Jag är mycket mer pepp inför detta än jag trodde, och speciellt med tanke på – om det nu stämmer – att min 9,7’’-iPad Pro (från 2016) får vara med på kalaset. Den har några år på nacken nu, trots allt...

Du kan andas ut, den är med på listan över enheter som får iPadOS! Kul att du gillade videon!

12.9-inch iPad Pro
11-inch iPad Pro
10.5-inch iPad Pro
9.7-inch iPad Pro
iPad (6th generation)
iPad (5th generation)
iPad mini (5th generation)
iPad mini 4
iPad Air (3rd generation)
iPad Air 2

En fråga till. Är det desktop Safari versionen på även iPhones, eller gäller detta bara iPads?

Ursprungligen av westerlu77:

En fråga till. Är det desktop Safari versionen på även iPhones, eller gäller detta bara iPads?

Per default är det mobilversioner på iPhone men precis som tidigare kan du hålla fingret på uppdateraknappen i adressfältet i Safari och tvinga fram en desktop-version.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Per default är det mobilversioner på iPhone men precis som tidigare kan du hålla fingret på uppdateraknappen i adressfältet i Safari och tvinga fram en desktop-version.

Men är det någon skillnad från innan? T.e.x iCloud.com är ju helt horribelt att surfa in på en iPhone.

Ursprungligen av westerlu77:

Men är det någon skillnad från innan? T.e.x iCloud.com är ju helt horribelt att surfa in på en iPhone.

Den stora skillnaden på iPad ser du på iPad att det alltid tvingas desktop, iCloud ser fortfarande lika obehagligt ut dock

Angående trådlös mus - har du försökt lägga till musen på rätt ställe ?

Inställningar - Hjälpmedel - Tryck - AssistiveTouch - Pekenheter - Bluetooth-enheter

Ursprungligen av Pulver:

Angående trådlös mus - har du försökt lägga till musen på rätt ställe ?

Inställningar - Hjälpmedel - Tryck - AssistiveTouch - Pekenheter - Bluetooth-enheter

Japp där jag försökte, den dök aldrig upp. Provade med en logitech lite senare och den kopplade upp.

Ursprungligen av Redaktionen:

Vi lovade oss själva att inte installera första betan av iPadOS och iOS 13 då de brukar innehålla ordentligt med buggar - men vi kunde inte hålla oss.

Läs hela artikeln här

Om iPad nu kan bli en vettigare plattform för riktigt datoranvändande så är jag den förste att erkänna att den kan vara en ersättare för min 15" 2015 år Macbook Pro den dagen den lägger sig på ryggen och dör. En extern skärm, tangentbord och mus och en vettig terminalapplikation är allt jag behöver.

Jag försökte att gå in på youtube.com och samtidigt gå ur safari och göra annat och lyssna vidare, men icke sa Nicke. Är det någon som har försökt?

1
Bevaka tråden